Bine la locul de munca

Stil de viata

Bine la locul de munca

4

Poate suna ciudat pentru unii, altii poate zambesc, dar chiar iti poti transforma munca in ceva care sa fie placut! In medie, in viata de adult, petrecem cam 40 de ore saptamanal muncind, cu toate ca stim ca de fapt, sunt mereu mai multe; iar una din principalele noastre griji, ar trebui sa fie nu doar ca esti compensat financiar, ci si ca nu iti distruge sanatatea. Acest lucru trebuie luat in considerare indiferent de profesie, pentru ca pana la urma, muncim sa traim si nu invers!

Partea buna este ca astazi, avem multe modalitati de a ne mentine corpul si mintea sanatoase, putem gasi multe modalitati de a fi fericiti si de a ne asigura o anumita bunastare la locul de munca.

[tabs tab1=”Stimuleaza-ti corpul” tab2=”Stimuleaza-ti mintea!” ] [tab1]

Pozitie de drepti pentru coloana verticala
Problemele musculoscheletale dau nastere multor probleme de sanatate, luandu-ti foarte multe zile dintr-un an in care esti bolnav, dar acest lucru poate fi compensat reducand numarul orelor pe care le stai asezat. In intampinarea acestei solutionari, vin diverse dispozitive care sa te ajute mai mult, iar un bun exemplu este Varidesk . Este ideal pentru protectia spatelui si mai mult, arzi aproximativ 50 de calorii stand in picioare.

Schimbarea pozitiilor
Daca a sta in picioare nu prea iti place, poti incerca sa stai pe o minge de gimnastica sau pe un scaun activ. Un astfel de exemplu de scaun, este Jellyfish Balance Ball Chair, care se misca in asa fel, incat centrul de greutate sa fie unul corespunzator, iar pozitia corpului sa fie corecta. Iar daca nu ai un astfel de scaun special, poti sa ‘lucrezi’ la pozitia picioarelor, mutandu-le dintr-o parte in alta, le poti flexa si intinde, pentru a mentine si stimula circulatia sangelui.

Ai grija de ochi!
Fiecare dintre noi avem sase muschi oculari care sprijina miscarile ochilor, asa ca, trebuiesc pastrati activi. Daca stai cam toata ziua cu un monitor in fata, fixeaza-ti privirea dincolo de el spre un obiect fix si stai asa pentru aproximativ 30 de secunde; incearca sa faci acest lucru cel putin o data la 30 de minute si evident, ridica-te de pe scaun! Nu uita de asemenea, sa inchizi ochii si sa ti-i misti in orbite!

Profita de ora de pranz!
Cum? Fa o plimbare sau daca ai o sala aproape, mergi acolo! Daca nu este posibil acest lucru, incearca sa te descurci la birou! Incepe cu flotari sprijinit de birou, activeaza-ti tricepsii tinandu-te cu mainile de scaun si lasand picioarele in jos, fa ridicari din glezne, ridica umerii avand sticle de apa in maini. Incearca sa faci cate 3 seturi din fiecare, pentru ca intr-adevar sa conteze si ia in calcul ca poti ‘jongla’ cu cat mai multe tipuri de exercitii!

Mobilizeaza-ti mainile!
Ridica-ti mainile in mod constant, flexeaza incheieturile si strange pumnii de cateva ori. Ia in considerare un mouse vertical pentru a reduce riscul aparitiei sindromului de tunel carpian si a altor probleme asemenatoare; ai putea incerca Penguin Ambidextrous Vertical Mouse!

Ai grija de aer!
Asigura-te ca aerul pe care il respiri este de o buna calitate cu ajutorul unor dispozitive inteligente care urmaresc temperatura aerului, nivelurile de toxine din aer, umiditatea si gaze existenta. Un astfel de instrument este Foobot, care iti trimite ulterior prin intermediul unei aplicatii, ajustari utile pe care le poti face.

[/tab1] [tab2]

Stai atenta
In cazul in care nu te poti concentra, pe langa tot ce ai citit pana acum, este foarte important sa ai o planta pe birou si cea mai indicata ar fi crinul pacii (Spathiphyllum), care poate stimula functia creierului, fapt confirmat de cercetarile University of Exelter. Ai putea incerca de asemenea, o pulverizare orala cu Rescue Remedy, vitamina B pe care o contine, putand imbunatati performantele mentale.

Mai putin stres
Daca lucrurile nu sunt cele mai bune, intinde-te in pozitia ‘semi-supine’ – cea mai indicata pentru a-ti linisti mintea si corpul; facand o analogie, se pare ca e intocmai ca atunci cand apesi un buton de la un calculator si resetezi. Incearca sa gasesti o camera in care este liniste sau un colt linistit, tine-ti capul usor ridicat si picioarele indoite, care nu trebuie sa depaseasca latimnea umerilor. Respira adanc pentru 10 minute si simte cum dispare tensiunea.

Fii productiv(a)!
Daca esti genul de persoana care amani anumite lucruri, stii probabil ca nu este tocmai ok ceea ce faci! Concentreaza-te pe urmatoarea etapa a ceea ce vrei sa faci sau pe anumite lucruri mici, iar acestea ar putea fi sarciuni foarte mici, cum ar fi gasirea unui numar de telefon. Satisfactia rezultata in urma micilor solutionari, iti ofera motivatia de a ‘rezolva’ alte si alte lucruri, ceea ce te indreapta in directia buna.

Fii incarcata cu energie!
Daca ai ajuns intr-un moment in care esti poticnit si crezi ca nu mai ai nicio solutionare a problemei respective, ridica-te de la birou! Mergi afara pentru a respira aer proaspat! Incearca de asemenea, sa iti dai seama cand te simti ca ai mai multa energie, pentru a incerca sa rezolvi atunci sarcinile solicitante, iar cele mai usoare, sa le lasi pentru atunci cand nu esti in cea mai buna forma. Oboseala poate fi de asemenea, un semn al deshidratarii, asa ca fii sigur ca ai consumat destule lichide!

Creste concentratia!
Creierul are nevoie de glucoza, dar nu poate sa-l stocheze, asa ca, ar trebui alimentat la fiecare 3-4 ore. Daca esti concentrat de exemplu – in timpul dupa-amiezii, mergi pe fructe cu continut glicemic scazut. Zaharul sanatos se elibereaza lent in sange, reglandu-ti energia pentru restul zilei.

[/tab2]  [/tabs]

 

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *