Curajul

Curajul reprezinta ceva de care suntem intrigati de cand suntem mici; il vedem la supereroi, la figuri istorice si in anumite cazuri si politice.

Curajul reprezinta ceva de care suntem intrigati de cand suntem mici; il vedem la supereroi, la figuri istorice si in anumite cazuri si politice. In mare parte, ideea de curaj in societatea actuala, are anumite standarde si se refera in principal la actiunea de a lua in piept viata si a castiga! Pentru anumite persoane, aceasta idee impiedica capacitatea de a aprecia semnificatia si impactul micilor schimbari, iar in realitate, curajul poate nu este atat de mare pe cat este perceput.

Poti fi genul de persoana care te zbati in fiecare zi pentru un anumit scop, iar in cazul in care nu iti sunt apreciate eforturile, a continua este foarte dificil. Dar, daca stai sa constientizezi si sa analizezi toata situatia per ansamblu, e posibil sa iti dai seama ca nu mai continui, din cauza … fricii sau a altor factori. A constientiza acest lucru reprezinta un progres, iar acele momente de cumpana, le poti „specula” si transforma in oportunitati, care sa te ajute sa iti indeplinesti scopul si fac parte din ceea ce inseamna a fi curajos.

Curajul se exprima in multe moduri. Pentru unii este acea actiune de a se arunca in necunoscut, pentru altii este o suma/ acumulare de actiuni care ii motiveaza sa treaca la urmatoarea etapa (10 minute antrenamente zilnic, gatit sanatos, etc), asta in ciuda sentimentului de disconfort. Si orice mic pas, fiecare mica victorie, contribuie la atingerea scopului propus si a realizarii marilor schimbari din viata ta.

Moduri de a raspunde curajului care vine din interior

  1. Identifica ce este cu adevarat important pentru tine! Pune-te primul in lista ta de prioritati! Pentru ce merita sa lupti? Sanatate? Liniste? Din momentul in care stii ce vrei, poti incepe sa identifici actiunile care sustin aceste valori si nevoi.
  2. Accepta disconfortul! Nimic important (sau aproape nimic!) nu vine usor! Efortul poate insemna cateodata durere si suferinta, dar nu ceva de care trebuie sa iti fie frica. Cateodata trebuie sa ai conversatii dure cu oamenii, alteori trebuie sa faci eforturi fizice mari sa iti incordezi musculatura pentru a duce la capat setul de exercitii. Oricum ar arata disconfortul, el te ajuta sa iti construiesti/ intaresti mintea si corpul.
  3. Identifica micile actiuni care se adreseaza celor mai mari temeri! Acest lucru ajuta la construirea unui sens al posibilitatii. Daca de exemplu, iti doresti sa scapi de kilograme dar toate eforturile si tot ce ai de facut pare extrem de dificil si te face sa te simti tematoare sau deprimata, indreapta-ti atentia catre ziua urmatoare, identifica actiunile asupra carora ai control si lasa restul pentru atunci. Incearca sa ramai prezenta in ziua de astazi, sa constientizezi ca totul se intampla si se realizeaza etapa cu etapa, iar daca te ajuta, te poti folosi de ceea ce a spus Ghandi: „Cand ma culc mor si cand ma trezesc am renascut”.