Brand

HomeBrandEleganta si Complexitate in Creatiile Carolina Herrera
Eleganta si Complexitate in Creatiile Carolina Herrera

Eleganta si Complexitate in Creatiile Carolina Herrera

Carolina Herrera s-a nascut pe data de 8 ianuarie 1939 Caracas – Venezuela si provine dintr-o familie distinsa, tatal  – Guillermo Pacanins Acevedo – ofiter al fortelor aeriene si mama  Maria Cristina Nino Passios, familie care include politicieni si proprietari de pamanturi. Pe numele intreg Maria Carolina Josefina Pacanins y Nino – al doilea nascut dintr-o familie cu patru copii, ea si-a dezvoltat pasiunea pentru moda mai accentuat incepand cu varsta de 13 ani, cand este invitata de bunica sa la Paris pentru a urmari o reprezentatie Cristobal Balenciaga; a crescut intr-o familie in care era imbracata cu haine facute la comanda.

Copilaria i-a fost marcata de o strictete impusa de mama sa, strictete care s-a dovedit parte integranta a succesului celei ce urma sa devina un nume mare in lumea modei:

Am inceput sa fac acest lucru pentru ca am iubit moda. Nu m-am gandit niciodata ce ar putea sa devina. Pot sa spun doar, ca sunt foarte norocoasa pentru ca mama mi-a insuflat disciplina si structura in viata

a declarat la un moment dat Carolina Herrera.
S-a casatorit relativ repede la varsta de 18 ani cu Guillermo Behrens Tello – un proprietar de pamanturi, cu care are doua fete, Mercedes si Ana Luisa; in 1964 cei doi divorteaza, fiind primul cuplu din familie care face acest lucru. Carolina revina la prima dragoste, casatorindu-se in 1968 cu Reinaldo Herrera Guevara, cu care are inca doua fete, Carolina Adriana si Patricia Cristina. Cei doi, impreuna cu fetele si cei doi caini : Gaston si Floyd, au locuit in casa numita La Vega construita in 1590; ca tanara femeie, singurul job avut a fost ca publicist in cadrul Casei Pucci din Venezuela.

Simtul stilului rafinat in fashion o aduce pe lista internationala a celor mai bine imbracate femei, iar prietenii facuti in timp, au devenit clienti fideli ai creatiilor sale; in 1980 se muta impreuna cu sotul si cele patru fiice in New York, iar prietena ei apropiata – Diana Vreeland o convinge sa creeze rochii, cei apropiati – inclusiv sotul, dand dovada de scepticism in privinta acestei noi deschideri catre moda a Carolinei. In Caracas il intalneste pe magnatul Armando Armas care se ofera sa o sustina finaciar, astfel ca in decurs de cateva luni ia nastere Carolina Herrera Ltd, cu sediul pe Seventh Avenue din New York, zona care reprezenta inima industriei fashion din SUA; prima prezentare sub propriul label are loc in aprilie 1981 cu o colectie care cuprindea un numar de douazeci de rochii si care a primit un feedback pozitiv. Afacerile nu au mers foarte bine de la inceput, dar au luat o turnura favorabila in momentul in care Jacqueline Kennedy Onassis i-a devenit client.

Vestimentatiile – realizate din tesaturi de calitate categoria lux, au fost foarte bine primite de femeile carora le placeau hainele well to do; Carolinei Herrera ii este atribuit meritul de a fi popularizat captuseala de la umerii bluzelor, tot ea introduce manecile largi, explicatiile fiind acelea ca piesele vestimentare clasice fac umerii femeilor mai mici comparativ cu talia si prin intermediul caracteristicilor evidentiate de ea se realizeaza un echilibru, silueta feminina iese in evidenta : ‘Nu imi cereti sa tai sau sa cos. Nu pot face asta, dar stiu exact cum trebuie sa fie un umar’. Stilul ei este intodeauna clasic si elegant, iubeste culorile si totusi preferinta personala este data de combinatia alb negru, camasa alba de bumbac fiind un element cheie a garderobei : ‘Imi place ideea de eleganta si complexitate, dar daca vorbim de o vestimentatie sau de un parfum, complexitatea trebuie sa apara simpla’.
In 1984 lanseaza prima colectie de blanuri, urmeaza in 1986 colectia CH, mult mai accesibila ca pret; un an mai tarziu in 1987, lanseza si linia de rochii de mireasa, dupa ce a realizat rochia celebrei Caroline Kennedy. Carolina Herrera se isi extinde afacerea si pe segmentul de parfumuri prin lansarea in 1988 a parfumului pentru femei Carolina Herrera – o combinatie romantica de iasomie si tuberoza, esente foarte apropiate de sufletul creatoarei; trei ani mai tarziu este lansata si varianta masculina a acestui parfum; urmeaza lansarea parfumului Flore in 1994, Aqua Flore in 1997, 212 in 2000, On Ice pentru femei si On Icee Green pentru barbati in 2001, Chic in 2002, Carolina si 212 H2O in 2003, Chic in 2004, 212VIP in 2010.

In 1997 una dintre fiicele sale – pe nume tot Carolina, se alatura echipei pe segmentul parfumuri din postura de Creative Fragrance Director, rezultatul fiind lansarea a peste 10 parfumuri diferite in ultimii 15 ani; fiecare dintre aceste esente, reflecta stilul specific acestui brand: elegant, sofisticat si pot fi purtate in orice perioada a zilei.

Primul magazin Carolina Herrera este inaugurat in New York pe Madison Avenue in anul 2000; urmeaza Los Angeles in 2006, Dallas in 2008, Bal Harbor in 2009, Las Vegas in 2010; creatiile sale se gasesc de asemenea in Bergdorf Goodman si Sax Fifth Avenue. Pentru activitatea sa in moda primeste doua distinctii din partea CFDA, primeste in 2004 Womenswear Designer of the Year tot din partea CFDA, iar in 2008 primeste Geoffrey Beene Lifetime Achievement Award.
Fidela principiului ca munca trebuie sa se desfasoare in intervalul orar 9 – 17, Carolina Herrera continua se exceleze in industria fashion; amestecul de chic, eleganta, exclusivitate, intelegerea nevoilor clientilor, capacitatea continua de a evolua, face din acest brand unul de referinta, adresat in special unei clase sociale exclusiviste, dar si celor ce savureaza aceasta industrie. Hainele si parfumurile create elegante si atemporale, mediul de faceri bine stiut de Carolina Herrera, asigura prosperitatea acestui brand intr-o lume in continua schimbare : ‘In ceea ce priveste hainele si parfumurile mele, cred ca cel mai bine e sa fii realist, dar intotdeauna sa existe un amestec intre realitate si fantezie. Este exact acelasi lucru ca si in viata’.

Dintre tabieturile Carolinei Herrera : poarta tot timpul la ea parfumul favorit Carolina Herrera, nu poate trai fara cerceii cu perle, prefera sa se plimbe in detrimentul gimnasticii sau a exercitiilor fizice, foloseste pentru piele numai produse marca Patricia Wexler.

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»