Vreti O Inima Sanatoasa? Iata Alimentele Care Va Pot Ajuta!

Sanatate

Vreti O Inima Sanatoasa? Iata Alimentele Care Va Pot Ajuta!

56

Sanatatea inimii ar trebui sa fie in top atunci cand ne facem griji in privinta sanatatii noastre. Alimentatia, stresul, modul de viata sunt factori care cantaresc greu atunci cand vorbim de o inima sanatoasa. Daca in cazul anumitor factori nocivi noua nu exista control, alimentatia este unul din factorii pe care putem sa-i gestionam si de aceea este bine sa exploatam acest atu.
Astfel, pentru o inima mai sanatoasa si pentru a preveni anumite accidente, ar trebui sa introducem (mai des) pe lista noastra, alimentele de mai jos.
Ierburi proaspete. Anumite ierburi si plante mai mult sau mai putin traditionale, fac mancarurile consumate mult mai sanatoase, atunci cand inlocuim sarea, zaharul si alte ingrediente nu tocmai indicate pentru sanatatea inimii. Bolile de inima, accidentele vasculare, tensiunea arteriala, colesterolul ridicat, diabetul, pot fi combatute sau prevenite si prin consumul acestor plante: rozmarinul, oregano, cimbrul, salvia fiind bogate in antioxidanti.
Fasole neagra. Aceasta este un prieten al inimii, fibrele, antioxidantii, magneziul si acidul folic ajutand si la reglarea nivelului de zahar in sange si controlul colesterolului.
Vinul rosu. In cazul in care consumati alcool, un pahar de vin rosu pe zi pentru femei si doua pentru barbati, este mai mult decat suficient. Vinul rosu contine resveratrol si catechine – doi antioxidanti care protejeaza arterele. Nu este indicat consumul vinului rosu atunci cand se iau aspirina sau alte medicamentatii.
Somonul. Acesta este un aliment de top pentru sanatatea inimii: contine omega 3 EPA si DHA, care reduce riscul tulburarilor de ritm si tensiunea arteriala. Este indicat a se consuma doua portii de somon sau alt peste gras de doua ori pe saptamana.
Tonul. Bogat in omega 3, este de asemenea o sursa de alimentatie pentru sanatatea inimii, in mod special albacorul (tonul alb), cu o cantitate mai mare de omega 3 decat celelalte specii de ton. Este indicat sa alegeti tonul ambalat in apa, nu ulei. Macroul, heringul, sardinele si hamsiile contin de asemenea omega 3.
Ulei de masline extravirgin. Facut din masline prin presare, acest ulei contine polifenoli antioxidanti (polifenolii protejeaza vasele de sange) si grasimi mononesaturate. Uleiul de masline ajuta la scaderea nivelului de colesterol si este indicat a se consuma in salate, cu legume fierte. Cand cumparati ulei de masline, cautati ulei obtinut prin presare la rece si folositi-l in primele sase luni de la data fabricarii.
Nucile. Acestea contin omega 3, fibre si grasimi neasturate; consumul a 4 – 5 nuci pe zi, reduce nivelul colesterolului si inflamatia in arterele inimii. Ideal ar fi sa inlocuiti consumul de prajituri si chipsuri (generatoare de grasimi si calorii) cu nuci. In dressinguri este indicat sa folositi uleiul de nuci.
Migdale. Sunt bogate in fibre, steroli vegetali si grasimi sanatoase pentru inima. Pot fi consumate foarte bine cu peste, carne de pui, legume si in deserturi. Migdalele scad nivelul colesterolului si reduc riscul diabetului.
Tofu. Contine minerale sanatose pentru inima, fibre si grasimi polinesaturate. Prin consumul acestui aliment puteti de asemenea evita, supraaglomerarea arterelor cu grasimi saturate, evitand astfel infundarea lor.
Cartoful dulce. Acesta reprezinta un substituent sanatos al cartofului alb. Continutul de fibre, vitamina A si licopen, ajuta foarte mult la sanatatea inimii. Consistent ca aliment, este indicat si persoanelor diabetice.
Portocale. O portocala contine potasiu care ajuta la controlul tensiunii arteriale si pectina care lupta impotriva colesterolului. Acest fruct dulce si zemos contine in medie aproximativ 60 calorii si 3 grame fibra.
Legumele verzi. Legumele verzi sunt bogate in magneziu si potasiu care ajuta tensiunea arteriala. Contin de asemenea fibre, vitamina A si antioxidanti (luteina si zeaxantina), toate benefice unei inimi sanatoase.
Morcovii. Aceste legume dulci atat de familiare, ajuta la nivelul controlului de zahar din sange si reduce riscul de a dezvolta diabet. Datorita cantitatii considerabile de fibre solubile, este un luptator aprig al colesterolului.
Orzul. Fibrele din orz ajuta considerabil la scaderea nivelului de colesterol si reduce nivelul de glucoza din sange
Fulgii de ovaz. Fulgii de ovaz sunt destul de satiosi si inlocuiesc cu succes snacksurile, ajuta la mentinerea nivelului de zahar in sange si lupta impotriva colesterolului.
Semintele de in. Aceste seminte contin trei elemente foarte importante pentru sanatatea inimii tale: fibre, fitochimicale numite lignani, si ALA – acid gras omega-3 care se gaseste numai in plante.  ALA este mult mai puternic decat omega 3, EPA si DHA.
Cafeaua si ceaiul. Studiile au demonstrat ca 3 – 4 cani de ceai pe zi sunt benefice sanatatii inimii, lucru valabil si in cazul cafelei decofeinizate. Pentru cei care au diabet sau hipertensiune arteriala, cofeina poate fi daunatoare.
Chili. Praful de chili este un substituent de succes al sarii in anumite alimente si este foarte indicat pentru ca poate regla nivelul insulinei.
Ciresele. Aceste fructe de primavara contin antociani – un antioxidant care ajuta la protejarea vaselor de sange. Indiferent ca sunt cirese sau visine sub orice fel de forma (dulceata, sucuri, tarte), sunt foarte recomandate.
Afine. Afinele contin si ele antociani si sunt indicate, daca va doriti o inima sanatoasa. Mai mult, ele contin si fibre, acid elagic, beta-caroten, luteina, vitamina C, acid folic si minerale ca magneziu si potasiu.

Comments are off this post!