Alina Cernatescu

Brand

Alina Cernatescu

54

Alina Cernatescu

Elena Cernatescu

Feminitate, senzualitate, iubire pentru moda, strategie, marketing, sunt doar cateva din atributele brandului de succes Alina Cernatescu, un nume care se impune tot mai mult pe piata romaneasca de moda, prin calitate, design, profesionalism! Mediul concurential nu este o problema pentru cei care au o strategie bine pusa la punct, adaptabila si mai mult decat atat – este loc pentru toata lumea “daca inovezi si daca vii cu ceva nou pe piata“, asa dupa cum afirma cele doua surori ale acestui brand – Alina si Elena Cernatescu.
O afacere de familie, in care fiecare are atributii bine definite, in care orele nesfarsite petrecute in atelier si pasiunea se imbina perfect, dand nastere unor creatii vestimentare care, probabil, fac parte din visul oricarei femei. Si nu o spunem noi, o spun femeile care imbraca Alina Cernatescu, o spune evolutia acestui nume, realizarile de pana acum, lucruri si fapte care nu sunt la indemana oricui.
Foarte prompte si deschise in momentul in care am dorit sa aflam mai multe despre activitatea lor, Alina si Elena Cernatescu, ne-au raspuns intrebarilor si curiozitatilor, astfel ca, va lasam in compania celor doua fete “foarte simpatice“, pentru a descoperi acest brand, filosofia lui si pentru a afla multe multe lucruri frumoase!


Bine ati venit in paginile revistei noastre! Cum a luat nastere brandul Alina Cernatescu? Care este povestea lui?
Brandul Alina Cernatescu este, in primul rand, povestea unei afaceri de familie. In 2014, surorile Alina si Elena Cernatescu si-au dorit sa ofere romancelor o alternativa couture locala, ce incorporeaza in prezent 3 colectii: EveningWear, Cocktail si Bridal.

Din cine este alcatuit/compus acest brand si care sunt atributiile fiecarui membru? Ce reprezinta sau pe cine reprezinta numele?
Numele brandului este dat dupa directorul de creatie si designer-ul Alina Cernatescu, unul dintre fondatorii companiei. Celalalt fondator este Elena Cernatescu, sora Alinei, care se ocupa de marketing & business in calitate de Managing Partner.

Caror tipologii de femei li se adreseaza Alina Cenatescu? Tintiti un public anume, exclusivist, sau va adresati tuturor femeilor?
In primul rand, cream pentru femeile care doresc sa-si arate senzualitatea cu eleganta. Linia aceasta se vede in toate colectiile noastre. De asemenea, sunt femei active care participa la multe evenimente sociale.

Puneti accent pe conceptul ‘hand made’ … unde credeti ca se face diferenta cand vorbim de lucrul de mana?
Alina: Pun foarte multa pasiune in lucrurile pe care le fac si consider ca prin detaliile hand-made pe care le incorporez in rochii pot transmite o mica parte din mine, din iubirea cu care creez. Ca artist incerc sa aduc fiecare produs la nivel de arta, iar asta se poate obtine doar cu grija si emotia lucrurilor facute de mana.
Cand v-ati dat seama ca vreti sa faceti design vestimentar? Ce v-a determinat? Care au fost impulsurile?
Alina: Uneori, pasiunile se lasa mai greu descoperite. Desi de mica mi-a placut sa port haine diferite fata de ale colegelor sau prietenelor, de-abia dupa ce am terminat facultatea, am inceput sa ma gandesc serios la design vestimentar. Incepusem sa-mi fac pentru mine tinute pe care nu le gaseam in magazine, asa ca o bateam la cap pe mama sa ma ajute cu croitul si cusutul. Mama are o experienta bogata in croitorie si mi-a sustinut pasiunea prin cunostinte tehnice si multa munca.

Care este filosofia creativa Alina Cernatescu? Este imbinat pragmatismul cu creativitatea, sau creati exact ce simtiti, fara niciun compromis?
Alina: Imi plac rochiile “muncite”. Genul acela de rochii care sa te faca sa te gandesti cate ore de munca au fost in spate, cati oameni au muncit la acea rochie, care sa te duca cu gandul spre o rochie de muzeu. Bineinteles ca trebuie mentinut un echilibru intre orele de munca si costul final, iar atunci ma temperez sau, mai bine zis, ma tempereaza sora mea, Elena, pentru ca ea este omul cu cifrele.

Dragostea si pasiunea pentru moda, au venit de undeva din interior, sau a existat o anumita educatie de familie, prieteni, a fost cineva/ceva care v-a impulsionat in acest sens?
Alina: A venit natural, pe masura ce am inceput sa ma descopar pe mine.

Cum arata procesul de creatie a unei piese vestimentare de la idee pana la produsul final? Care sunt pasii si care este cea mai placuta parte ?
Alina: Este un proces foarte complex. Intai creez un moodboard, dupa care urmeaza partea placuta cand ma refugiez undeva in natura ca sa pot realiza schitele. Apoi trecem prin mai multe sedinte de creatie ca sa definitivam modelele care vor intra in colectie, iar la final urmeaza partea de prototip cand vezi daca schita poate sa corespunda cu realitatea.

Cum ati vedea imbracata – in mod ideal – femeia 2018 din Romania?
Less is more. Mai putine piese puternice combinate in aceeasi tinuta, mai putine accesorii, machiaj cat mai natural.

Cat de preocupate sunt femeile de astazi in privinta imaginii lor, comparativ cu, hai sa zicem – 10 ani in urma? A crescut atentia la detalii, exista anumite elemente ‘must be’ care acum fac diferenta?
Ne place cum se dezvolta femeile din Romania ca vestimentatie. Au mai mult curaj sa experimenteze si sa-si gaseasca un stil vestimentar propriu. Primul criteriu ramane pentru ele design-ul, care trebuie sa aiba macar un element surprinzator. Apoi, creste atentia pentru dress-code si alegerea unei tinute care sa se potriveasca cu contextul in care este purtata.

Care sunt cele mai frumoase si remarcabile experiente de cand a inceput aventura acestui brand?
Crearea broderiei trademark in 2014. Lansarea colectiei in Molecule F Concept Store in 2015. Prezentarea de moda in cadrul Feeric Fashion Days tot in 2015. Finalizarea celui de-al doilea atelier prin fonduri europene in 2016.
In medie, cam cate ore, zilnic, petreceti in atelier? Care a fost recordul?
Alina: In medie lucrez cam 10-12 ore, iar recordul a fost de 21 ore.

Cu siguranta niciun drum nu are doar parti bune … au existat momente delicate care v-au pus in fata unor situatii imprevizibile? Cum le-ati depasit?
Alina: Este genul de business in care lucrurile se schimba constant si intr-un mod foarte alert. In fiecare zi avem parte de lucruri imprevizibile, dar am invatat de la Elena sa imi pun urmatoarele intrebari; Care este cel mai rau lucru care se poate intampla? Ce solutie pot gasi?

Care este motto-ul Alina Cernatescu?
Elena: Nu avem un motto.

Care este cel mai important sfat pe care l-ati primit in activitatea de design vestimentar?
Alina: E mai bine sa faci lucruri imperfecte la timp, decat perfecte, dar prea tarziu (sau deloc).

Haute-couture sau pret-a-porter? Care este mai aproape de ceea ce simtiti?
Alina: Cu siguranta Haute-couture pentru ca imi permite sa duc produsul la nivel de arta.

Indiscutabil, ascensiunea mediului online a luat o amploare in ultimul timp, pe care, majoritatea, cel mai probabil, nu a anticipat-o! Cum v-a ajutat acest lucru?
Alina: Inca de la inceput am mizat pe zona de online pentru a comunica brandul nostru. Avem avantajul ca Elena e specializata in comunicare digitala si cunoaste foarte bine platformele online. De-a lungul timpului am reusit, prin online, sa crestem notorietatea brandului, dar si sa generam vanzari. We love online !

Care sunt sursele de inspiratie? Reprezinta suma cunostintelor si a culturii fashion acumulate, sau exista acea sclipire de moment, pusa imediat in aplicare?

…..

Continuarea interviului o gasiti in Revista Famost – Editia martie 2018 GRATUITA AICI!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *