Antrenament dupa petrecere

Sfaturi

Antrenament dupa petrecere

Chiar daca ai ajuns acasa ca Cenusareasa (inainte de miezul noptii!), calitatea somnului tot poate avea de suferit.
186

A merge la antrenament dupa petrecere este o idee foarte buna, dar ar fi o problema daca am “pierdut” cam toata noaptea? Ce se intampla in organismul nostru?

Te simti somnoroasa dupa o seara/noapte in care ti-ai facut de cap? Chiar daca ai ajuns acasa ca Cenusareasa (inainte de miezul noptii!), calitatea somnului tot poate avea de suferit. Un studiu publicat in JMIR Mental Health a constatat ca o sesiune moderata de consum de alcool, scade calitatea somnului de refacere de peste noapte. Iar sesiunile de antrenament cand esti obosita, cresc riscul accidentarilor. Oboseala asimilata de musculatura, nu poate reactiona repede, astfel ca agilitatea si coordonarea sunt compromise; asa ca, atentie maxima si vigilenta sporita atunci cand esti pe banda de alergat (si nu numai)!

Pentru fiecare de mililitru de alcool consumat, excretia urinei creste cu 8 ml, asa ca trebuie sa consumi multa apa pentru a nu ramane deshidratata. In timp ce deshidratarea moderata nu diminueaza performanta exercitiilor – conform studiilor, deshidratarea severa este asociata cu concentrarea saraca si oboseala, ceea ce poate duce la crampe, leziuni.

Cam 10 procente din alcool care nu este metabolizat, este expulzat prin transpiratie, urina, respiratie; cu toate astea, nu trebuie sa te bazezi pe acest lucru. Rinichii deshidratati muncesc mai mult decat in mod obisnuit pentru conservarea apei, iar organismul tau va reduce cantitatea de transpiratie pentru a te ajuta in acest sens. Daca mergi la antrenamente si faci exercitii prea grele, riscul sa devii si mai deshidratat, este in crestere.

Dezvoltarea musculaturii este afectata in mod direct de alcool, iar fibrele musculare responsabile cu rezistenta antrenamentului sunt afectate. Arderea grasimilor in cazul in care ai consumat alcool, are de suferit de asemenea; consumand doar doua unitati de alcool, poate afecta acest lucru cu pana la 70% pentru cateva ore.

Alcoolul interfereaza cu capacitatea ficatului pentru a mentine nivelurile de zahar din sange, iar pentru mentinerea unui echilibru al zaharului din sange, este necesar sa mananci ceva fructe cu 30 de minute inainte de exercitiile fizice. Daca nu te simti bine, incearca sa bei apa fierbinte in care ai pus radacina de ghimbir, ceea ce, conform studiilor, reduce senzatia de greata.

Comments are off this post!