Chic Utility

Brand

Chic Utility

22

Chic Utility este un nume care, probabil, exprima exact filosofia celei care este sufletul acestui brand – designerul vestimentar – Flore Diana. Linia creativa bine conturata exprimata in fiecare piesa vestimentara, modalitatea originala de abordare a materialelor si a culorilor, ne ofera acel aer occidental la care aspiram cu totii si ne duce cu gandul la designerii vestimentari din tarile cu traditie in moda.

Usor de simtit si de vazut, si mai greu de realizat de catre multi; tocmai de aceea, aici se face diferenta: exista anumiti oameni, care stiu sa exploateze intr-un mod original resursele care formeaza, ceea ce noi cunoastem ca fiind – fenomenul fashion. Ne bucuram de fiecare data cand vedem si descoperim oameni creativi, originali, bine ancorati in realitate si bine informati, avand personalitati bine conturate, deoarece, acestia ne ridica cu o treapta mai sus si ne ajuta sa evoluam ca oameni, ca gandire, ca societate. Fara astfel de persoane, riscam sa ne ‘scaldam’ intr-o mediocritate ciclica, extrem de nociva.

O astfel de persoana este si Flore Diana, care a avut amabilitatea sa ne raspunda intrebarilor, sa ne impartaseasca din experienta sa, din universul Chic Utilty si din filosofia acestui brand. Despre moda, pasiunea pentru moda si creativitate, alaturi de multe alte lucruri frumoase si captivante, aflam in continuare de la talentatul designer.


Buna Diana si bine ai venit in paginile revistei noastre! Ce te-a determinat sa incepi o cariera in designul vestimentar? A fost o dorinta inainte de facultate sau ti s-a conturat aceasta idee pe timpul facultatii si dupa terminarea ei?
Decizia a venit de la sine, chiar undeva pe la mijlocul liceului. De mica cochetam cu zona artistica, fie ca era vorba despre hainele papusilor sau peretii albi proaspeti desenati. Chemarea s-a conturat efectiv de la sine si nu regret niciun moment.

A fost cineva care ti-a insuflat dragostea pentru designul vestimentar sau acest lucru a venit de la sine, in mod natural?
The love was always there. In facultate am avut norocul sa am profesori si colegi care mi-au intarit si dezvoltat aceasta pasiune intr-o adevarata meserie.

Ce inseamna moda pentru tine?
Moda pentru mine inseamna acel loc traditional de neconventional.

Care a fost primul articol vestimentar creat? A iesit exact ce iti doreai sau cu ceva modificari? Ai fost multumita la final?
Ahh, ce amintiri. Primul articol vestimentar a fost o pereche de pantaloni evazati, pe care i-am lucrat alaturi de cea mai veche prietena din copilarie special pentru un spectacol de teatru. Vopsiti a la Pollock cu talie joasa a la Britney Spears anii ‘90.

Care sunt atributiile tale si de unde numele Chic Utility? Exprima acest nume filosofia brandului? De ce nu ai ales sa mergi doar cu numele Diana Flore?

Chic Utility este o redescoperire a tot ce a insemnat Flore Diana, insa cu un strop mare de maturitate si responsabilitate. Rolul meu in acest brand este cel de Creative Director si Style Designer. Pot sa spun ca ma bucur sa-i am alaturi pe Emil Costrut si pe Patricia Luiza Blaj ca unii dintre cei mai apropiati colaboratori. Emil Costrut pe partea de foto-video, iar Patricia pe partea de texte-prezentari. Chic Utility a luat nastere ca o interprindere colectiva, iar acest lucru ma bucura, deoarece, la fiecare lansare, avem diverse colaborari cu diversi artisti pe diverse domenii. Cea mai recenta colectie, a adus o colaboare cu Ioana Bucurestean – designer de pantofi cu care am realizat doua modele de incaltari si Radu Comsha – artist Pictor contemporan.
Noi, cei din spatele | C U |, ne dorim sa construim obiecte frumoase, functionale, in acord cu oamenii si vietile lor. Da, stim ca e un vis aproape naiv, total opusul directiei pe care merg mai marii din industriile noastre, dar credem in el, credem ca v-ati saturat de forme fara fond. Vrem ca obiectele noastre sa aiba continut; un continut in legatura cu vietile contemporane ale oamenilor. In spatele fiecarui obiect creat, facut de noi, stau valori umane reale si nu vrem sa uitam niciodata asta. Pentru fiecare idee, forma, concept, ne intrebam: ”De ce?” Vrem sa stim cui si cum foloseste. Si abia apoi decidem sa-l si producem.
Scopul nostru suprem e sa cream bucati de fericire terestra, o lume, o viata, un loc guvernate de bucuria si dorinta descoperirii fiecarei clipe si vointa de a o umple cu folmos (frumos si folos).

Cat timp petrece zilnic, Diana Flore in atelier? Ai vreun record in aceasta privinta?
Programul atelierul este de luni pana vineri, intre orele 08-16. In aceste ore se intampla magia tiparelor, confectionarii si finisarii produselor. Timpul liber intr-un fel sau altul pentru mine este tot a job-time, deoarece ma ocup de partea de social media – mailuri – propuneri colaborari – etc.

Carei tipologii feminine i se adreseaza Chic Utility?
Inainte de era #-ului (hastagului), femeia era un simplu martor al modei. Ne uitam in reviste, la runway-uri, in vitrinele magazinelor si ne multumeam cu faptul ca ne puteam alege lucrurile care ne placeau. Altii faceau moda pentru noi, altii decideau, mai mult sau mai putin, ce “trebuia” sa ne placa. Azi, in schimb, lucrurile stau cu totul si cu totul altfel. O simpla poza sau o tinuta cool te poate face trendsetter peste noapte. Persoane care nu si-au imaginat vreodata ca vor ajunge undeva in industria modei (stricta si restrictiva fata de newcomers), inspira in fiecare zi sute de mii de femei si dicteaza trend-uri.
Consider ca brandul aduce un omagiu femeilor care schimba regulile jocului, femeilor care nu doar poarta niste haine, ci le dau viata si personalitate. Era digitala & social media au creat un nou canal de comunicare, canal pe care femeile il folosesc pentru a schimba the status quo.

Faci exact ce iti place si ce simti, sau este imbinata creativitatea cu pragmatismul?
Un raspuns sincer: da si nu.

Cum ai defini stilul vestimentar pe care mergi?
Contemporary -Sport-chic.

Cat dureaza sa faci o piesa vestimentara de la A la Z? Care sunt pasii si ce iti place cel mai mult din intreg procesul de creatie?
Uneori de la gand la produsul fizic poate dura doar 2 zile. Cel mai mult imi place sa sar peste pasii de schite – tipar – direct la croire si montaj. Sunt extrem de entuziasmata de fieare data sa vad produsul final care ma urmarea in ganduri.

Ce inseamna sa fii designer vestimentar in Romania? Cum resimti tu acest lucru?
Este dificil. Consider ca in Romania te lovesti de multe bariere culturale, de gandiri comuniste inchegate in comoditate fara nicio dorinta de evolutie. Insa cu toate acestea, generatiile mileniale si z-tisti aduc o dorinta innascuta de noutate.

Care crezi ca sunt cele mai mari probleme cu care se confrunta, in general, cei care au imbratisat cariera de designer vestimentar?
Design-ul vestimentar nu tine doar de creatie, este mai mult 90% marketing, iar pe urma intervine adevarata problema – business-ul. Multi designeri nu au un plan de actiune in dezvoltarea propriei afaceri; pana la urma, trebuie sa-ti vinzi creatiile. Insa cum? Cui ? Cu cat ? Ce profit ? etc

Care sunt cele mai frumoase experiente de cand ai inceput aceasta frumoasa cariera?
De mica am avut Star-Struck-uri pe diverse persoane publice cu care in cele din urma am ajuns sa si lucrez si sa realizez : they are just people like me.

Cum ti-ar placea sa vezi imbracate femeile din Romania?
Mi-ar placea sa le vad asumate.

Unde crezi ca se situeaza Romania din punct de vedere al modei? Se poate vorbi de o evolutie a fenomenului fashion in ultimii ani?

Interviul complet il gasiti Revista Famost – Editia mai 2018, GRATUITA AICI!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *