Cum sa rezisti orelor de dupa amiaza

Stil de viata

Cum sa rezisti orelor de dupa amiaza

Conform studiilor, ora 15 este zona critica a productivitatii.
376

Daca vrei sa stii cum sa rezisti orelor de dupa amiaza, ar trebui sa stii ca ora 14 sau 15 sunt ore critice prin prisma energiei si a concentratiei scazute si de multe ori, din pricina somnului care este necrutator in aceasta parte a zilei !

Este un moment familiar oricui: “criza” din timpul dupa amiezei, o perioada in care pur si simplu esti sleit de puteri, ai cea mai mare senzatie de somn de dupa amiaza, iar singurele solutii pentru a iesi din aceasta stare, ar parea sa fie social media sau vizita la automatul de cafea. Iar daca te incalzeste cu ceva, nu esti singura in aceasta situatie! Conform studiilor, ora 15 este zona critica a productivitatii, fiind vital sa treci cu brio peste aceasta perioada, pentru a-ti maximiza ziua din toate punctele de vedere si pentru a nu – ti dezamagi sefii… sau pe tine. Iata in continuare cateva trucuri si sfaturi de incercat!


Joaca ceva!

Cercetarile au demonstrat ca provocand creierul sa descopere noi abilitati, te poate ajuta sa fii concentrata, chiar la o astfel de ora critica. Stimularea activitatilor productive cum ar fi Sudoku, 10 minute rebus sau integrame, sau chiar jocuri de memorie (internetul ofera numeroase alternative!), te poate tine cu ochii deschisi si foarte activa.

Ceai verde!

Chiar daca in anumite momente cafeaua poate fi savuroasa – dar in acelasi timp poate sa iti ofera noaptea un somn nelinsitit (ceea ce nu iti doresti!), ceaiul verde iti ofera o alternativa la fel de buna in privinta cofeinei, alaturi de beneficii ale antioxidantilor si sustinere a creierului prin imbunatatirea fluxului de sange. Un studiu elvetian a aratat ca cei care au baut ceai verde, au aratat o mai buna activitate a creierului in zona de “lucru” a memoriei.

Miscarea este buna oricand!

A sta tot timpul pe jos la locul de munca afecteaza negativ capacitatea noastra creativa, motivatia si rezolvarea problemelor. O plimbare rapida prin aerul proaspat, ajuta creierul sa revina in actiune, stimulandu-l in eliberarea endorfinelor care ne dau acel sentiment de a ne simti bine, si a proteinei numita factor neurotrofic, care ajuta la repararea neuronilor responsabili de memorie. De asemenea, este redus nivelul de stres.

Mananca ceva (sanatos)!

Pentru a-ti fi bine si a trece cu usurinta peste minutele critice, mergi pe ceva care iti mentine nivelul de zahar in sange in limite normale, fara a avea varfuri de valori ridicate. Ai putea merge pe oua sau nuci, gogosile sau prajiturile nefiind prea indicate!

Guma de mestecat

O echipa de psihologi de la St Lawrence University – New York, au gasit ca guma de mestecat ne poate face mai vigilenti si ne poate creste nivelul de energie. Mai mult de 150 de studenti, au primit sarcini cognitive, jumatate dintre studenti primind guma de mestecat, cealalta – nimic. Cei care au mestecat guma, i-au depasit pe cei ce nu au avut nimic, in 5 din cele 6 teste avute!

Schimba!

Ce anume? Daca te lupti cu tine insuti sa reusesti sa te concentrezi, opreste-te din ce ai de facut si fa ceva complet diferit! Scrie o lista de sarcini pe care le ai de facut pentru ziua urmatoare sau da acel telefon pe care il tot amani! A schimba ritmul/ activitatea, poate functiona exact ca o resetare daca esti in situatia de a fi lent sau supraincarcat.

O atipire scurta?

Cateodata, cel mai bun remediu imptriva oboselii, este sa atipesti putin; in unele cazuri, 10 minute sunt de ajuns, pentru altii functioneaza cu 20 de minute. A fost demonstrat ca dormitul sporeste creativitatea, gandirea si imbunatatirea memoriei si procesul de invatare. Recomandarea specialistilor este aceea de a adormi in timpul dupa amiezii – daca este posibil, dar nu mai mult, deoarece risti sa intri in celelalte etape ale somnului, ceea ce poate fi si mai rau, trezindu-te mai somnoros!