Cum sa fii fericit

Stil de viata

Cum sa fii fericit

13

[dropcap custom_class=”normal”] Sa presupunem ca e ziua de vineri, seara, tu esti cu un ceai aproape, cainele sau pisica pe langa tine si pana atunci, nimeni nu te-a intrebat daca esti fericit sau multumit de viata ta de zi cu zi. Dar ce anume inseamna sa fii fericit sau ce anume te face sa te simti bine? Viata mai frumoasa iti poate fi facuta de o fapta buna facuta zilele trecute sau o realizare la locul de munca; sau poate te bucuri pur si simplu de week-end dupa o saptamana plina si stresanta. Din fericire, exista foarte multe cauze care ne pot da stare de bine, care ne pot face fericiti, ramane doar ca noi sa le identificam si sa scoatem ce este mai bun din orice situatie. [/dropcap]

Oamenii de stiinta numesc acest amestec de sentimente – emodiversitate – si se cauta modul in care ne afecteaza, ei gasind rezultate interesante. Ei au descoperit ca cei care experimenteaza cea mai mare varietate de experimente pozitive zi de zi, merg la medic mult mai rar, acest lucru indicand o sanatate fizica buna, la fel ca si o sanatate mentala pozitiva. Un nou studiu a demonstrat, ca nivelurile de inflamatie – asociate cu imbatranirea rapida si unele probleme grave de sanatate, cum ar fi bolile de inima, obezitatea si Alzheimer, sunt cu mult mai scazute in cazul celor care au o buna emodiversitate.

Iar daca vrei sa imbratisezi aceasta emodiversitate, o poti face zilnic, printr-o simpla practica de a-ti categorisi si clasifica emotiile in termeni separati, distincti, fapt care cu siguranta va fi benefic. Din momentul in care ai identificat in mod precis ce anume iti aduce fericire si te face sa te simti bine, stii ce ai de facut pentru a-ti crea premisele pentru aceasta stare. Acest lucru este aplicabil si in cazul situatiilor in care te simti trist; stii ce te face sa te simti trist, ingrijorat, astfel, fiindu-ti mult mai usor sa gasesti solutii care sa te ajute in oprirea acestor astfel de trairi, sentimente.
Astfel, cresterea emodiversitatii este o modalitate excelenta pentru a obtine o fericire mai mare si o sanatate de invidiat, iar pentru a vedea care sunt acelea, cititi urmatoarele randuri.

[accordions] [accordion title=” Interes, determinare, inspiratie, … ” visible=”yes”]

Interesul

O modalitate de a dezvolta si mai mult o stare de fericire este sa-ti dezvolti ceea ce japonezii numesc ‘ikigai’ – ‘motiv pentru a trai’. Iar un punct de plecare este experimentarea bucuriei micilor lucruri; exista ceva in orice situatie care poate sa-ti aduca bucurie, fericire, indiferent ca este o activitate pe care o faci zilnic, timpul petrecut cu cineva, anumite obiecte, care sa fie placute si care sa-ti aduca bucurie.

Determinarea

Acesta este un sentiment pozitiv, deoarece, fiind determinat sa-ti rezolvi problemele si sa-ti atingi obiectivele, te face sa te simti bine. Dar, daca ceea ce faci pentru indeplinirea obiectivelor iti ofera sentimente negative sau nu le faci tocmai cu placere, trebuie neaparat sa-ti revizuiesti obiectivele, pentru ca nu ai nevoie de asa ceva in viata! Trebuie sa ai o idee clara a obiectivului tau, sa te concentrezi pe obiectivele tale, iar acestea sa fie sincere si 100% exact ce iti doresti!

Inspiratia

Inspiratia este acel sentiment care vine din inima, din fiinta ta si care spune ‘trebuie sa fac asta’, indiferent de scop, domeniu, etc. De obicei, inspiratia vine din ceva artistic din trecutul tau, cum ar fi pictura sau poezia, iar daca tu nu esti vreun artist, nu trebuie sa te alarmezi! O modalitate de a dezlantui inspiratia, este ori sa dansezi ori sa canti melodia – nu conteaza ce anume faci din cele doua, este exact acelasi lucru!

Calmitatea

Exista multe moduri de a crea un sentiment de calmitate in jurul tau, care te ajuta sa te simti bine, iar cele mai bune metode sunt acelea care vizeaza exact corpul tau si modul cum el actioneaza. Pe langa metodele clasice, care pot avea o acuratete relativa, exista si anumite gadgeturi care te pot ajuta foarte mult. De retinut in acest caz este Doppel – care transmite un impuls de calmare catre incheietura mainii pentru sincroniza ritmul cardiac, dar si Spire – care anunta cand modul tau obsinuit de respiratie se schimba, modificari asociate cu stresul, avertizandu-te ca trebuie sa respiri mai adanc si mai lent.

Puterea

Nu e vorba de puterea obtinuta sau care se concretizeaza in sala de fitness, ci de cea mentala, care te ajuta in mod pozitiv in momentele grele ale vietii. Iar cel mai bun lucru pentru a cultiva acest lucru, este de a risca sa faci lucruri care probabil ar putea esua acum si in viitor. In fiecare zi, incearca sa faci ceva care sa te scoata din zona de confort, cum ar fi sa vorbesti cu cineva nou sau sa iti exprimi opinia la locul de munca, o idee despre care nu ai vrut sau nu ai avut curajul sa vorbesti pana acum! Cateodata functioneaza si acest lucru, iti da o stare pozitiva foarte buna motivandu-te si mai mult, cateodata nu, dar, trebuie sa intelegi ca asa functioneaza lucrurile in viata si nu ai de facut altceva, decat sa inveti din orice. Astfel, vei deveni mai puternic, vei incerca din nou si din nou, pana vei reusi!

Amuzamentul

Nu e nimic surprinzator in faptul ca a gasi ceva amuzant te face sa te simti mai bine, iar a gasi cate ceva in acest sens, nu este atat de greu!
– cauta umorul! Nu au existat niciodata atat de multe surse pentru a te amuza, indiferent ca vorbim de glume, bancuri ale colegilor si prietenilor, cat si de cele pe care le gasim reviste, ziare, tiparite sau in mediul online.
– gaseste partea amuzanta cand ceva merge rau! Cu siguranta in orice situatie neplacuta se poate gasi si o parte amuzanta, sau un element amuzant si chiar daca poate nu e chiar cel mai bun lucru pe care sa-l afirmi sau sa-l recunosti in mod deschis, te poate ajuta sa gasesti partile pozitive si care in mod normal, ar crea stres si suparare.
– fii odihnit! Simtul umorului, in general, este corelat si cu starea ta fizica si nu este foarte bine ajustat cand esti obosit!

Vigilenta

A te simti energic, plin de viata si cu o stare de spirit buna, este cu siguranta mult mai bine, comparativ cu starea de oboseala sau atunci cand te simti fara putere. De aceea, trebuie sa iti asiguri o alimentatie care sa iti ofere energia pastrandu-te hidratat cu multa apa, ceaiuri, supe. Asigura-te de asemenea, ca obtii destula energie din vitamina B si fier, din alimente cum ar fi carnea rosie, legume cu frunze verzi, cereale integrale.

Entuziasmul

Poti obtine entuziasm din lucrurile din care cu adevarat vrei sa le obtii si daca esti in starea de spirit care intr-adevar iti permite sa le achizitionezi. Primul pas, este sa gasesti un proiect caruia sa i te poti dedica trup si suflet, indiferent ca vorbim de un nou hobby sau un act caritabil; apoi, planifica-ti fiecare pas palpabil si du-l la bun sfarsit! In momentul in care ai atins un prim obiectiv – ceea ce ti-ai propus, cu siguranta vei fi mai motivat si mai entuziasmat, asa ca imbratiseaza entuziasmul din toata fiinta ta si treci la urmatorul pas!

[/accordion] [accordion title=”Anticipare, bucurie, mandrie, …”]

Anticiparea

Daca iti amintesti acel sentiment cand avei niste emotii specifice cand erai copil si mai erau cateva zile pana la Craciun, trebuie sa stii ca poti recrea acel sentiment si acum, prin planificari ale lucrurilor de care sa te bucuri mai mult. Anticiparea este cheia alimentarii acestui entuziasm!
Cand planuiesti ceva distractiv, marcheaza-l intr-un anumit mod! Incepe acest lucru avand un calendar special in care sa-ti notezi gandurile! Scrie acolo tot ce iti trece prin cap si tot ce simti, pana in ziua mult asteptata.

