Sanatate

HomeSanatate9 pasi pentru intarirea sistemului imunitar
9 pasi pentru intarirea sistemului imunitar

9 pasi pentru intarirea sistemului imunitar

Sistemul imunitar este o armata mare, extrem de bine instruita. Scopul lui este de a apara si intari organismul impotriva atacurilor. La fel ca si armata, sistemul imunitar este compus din mai multe arme si factiuni, care lucreaza impreuna pentru un singur scop: pentru a proteja de invadatori, care iti pot deteriora corpul.
Scopul tau ar fi sa ajuti sistemul imunitar prin asigurarea unei nutritii bune si activitate fizica permanenta.

  1. Dormi mai mult decat de obicei si vorbim de aproximativ 10 ore de somn. Inainte de a merge la farmacie pentru a cumpara medicamente, dormi 10 ore timp de 3-5 zile. Repeta acest lucru in fiecare saptamana. Acesta este cel mai bun mod de a da timp suplimentar celulelor pentru a se reface si sistemului imunitar pentru a-si incarca bateriile. Mai multe studii arata, ca lipsa somnului afecteaza negativ sistemul imunitar.
  2. Ai grija de tine! Daca incepi sa te simti obosit sau bolnav, stai departe de situatii de stres, pentru cateva zile. Corpul tau iti comunica ca ai nevoie de timp pentru tine. Lumea nu va cadea si tu vei deveni mai puternic. Exista mai multe studii care dovedesc ca situatiile stresante, diminueaza “armele” sistemului imunitar.
  3. Consuma alimente anti-inflamatorii! Avand o alimentatie mai buna, nu numai ca ajuti mai rapid la refacerea organismului, dar ajuti si sistemul imunitar sa fie mai dinamic si puternic. Mananca mai multe legume si evita alimentele prelucrate si zaharul!
  4. Consuma nutrienti direct de la sursa in locul celor cumparati! Nu este nimic mai bun, decat consumul fructelor si legumelor pentru a avea toate substantele nutritive necesare. Suplimentele vandute in farmacii nu sunt asimilate asa de bine de catre organism!
  5. Alimentarea microbilor. Bacteriile pot fi cei mai bun aliati ai sistemul imunitar, ajutand la protejarea impotriva atacurilor externe. Consuma alimente care contin probiotice, cum ar fi iaurtul, kimchi si legumele murate (sau marinate) natural.
  6. Ia vitamina D! Multi oameni au deficient de vitamina D, esentiala pentru un sistem imunitar eficient.
  7. Incearca remedii naturale dovedite stiintific! Aceste lucru nu ar trebuie sa fie prima optiune, dar daca stii plante ale caror efecte benefice sunt dovedite stiintific, atunci le poti incerca.
  8. Nu exagera cu sportul! Atunci cand faci mult sport, mai ales pe termen lung, sistemul tau imunitar va slabi si va deveni mai sensibil la infectii. Daca faci prea mult sport, corpul tau se concentreaza pe repararea inflamatiei la nivelul muschilor si articulatiilor, in loc sa faca ceea ce trebuie sa faca. Pentru a aduce un echilibru in cazul in care faci mult sport, trebuie sa-ti imbogatesti si alimentatia!
  9. Sa stii cand sa mergi la medic si cand sa stai acasa! Desi pare bizar, pentru sistemul tau imunitar, uneori nu este bine sa mergi la medic. Medicii de cele mai multe ori prescriu antibiotice, care nu sunt necesare si care iti pot face mai rau pe un termen mai lung.

Cristina Nica

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»