Consumam cu aproximativ 50% mai mult sodiu

Sanatate

Consumam cu aproximativ 50% mai mult sodiu

cresterea acestei cantitati poate duce la hipertensiune arteriala si poate afecta inima.
149

Cercetarile arata ca oamenii consuma cu aproximativ 50% mai mult sodiu in medie zilnic, decat maximul recomandat, acela de 2300 mg. Acest lucru provoaca ceva ingrijorari, deoarece, cresterea acestei cantitati poate duce la hipertensiune arteriala si poate afecta inima. Majoritatea sodiului din alimentatia noastra provine din alimentele ambalate, dar schimbarea obiceiurilor prepararii in timp ce gatim ori la masa, poate face diferenta. Daca fiecare dintre noi ar taia zilnic 400 mg – o cantitate echivalenta cu un sfert dintr-o lingurita de sare de masa, ar putea preveni aproximativ 32000 de atacuri de cord si 20000 de accidente vasculare cerebrale, conform unui studiu. Dar sarind peste sare, nu inseamna ca mancarea nu va mai avea gust, mergand pe condimente alternative, te vei bucura de o mancare atat gustoasa, cat si sanatoasa.

Ierburile furnizeaza vitamine si minerale, chiar daca nu sunt in general, consumate in cantitati care au un efect vizibil in consumul zilnic. O lingura de hasmatuchi uscat, are 26 mg calciu si 90 mg potasiu, un sfert de ceasca de patrunjel proaspat ofera un sfert din necesarul zilnic de vitamina C si un sfert de Vitamina A din cantitatea zilnica necesara. Ierburile stimuleaza mirosurile din farfurie, astfel ca nu vei simti necesitatea sarii si nu ii vei duce lipsa.
Un recent studiu a aratat ca iubitorii de mancare picanta, consuma cu jumatate de lingurita de sare pe zi mai putin, decat cei care consuma mancare obisnuita si se bucura de o tensiune arteriala scazuta. Sosurile picante ofera mancarii un alt gust si pentru ca majoritatea contin sodiu, nu mai simti nevoia sa mai adaugi in plus. Doar ca trebuie sa existe atentie la ce alegeri faci, pentru ca anumite sosuri contin cantitati mari de sodiu, altele mai putine sau deloc!
Acidicile ca lamaia si lime, adauga multa aroma mancarii, facandu-te sa o percepi ca fiind foarte gustoasa sau mai gustoasa ca de obicei. Poti folosi cu succes aceste citrice, in timp ce gatesti sau dupa ce ai gatit – in functie de gust sau reteta. Incearca sa iti faci un obicei si storci aceste citrice, ori de cate ori consumi peste, pui, cereale integrale, sosuri.

Comments are off this post!