Giorgio Armani – Creatorul Unui Imperiu in Industria Modei

Brand

Giorgio Armani – Creatorul Unui Imperiu in Industria Modei

47

Giorgio Armani s-a nascut pe data de 11 iulie 1934 in Piacenza – Italia si este unul dintre cei mai de succes designeri de moda italieni, presedinte si sef executiv al Giorgio Armani SpA, cu peste 5000 de angajati, 13 fabrici si peste 250 de magazine in peste 40 de tari. Fiul lui Maria Raimondi si al lui Ugo Armani – manager de nave, el impreuna cu fratele sau Sergio si sora Rosanna, au crescut intr-o perioada foarte dificila a istoriei italiene, cu multi prieteni ucisi in timpul bombardamentelor Celui De-al Doilea Razboi Mondial : ‘Am fost foarte saraci si viata era foarte grea. Sala de cinema din Milano era un refugiu, un palat al viselor, iar vedetele de cinema pareau pline de farmec. M-am indragostit de frumusetea ideala a vedetelor de la Hollywood’ – a explicat Giorgio mai tarziu.
De la o varsta frageda, el a fost pasionat de anatomie, astfel ca urmeaza timp de doi ani cursurile in cadrul Universitatii din Piacenza, se inroleaza in armata si datorita studiilor sale este transferat in verona la o infirmerie. In 1957 se angajeaza la un magazin important din Milano – ‘La Rinascente’, lucreaza ca asistent de fotograf, iar in 1964 fara a avea studii de specialitate, el schiteaza o linie de imbracaminte pentru barbati pentru Nino Cerutti.
Incurajat de prietenul sau Sergio Galeotti, Armani pleaca de la Cerutti si devine designer si consultant de moda independent, avand colaborari cu Allegri, Hilton, Sicons, Gibo, Montedoro, Tendresse. Pe data de 25 iulie 1975 cei doi prieteni infiinteaza Giorgio Armani S.p.A. si lanseaza doua linii de imbracaminte pentru femei si pentru barbati; creatiile sale au fost reinterpretari ale costumelor traditionale de business, cu un design relaxat pentru barbati si accente masculine pentru vestimentatiile feminine. Colectiile au fost primite foarte bine, iar hainele prezentate – revolutionare la acel timp, au fost mult mai naturale, cu o paleta de culori subtila.
In 1978 incheie un acord cu Gruppo Finanzario Tessile, care face posibila producerea vestimentatiilor ready to wear de lux sub supravegherea designerului. In 1979 dupa infiintarea Giorgio Armani Corporation incepe sa produca imbracaminte pentru Statele Unite, an in care primeste distinctia Neiman Marcus Award. La inceputul anilor ’80 semneaza un acord cu L’Oreal pentru producerea de parfumuri si lanseaza liniile Armani Junior, Armani Jeans, Emporio Armani.
In 1982 Giorgio Armani devine primul designer de moda care apare pe coperta revistei Time de la Christian Dior in anii ’40, un an mai tarziu este distins cu Best International Designer din partea CFDA, consiliu care il va premia ulterior si cu Lifetime Achievement Award pentru imbracamintea masculina. In timpul anilor ’80, Armani a devenit un simbol al succesului pentru multi oameni de afaceri, mai ales prin purtarea piesei de rezistenta ‘power suit’.
La mijlocul anilor ’80 compania a introdus linii de lenjerie, costume de baie, accesorii; lanseaza o linie de imbracaminte destinata tinerilor, de calitate foarte buna dar la precturi accesibile. Designerul italian creeaza costumatia pentru Richard Gere in filmul ‘American Gigolo’ din 1980 – lucru care a generat un foarte mare interes in jurul numelui Armani in America, o mare parte din garderoba serialului Miami Vice (Don Johnson) si atinge apogeul cand creeaza costumatiile filmului ‘The Untouchables’ din 1987. Intr-un timp relativ scurt, multe din vedetele de la Hollywood, Michelle Pfeiffer, Jodie Foster, John Travolta si multi altii, au inceput sa poarte Armani.
In 1985 prietenul sau Sergio Galeotti trece in nefiinta, dar Giorgio continua sa se extinda si lanseaza o linie de sosete in 1987, o linie de ochelari in 1988. In 1989 deschide primul restaurant, cumpara Siminti SpA – fabrica de imbracaminte. in 1995 lanseaza linia de imbracaminte pentru schi atat pentru femei, cat si pentru barbati, trei ani mai tarziu deschide primul butic in Beijing, in 1996 primeste o pedeapsa cu suspendare, dupa ce a pledat vinovat pentru mituirea unor oficiali italieni de la fisc in 1989 si 1990.

La sfarsitul anilor ’90 Armani destinea peste 2000 de magazine in toata lumea; in 2000 introduce o noua linie de cosmetice si o linie de mobila de interior, in 2004 deschide un magazin in Shangai, iar in 2005 lanseza prima colectie haute couture: ‘Ganditi-va cat de liber te simti ca designer, cand faci o rochie perfecta pentru a satisface un singur client’ a declarat Giorgio in cadrul prezentarii.

Designerul italian este si un mare iubitor al sportului, fiind presedindele echipei de baschet Olimpia Milano si un fan declarat al formatiie de fotbal Inter Milano. A creat de doua ori imbracamintea pentru nationala de fotbal a Angliei si a fost ales sa creeze imbracamintea lotului olimpic al Italiei la Jocurile Olimpice de Vara de la Londra din 2012.
Cu toate ca a construit si conduce un imperiu, Giorgio Armani ramane o persoana modesta, cu o cariera in moda de peste 30 de ani, o personalitate distinsa, senina si inteleapta si comparabil cu nume legendare ca Yves Saint Laurent,  Coco Channel.

Pe parcursul carierei, a primit numeroase distinctii onorifice, printe care enumeram Gran Cavaliere della Repubblica, Commendatore dell’Ordine al Merito della Repubblica (cea mai inalta distinctia guvernamentala din Italia), Honorary Doctorate din partea London’s Royal College of Art; Armani este de asemenea si Ambasador al Bunavointei din partea UNHCR (United Nations High Commissioner for Refugees).

Comments are off this post!