Bucuria

Cea mai simpla metoda de a simti bucurie, este aceea de a face lucrurile care te fac sa te simti bine, indiferent ca se desfasoara in camera ta sau cu prietenii. Fericirea, bucuria si iubirea, reprezinta acele lucruri ale vietii si care nu au pret, care iti umplu viata asa cum nu o face nimic altceva.

Mandria

Cat de des recunosti ceva cand faci un lucru bun sau valoros? Din pacate, suntem de mici invatati ca mandria este un lucru negativ, dar exista o mare diferenta intre mandrie si aroganta; acesti doi termeni sunt total diferiti. Daca nu te simti 100% mandru de ceea ce faci sau ai realizat, indreapta-ti atentia catre lucruri care ii pot ajuta pe altii. Privind la aceasta imagine in ansamblu, dintr-un punct de vedere neutru, te ajuta sa recunosti ca ceea ce ai facut este un lucru bun, fara a te simti laudaros.

Activitatea

Cu cat te misti mai mult, cu atat te simti mai bine, asa ca, trebuie sa ai activitate in fiecare zi. Cu toate astea, pentru a crea cu adevarat sentimente pozitive, trebuie gasesti calea cea mai buna de a potrivi starea de spirit cu miscarea. Daca te simti obosit, fa ceva care sa te repuna pe picioare, ceva tonic, cum ar fi yoga; daca esti cu moralul jos, fa o plimbare pentru a-ti revitaliza spiritul. In cazul in care crezi ca astazi vei putea cuceri lumea, foloseste-ti energia pentru a incerca sa alergi cel mai repede, sau sa inoti mai repede si mai mult!

Relaxarea

Majoritatea dintre noi, ne gandim la relaxare ca o stare de reducere a stresului, dar relaxarea inseamna de asemenea, a fi mai putin strict, a fi mai ingaduitor, ceea ce poate produce o schimbare care ne poate face mai pozitivi. Trebuie sa iti scoti din minte folosirea unor cuvinte ca ‘trebuie’, ‘ar trebui’, ‘este necesar sa’ si asta pentru ca ele te plaseaza/blocheaza intr-o pozitie rigida, de aceea trebuie sa faci exact ceea ce simti.

Vointa

E posibil de multe ori in ceea ce faci sa nu reusesti sa duci pana la capat sau nici macar sa nu ai curajul sa o faci si asta nu din cauza ca sarcina este dificila, ci doar pentru ca pur si simplu nu ai incredere in propriile forte. Pentru a depasi acest obstacol destul de des intalnit, trebuie sa-ti raspunzi sincer la urmatoarele intrebari: ‘Nu sunt destul de bun?’, ‘Nu pot face fata?’, ‘Sunt de neiubit?’.
1. Intreaba-te daca una din cele trei afirmatii este in spatele acestui disconfort.
2 Investigheaza de ce simti asta. Chiar este adevarat? Daca raspunsul este NU si cel mai adesea acesta este, mergi la etapa urmatoare. Daca raspunsul este DA, gandeste-te cum poti schimba acest lucru.
3 Ia raspunsul de la intrebarea a doua si intreaba-te din nou ‘de ce’, apoi chestioneaza raspunsul si tot asa. In cele din urma, vei ajunge la raspunsul care creeaza sensul a ceea ce simti si te vei simti mult mai usurat; acest ultim raspuns – este ceea ce cautai si acum nu iti ramane decat sa actionezi.

Jovialitatea

Cea mai buna metoda de a fi o persoana vesela este de a lua aceasta stare buna de la altii. Cand esti fericit, bucuros, exuberant, emiti niste substante chimice in transpiratie, care transmit buna dispozitie si altora, conform studiilor oamenilor de stiinta de la Utrecht University. Asa ca, inconjoara-te de oameni pozitivi, veseli, prieteni, familie si bucurati-va cu totii de lucrurile frumoase ale vietii.

[/accordion] [/accordions]

 

 

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *