Beneficii ale mersului pe jos

Sanatate

Beneficii ale mersului pe jos

13

O plimbare zilnica are beneficiile proverbialului mar: tine doctorul departe! De la a te ajuta sa pierzi din greutate si scaderea stresului, la a micsora presiunea arteriala si reducerea riscului de aparitie a multor boli cronice, plimbarile regulate reprezinta cel mai usor si bun mod de a face ceva pentru sanatatea ta.

Multi doctori considera mersul pe jos sau plimbatul – numarul unu in exercitiile pe care anumiti pacienti le pot face, necesita o pereche de pantofi sport pentru comoditate si aduce numeroase beneficii fizice si mentale.


Care sunt beneficiile a 30 de minute zilnic? Citeste in continuare!

1 Ti se imbunatateste starea psihica. De multe ori simti nevoia consumului unui pahar de vin sau a unei bucati de ciocolata, pentru a-ti imbunatati ziua grea la sfarsitul ei. Ei bine, a merge pe jos este o strategie in care nu pui calorii pe tine, ci dimpotriva; si are aceleasi beneficii. Studiile au aratat ca plimbarile regulate aduc modificari sistemului nervos destul de mult, pana intr-acolo unde este scazuta mania si ostilitatea. Mai mult, cand faci aceasta plimbare ‘sociala’ – mergand cu partenerul de viata, cu un prieten sau vecin, astfel de interactiune te ajuta sa te simti mai conectat, ceea ce iti imbunateste starea de spirit.
2 Creativitatea creste. Indiferent ca te simti blocat la locul de munca sau cauti o solutie la o problema mai delicata, cercetarile au demonstrat ca o buna solutie este sa te misti. Conform unui studiu din 2014 aparut in Journal of Experimental Psychology, Learning, Memory, and Cognition, a face o plimbare poate oferi o scanteie creativitatii. Cercetatorii au oferit subiectilor teste de gandire in timp ce stateau sau mergeau; astfel, s-a gasit ca cei care mergeau, au fost mult mai creativi, comparativ cu cei care care au stat jos.
3 Hainele actuale iti vor fi mai largi. Atunci cand mergi in mod regulat, cu siguranta acesta este unul dintre beneficii care fac pe majoritatea mai fericiti. Prima oara se va cunoaste la solduri – undeva prin zona de mijloc a corpului, dar acum nu trebuie sa ne asteptam dintr-o simpla plimbare sa slabim radical. Prin plimbare, este imbunatatit raspunsul corpului la insulina, ceea ce duce la reducerea grasimii de pe burta. Partea cea mai buna este ca nu trebuie sa alergi la sala pe banda pentru aceasta!
4 Este redus riscul aparitiei bolilor cronice. Statisticile in aceasta problema sunt impresionante, multe studii aratand ca plimbarea, mersul regulat, scad cu aproximativ 11 procente presiunea arteriala si riscul de accident vascular cu 20 pana la 40 de procente. Beneficiile fizice ale mersului pe jos sunt evidente, astfel ca vizita la medic va fi doar o simpla plimbare!
5 Imbunatateste sistemul digestiv! Cafeaua este laudata ca imbunatateste sistemul digestiv si il face mai puternic, dar ar trebui sa iei in considerare si mersul pe jos. Si acest lucru este sustinut de faptul ca mersul pe jos imbunatateste mobilitatea gastrica; una dintre primele sfaturi pe care le primeste un pacient cu operatie abdominala, este acela de a merge pe jos, deoarece sunt angrenati muschii abdominali, incurajand miscarea in sistemul nostru gastro intestinal.
6 Celelalte scopuri vor parea mai usor de atins. Cand devii un ‘mergator’ in mod regulat, vei avea stabilita o rutina obisnuita, iar cand ai o astfel de rutina, esti mult mai predispus sa continui activitatea si sa adopti noi obiceiuri sanatoase.
7 Picioarele vor arata bine si vor fi in forma. Pe masura ce trec anii, avem sanse mari sa dezvoltam vene varicoase care arata foarte rau si cu toate astea, a fost demonstrat faptul ca mersul pe jos este una din modalitatile de a preveni dezvoltarea acestor fire inestetice. Sistemul venos are o sectiune circulatoare cunoscuta ca a doua inima, care este formata din muschi, vene, situate in calcaie si picioare. Acest sistem merge prin impingerea sangelui inapoi spre inima si plamani, iar mersul pe jos intareste aceasta circulatie prin intarirea muschilor piciorului, ceea ce face ca fluxul de sange sa creasca. Daca deja ai astfel de vene, mersul pe jos ajuta la relaxarea umflaturilor asociate si agitatia picioarelor; daca persoana este predispusa genetic la varice sau vene in panza de paianjen, a merge pe jos in mod regulat, intarzie aparitia acestora.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *