Canepa si calitatile ei

Sanatate

Canepa si calitatile ei

6

In anumite tari, canepa a fost aprobata ca mancare, datorita calitatilor sale nutritionale. De ce ti-ai dori-o si tu pe lista de cumparaturi?

Canepa, cunoscuta si sub numele de cannabis sativa, are anumite proprietati nutritionale, extractele din aceasta planta fiind folosite in scopuri medicale, fiind important sa se faca o diferenta clara intre canepa si alte soiuri, cunoscute ca marijuana. Diferenta majora? Canepa are niveluri scazute sau chiar inexistent de THC – delta 9-tetrahidrocanabinol, asociat cu proprietatile psihoactive regasite la marijuana. Consumul alimentelor care contin canepa sunt bune pentru noi, dar nu vor avea efecte terapeutice ca extractele de canabis.

Semintele de canepa pot proveni de la planta canabis, dar ce poti astepta de la ele? Doar o valoare nutritionala ridicata si trebuie stiut ca majoritatea alimentelor comercializate care contin canepa, au mai putin de 1% THC, comparativ cu marijuana care are o cantitate de 100 de ori mai mare.

Stiai ca semintele de canepa contin mai multe proteine comparativ cu cele de in sau chia?

Semintele de canepa sunt foarte bune pentru a avea senzatia de satietate, avand o cantitate foarte buna de proteine, o mana micuta de seminte oferind 9 g de proteine – mai multe decat un ou; contine de asemenea, amino acizi esentiali, ceea ce este o mare sursa nutritionala daca esti vegan. Un studiu a aratat ca organismul absoarbe mai mult din aceste blocuri de proteine de la semintele decojite. Semintele de canepa reprezinta sursa ideala pentru vegetarieni de acizi grasi omega 3, care ajuta la atenuarea inflamatiei. Un nou studiu, a aratat ca uleiul de canepa presat la rece, are mai multi antioxidanti comparativ cu uleiul de in, de aceea este foarte bun in lupta impotriva radicalilor liberi. Asa ca, pregatiti-va sa consumati cat mai multe salate!

Semintele de canepa au gustul asemanator nucilor, facand mancarurile dulci si savuroase! Ele trebuiesc folosite la fel ca si celelalte seminte, fie ca le consumati impreuna cu alte cereale sau intr-un smoothie. Daca vreti o masa usoara, aruncati cateva seminte (o lingura) peste un avocado zdrobit si de asemenea, puneti-le in salate sau pe legumele aburite!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *