Bvlgari – De La Bijuterii La Parfumuri, Ceasuri, Accesorii

Brand

Bvlgari – De La Bijuterii La Parfumuri, Ceasuri, Accesorii

25

Bulgari cunoscut Bvlgari este o companie de lux italiana, infiintata de Sotirios Voulgaris, actualmente parte a grupului LVMH; chiar daca si-a facut un nume datorita bijuteriilor, astazi compania este este cunoscuta si prin producerea de parfumuri, ceasuri, accesorii.
Istoria Bulgari incepe cu emigrarea lui Sotirio Bulgari (nascut in 1857) din Paramythia – Grecia in Italia in 1881; specializat in argintarie, Sotirio a avut in Grecia un prim magazin, al doilea deschizandu-i in Piazza dei Martiri din Napoli, unde s-a stabilit pentru prima oara. Afacerea a avut succes, in 1884 s-a mutat la Roma, unde a luat-o de la capat si a deschis un magazin pe Via Sistina.

Impreuna cu cei doi fii ai sai, Costantino (1889–1973) si Giorgio (1890–1966), Sotirios muta sediul magazinului pe Via dei Condotti – unde se afla si astazi; stapanind foarte bine arta prelucrari argintului si realizand bijuterii unice combinand arta romana cu cea greaca, magazinul devine repede un loc care atrage bogatii din intreaga lume.
In 1920 ei introduc o noua estetica in arta bijuteriilor, inspirandu-se din bijteriile antice, inlocuind stilul francez caracterizat de un diamant inconjurat de alte pietre pretioase, cu o piatra colorata in centru intr-o rama artizanala de aur. Au introdus de asemenea folosirea monedelor antice si a lanturilor de aur prelucrate manual, s-au inspirat din arta antica romana reinterpretata in stil contemporan.

In 1932 Sotirios Bulgrari moare, de afacere continuand sa se ocupe cei doi fii, care se completau reciproc: Giorgio era expert in stiinta prelucrari pietrelor si a tehnicii realizarii bijuteriilor, in timp ce Constantino era specializat in argint antic si obiecte de arta, a publicat mai tarziu o carte ‘Argentieri, Gemmari e Orafi’ in Italia pe aceasta tema. Neobisnuit in acea perioada ei au inceput sa introduca culori ca violet, roz, galben, combinatrii de culori, galbenul de aur cu albul, rosul, precum si materiale noi, gen otel lustruit alb. S-a observat frecvenet folosirea in creatiile lor a unor pietre mici de diverite culori asezate in centru si care purtau numele de ‘pippoli’.
In timpul Celui De-al doilea Razboi Mondial, Constantino si sotia sa Laura au ascuns ain propria casa trei femei straine de origine evreiasca, fapt pentru care au primit pe data de 31 decembrie 2003 titlul Righteous among the Nations la Yad Vashem in Ierusalim.
Bulgari atrag atentia internationala in 1950 cand incep sa creeze bijuterii unice si inovatoare pentru femei celebre, cum ar fi Elizabeth Taylor.
Giorgio (decedat in 1966) a avut trei copii Paolo, Gianni si Nicola care s-au implicat in afacere si sub managementul lor, Bulgari a avut o recunostere extraordinara in plan international. Astfel, in 1970 primul magazin Bulgari se deschide in New York, patru ani mai tarziu deschid un magazin la Geneva; in 1977 deschid un magazin la Monte Carlo si la Paris in 1979.
Spre sfarsitul anilor ’70 Gianni a introdus si o linie de ceasuri (Bulgari Haute Horlogerie SA cu sediul in Neuchatel) si au inceput sa se concentreze si pe designul de produs. In 1981, nepotul lui Gianni – Francesco Trapan se altura companiei si isi aduce un aport substantial in cresterea companiei la nivel international; se deschid magazine in Milan (1986), Tokyo (1987), Hong Kong, Osaka, Singapore, Londra (1988). In 1989, Bulgari deschide un magazin in Munchen, un al doilea in New York pe Fifth Avenue si in 1990 deschid in Elvetia la St. Moritz.
In 1985 Gianni demisioneaza din functia de CEO al companiei, doi ani mai tarziu paraseste Bulgari dupa ce vinde o treime cat detinea, celor doi frati, Nicola si Paolo. Inceputul anilor ’90 marcheza intrarea companiei si pe segmentul parfumurilor, in 1992 are loc lansarea parfumului pentru femei ‘Eau Parfumee au The Vert’, in 1994 ‘Bvlgari Pour Femme’, in 1996 ‘Bvlgari Pour Homme’, in 1977 ‘Eau Fraiche’ pentru femei, in 1988 ‘Black’ – unisex.
In 2001 Bulgari incheie un acord cu Luxury Division of Marriott International care manageriaza The Ritz-Carlton Hotel Company, lansand Bulgari Hotels & Resorts; se deschid astfel sub semnatura Bulgari un Hotel in Milano in 2004, in Bali in 2006, iar in 2012 in Londra.
In 2004 se lanseaza parfumurile BLV Notte Pour Femme si BLV Notte Pour Homme, in 2006 Bvlgari Pour Homme Soir si Eau Parfumee au The Roug pentru femei, in 2007 parfumul unisex Bvlgari Rose Essentielle EDToilette Rosee, in 2009 BLV Eau de Parfum II , Jasmin Noir Eau de Toilette, Omnia Green Jade – toate pentru femei.
Pe data de 6 martie 2011 LVMH anunta ca a cumparat Bvlgari SpA pentru o valoare de 4,3 mld euro – cea mai mare suma oferita vreodata de LVMH, achizitie incheiata pe data de 4 octombrie 2011
Bijuteriile Bulgari sunt recunoscute prin influenta caracteristicilor obiectelor de arta grecesti, simetria si proportiile se bazeaza pe arta si arhitectura; sunt primii care au folosit pietrele semipretioase carboson in bijuteriile fine pentru obtinerea efectelor cromatice, ‘Bulgari style’ fiind distinct si usor de recunoscut.

Comments are off this post!