Sanatate

HomeSanatateCum ne hranim creierul pentru o memorie mai buna
Cum ne hranim creierul pentru o memorie mai buna

Cum ne hranim creierul pentru o memorie mai buna

O hidratare si  o alimentatie corespunzatoare, asigura o buna functionare a creierului. Omega-3, diversele seminte, fructele si legumele, ofera combustibil creierului, asigurandu-i suport cognitiv.

Creierul are milioane de celule care comunica in mod constant intre ele si cu restul corpului. Ele sunt foarte sensibile la factorii de influenta atat negativi cat si pozitivi, de aceea, nutritia si obiceiurile unui stil de viata sanatos, pot favoriza functia cognitiva optima, inclusiv retentia de memorie, concentrarea, abilitatea de a invata.
Creierul este aproape 73%-80% apa si chiar o deshidratare de 1% poate duce la o reducere a concentrarii si a retentiei de memorie. O alta componenta esentiala pentru capacitatea cognitiva, sunt acizii grasi Omega-3, in special DHA (acid docosahexaenoic). Acestia sunt esentiali pentru comunicarea eficienta intre celule creierului si o insuficienta a Omega-3, poate reduce capacitatea de invatare.
Gasim Omega-3 in somon salbatic si alti pesti grasi, seminte de chia, seminte de in macinate, avocado si nuci. Nivelul zaharului din sange joaca un rol direct in functia cognitiva, alimentele bogate in carbohidrati, oferind combustibil pentru celulele creierului; aceste alimente, ar trebui sa aiba un indice glicemic scazut, astfel incat, sa se poata regla nivelul zaharului din sange si, implicit, reglarea capacitatii cognitive. Astfel de alimente sunt diversele fructe si legume, orez brun, quinoa.

Anumite alimente care merita a fi mentionate pentru ca ofera suport cognitiv in mod deosebit.

  • Ouale furnizeaza colina, care este o parte integrala a membranelor celulelor creierului si sunt necesare pentru producerea acetilcolinei pentru concentrare si retentie de memorie.
  • Piperul cayennem, sfecla rosie si ghimbirul sunt foarte utile pentru circulatia sangelui catre creier si alimentarea creierului cu oxigen si substante nutritive.
  • Afinele si cacao (preferabil organic) sunt ambele bogate in fibre si au proprietati inflamatorii, utile pentru lupta impotriva inflamatiei in tesutul cerebral. Cacao sprijina productia chimicalelor creierului care sunt implicate in reducerea stresului si anxietatii; de altfel, nu e de mirare ca tanjim dupa ciocolata cand suntem stresati!

Pe de alta parte, exista anumite componente dietetice care ar putea fi daunatoare celulelor creierului

  • Cativa indulcitori artificiali – in mod particular aspartamul – care s-au dovedit ca actioneaza intocmai ca niste neurotoxine, putand fi periculoase pentru celulele creierului, chiar provocandu-le decesul.
  • Glutamatul dietetic prezent in glutamatul monosodic care se gaseste in alimente, este de asemenea o neurotoxina.


Continuarea articolului o gasiti in Revista famost – Editia Aprilie 2017, disponibila GRATUIT Aici!

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»