Andreea Tincu

Brand

Andreea Tincu

82

[intro]Modestie, seriozitate, performanta, istorie, viziune.[/intro]

[dropcap custom_class=”normal”]Nu stim daca daca termenii o descriu in totalitate pe invitatata noastra din aceasta editie a revistei noastre, dar cu siguranta fac parte din ADN-ul ei. Si spunem modestie, pentru naturaletea ei, pentru modul cum interactioneaza cu cei cu care intra in contact si deschiderea aratata. Seriozitatea se vede in creatiile sale, in orele nesfarsite petrecute in atelier si in lucrurile bune duse la capat in mod profesional. Ajungem la performanta, prezentarile, evenimentele si nivelul ridicat la care a ajuns cu creatiile vestimentare, spunand mai mult decat o pot face cuvintele. Si cand te gandesti ca are 20 de ani de design vestimentar, incepand intr-o perioada in care moda nu insemna aproape nimic in Romania, atunci putem afirma ca a scris istorie. Viziune? Cum sa reusesti sa fii cu un pas in fata, sa anticipezi ce va ‘merge’ pe aceasta piata din ce in ce mai concurentiala, sa dai viata hainelor si sa te bucuri ca oamenii ti le poarta, daca nu ai avea si aceasta calitate? Iar acestea impreuna, nu sunt calitati pe care le primesti cand te nasti: ele reprezinta rezultatul unei munci continue, unei vaste culturi si a unei informari permanente, toate invaluite de multa multa pasiune. [/dropcap]
Andreea Tincu este invitata noastra din aceasta editie a revistei Famost, care a avut amabilitatea sa ne raspunda intrebarilor, dezvaluindu-ne multe secrete despre ea si activitatea ei, despre planurile de viitor, cum vede ea moda din Romania si multe multe lucruri interesante.
Va invitam sa parcurgeti urmatoarele randuri si sa faceti cunostinta cu Andreea Tincu si brandul pe care il reprezinta, prin intermediul unui dialog captivant, sincer si de care nu te poti dezlipi pana la final!


Buna Andreea Tincu si bine ai venit in paginile revistei noastre! Pentru inceput, o intrebare clasica, dar necesara: pasiunea pentru moda o ai de cand erai mica sau a crescut si s-a dezvoltat odata cu tine?
De mica a fost dragostea pentru pictura si apoi, pe la 12 ani, am descoperit moda, care a fost si este pasiunea mea principala.
Ai avut pe cineva care te-a inspirat si ti-a insuflat dragostea pentru moda si creatii de moda, sau aceasta a venit de undeva din interior?
Nu a fost cineva care sa imi insufle dragostea pentru creatia vestimentara. A aparut efectiv din mine, a fost o chestie care m-a captivat din primul moment, cand, in paginile unor reviste vechi de moda, am vazut ce inseamna creatia vestimentara.


Toti avem un anumit motiv sau exista o situatie care ne determina sa luam o decizie importanta pentru viata noastra … a existat un astfel de moment pentru tine, in momentul in care te-ai hotarat sa imbratisezi cariera de designer vestimentar?
A fost un moment, cand ma pregatisem sa dau admitere la Facultatea de Drept – deoarece in familia mea sunt foarte multi juristi, dar, cu o luna inainte, am spus NU. Trebuie sa imi urmez adevarata pasiune si sa risc, indiferent de consecinte.
Care este diferenta – din punctul tau de vedere – dintre o femeie din Romania de acum 10 ani si femeia 2018 din punct de vedere al vestimentatiei? Ce ai mai adauga astazi?
Astazi, femeia din Romania este o femeie europeana, nu mai exista acele complexe si lacune educative din anii trecuti. Moda in lume a evoluat, s-au schimbat curente, au aparut si disparut designeri, in timp ce societatea romaneasca era ancorata intr-un regim totalitar. A trebuit sa ne adaptam din mers, sa invatam ce inseamna tendinte, moda la un nivel international, dar am reusit sa recuperam ceea ce am pierdut, cel putin la nivel urban.
Consideri ca ai ajuns din punct de vedere al cunostintelor vestimentare, al culturii fashion, la un nivel care sa-ti satisfaca multumirea personala?
Da si este rezultatul unor ani de munca (peste 20), importanti in formarea mea. Nu pot spune ca nu mai am ce invata, ar fi un neadevar si nu ar fi stilul meu. Cand doamna Carmen Iohannis a acceptat sa poarte tinute Andrea Tincu, a fost un moment important, care mi-a confirmat faptul ca brandul s-a dezvoltat frumos si ofera un nivel de moda high-quality.

Vorbind de nivelul cunostintelor, stim ca incepand din acest an, vei sustine cursuri de design vestimentar! Ce te-a determinat sa incepi aceasta noua etapa din viata ta si ce ne poti spune despre aceasta? Ofera-ne mai multe amanunte!
Este un proiect nou, la care m-am gandit mult timp, dar caruia, abia acum, am posibilitatea sa ii ofer timp. Vor fi module periodice, cu o durata de 5 saptamani (vineri+sambate sau doar sambate), in care vreau sa impartasesc celor care iubesc moda, secretele unei meserii, cu adevarat unice. Nu va fi un curs teoretic, se va lucra foarte mult pe partea practica. Prima grupa este aproape formata, ceea ce nu poate decat sa ma bucure.
Care sunt principiile dupa care te-ai ghidat in viata, profesie, activitate? Ai un motto care te defineste sau pe care il respecti?
Seriozitatea este principiul meu de baza. Daca faci ceva, fa-l bine si cu responsabilitate! Ar mai fi – studiaza in permanenta, citeste zilnic, nu dispera oricat de greu ar parea. Exista tot timpul o solutie.
Daca ar trebui sa-i multumesti unei persoane pentru nivelul profesional la care ai ajuns, cui i-ai multumi? Exista o astfel de persoana sau sunt mai multe?
Sotului meu, Mihai. Fara el, nu as fi putut ajunge aici, deoarece este foarte important, in meseria mea, sa ai pe cineva alaturi, care sa te sprijine 100%, sa iti dea sfaturi corect si sa te ajute in ceee ce presupune munca creativa. Mai mult, este tot absolvent si pasionat de arte plastice, astfel incat ma ajuta si in aspectele creative ale marcii. Putini stiu, dar implicarea lui este din ce in ce mai mare, deoarece au crescut foarte mult activitatile si singura nu am cum sa le fac pe toate. Brandul Andrea Tincu este un brand de familie, inclusiv fiica noastra, Iris, e implicata in tot ceea ce tine de textele magazinului online si, mai nou, cursurile de Istoria Modei Contemporane, care urmeaza sa fie predate in cadrul modulului de design vestimentar Andrea Tincu.

[fullwidthimage photourl=”https://famost.ro/wp-content/uploads/2018/04/interviu-andreea-tincu.jpg”]
Ce reprezinta Sense pentru Andreea Tincu? Care este etimologia numelui si ce anume ai vrut si vrei sa exprimi prin el?
Sense nu este brandul meu, sunt creatoarea din spatele marcii, dar cei care i-au dat viata sunt sotii Cristina si Sorin Chiriac. Sense inseamna emotii, “feeling”, dar si ratiune.
Care a fost cea mai rapida piesa vestimentara creata, de la idee pana la a o pune in practica si a-i da viata intr-un timp foarte scurt? A existat asa ceva si cat a durat?
In cazul meu, totul este planificat si gandit cu creionul pe hartie. Ritmul poate fi, bineinteles, nebun si atunci exista cazuri cand am desenat o colectie intr-o saptamana sau a trebuit sa desenez pentru Sense foarte rapid o anumita piesa, dar avem insa la baza tipare verificate, cunosc perfect materialele si stiu ca ceea ce imi imaginez, va arata exact la fel in realitate.
Ai introdus si linia vestimentara Andrea Tincu. De ce ai simtit nevoia sa mai faci inca un pas mare? Care sunt principiile aici? Caror femei i se adreseaza?
Prima prezentare cu numele Andrea Tincu a fost in 2007, inainte de a incepe sa lucrez cu Sense. Nu as accepta sa fiu designer unde mi s-ar cere exclusivitate. Linia mea este pentru iubitoare de moda care inteleg de ce un produs vestimentar de designer este mai scump decat unul mass market, ce inseamna sa ai o rochie nu doar pentru un sezon, care inteleg complexitatea unui tipar sau unicitatea unui print.

Exista diferente majore intre Sense si Andrea Tincu?
Sigur ca da, sunt doua categorii diferite de consumatoare, dar, in acelasi timp, exista cliente Andrea Tincu care sunt si cliente Sense sau invers. Diferentele sunt aceleasi dintre un brand de designer si un brand mass-market: materialele pe care le folosesc eu sunt foarte scumpe, tiparele mai complicate, deoarece la Sense costurile trebuiesc gandite pentru un numar cat mai mare de cliente. Produse de calitate sunt in ambele cazuri, depinde insa cui ne adresam fiecare.
Facand o recapitulare succinta a trecutului din istoria modei si ajungand in prezent, care crezi ca ar trebui sa fie capitala modei din punctul tau de vedere?
Capitala modei in Romania este Bucuresti; din magazinul meu online sunt livrate cele mai multe dintre comenzi in Bucuresti, ceea ce inseamna ca interesul pentru moda acolo este mai dezvoltat decat in restul tarii. Bineinteles, ne raportam si la numarul de locuitori. As fi vrut o continuitate a Saptamanei Modei de la Iasi, deoarece, asa cum au organizat-o Irina Schrotter si Ovidiu Buta nu s-a mai reusit in Romania. In acelasi timp, putem vorbi de un centru puternic de creatie vestimentara in Moldova, deoarece aici sunt foarte multi producatori industriali.
Care sunt cele mai importante evenimente de moda la care ai participat? Care consideri ca sunt cele mai importante?
Cele mai importante sunt cele tip Fashion Week, iar printre podiumurile care mi-au ramas in suflet, sunt cele de la Kiev, Viena si Amsterdam.


Care este cea mai frumoasa experienta profesionala de pana acum?
Crearea liniei de esarfe; deoarece imi place foarte mult sa pictez, am acum posibilitatea sa imbin doua mari pasiuni: Arta si Moda.
Ce accesorii sunt mai aproape de tine, de sufletul tau, de modul cum simti?
Esarfa de matase si bijuteria cu poveste. Nu imi plac accesoriile comune, fara istoric.
Ce inseamna un articol vestimentar de calitate si cum ai putea sa-i faci pe consumatori sa se ataseze emotional de vestimentatiile marca Andrea Tincu?

…….

Continuarea interviului o gasiti in revista FAMOST – editia februarie 2018 GRATUITA Aici!


 

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *