Dependenta de Instagram? Ce poti face?

Dependenta de Instagram? Pare ca este destul de greu sa iti imaginezi viata fara aceasta aplicatie acum, mai ales ca majoritatea celor care au cont fotografiaza cam tot ceea ce fac si posteaza

Dependenta de Instagram? Pare ca este destul de greu sa iti imaginezi viata fara aceasta aplicatie acum, mai ales ca majoritatea celor care au cont fotografiaza cam tot ceea ce fac si posteaza. Si este destul de greu sa ramai fidela tentatiei, mai ales cand vezi ca toti fac acest lucru. Chiar daca multi dintre noi au renuntat la Facebook (mai putin Twitter) sau au lasat-o mai usor, cu Instagramul e altfel si cu toate acestea e bizar ca multi chiar inainte de culcare lasa telefonul sau intra pe el imediat ce se trezesc.

GlobalWeb Index spune ca un utilizator petrece zilnic in social media, cam 2 ore si 24 de minute zilnic, iar pe timpul izolarii timpul a fost si mai mare, ceea ce este de inteles cand te afli in casa. Din nefericire, majoritatea nu realizeaza ca nu este foarte sanatos acest timp indelungat petrecut pe telefon, timp in care ai putea face foarte foarte multe lucruri, mult mai utile, frumoase si care iti pot aduce mai multa bucurie.

Conform analizei specialistilor, social media functioneaza intocmai ca un anestezic pentru mintea noastra, de aceea si dependenta de Instagram. Este atractiv, necesita putin efort si iti da sentimentul de pauza in ceea ce faci, in viata in general. Aceasta experienta este foarte captivanta si atragatoare, dar din nefericire, amplifica tot ce inseamna frica si negativitate in lume. Social media si mai ales cam tot ce este personal acolo, atrage atentia asupra vietii altora, amplificand lipsurile noastre; iar de aici este foarte usor sa se ajunga la indoiala de sine, la o stare de anxietate cunoscuta ca FOMO (fear of missing out) si la anumite frici.

Singurul lucru real pe care il putem face daca ne dorim sa nu mai fim atat de dependenti de social media depinde doar de noi si consta a detine controlul. Sau a ne lua controlul inapoi. O metoda foarte eficienta se pare ca este aceea ca, atunci cand te trezesti si in urmatoarele 2 ore sa lasi telefonul deoparte si sa nu intri pe social media. Multe cercetari au aratat ca acest lucru imbunatateste considerabil mentalul si bunastarea emotionala. Esti proactiv la inceputul zilei, construind conexiunile unei vieti sociale mai bune si consumi mai putina informatie. In medie, avem zilnic 70000 de ganduri si adaugand altele negative din social media, ne poate coplesi.

Continuand pe aceeasi linie, un alt lucru bun pe care il poti face este acela de a dezactiva toate notificarile, ceea ce iarasi te ajuta foarte mult. De asemenea, poti continua sarind chiar cateva ore de social media, ca si cum ai avea un antrenament fizic sau o intalnire, in timp ce te poti concentra pe un proiect sau mai multe in acel timp. Toate aceste lucruri te ajuta sa gestionezi mai bine relatia cu telefonul si social media; in plus, poti scrie pe un post-it daca a sta minute in continuu pe social media este cel mai bun lucru pe care il poti face cu viata ta. Si nu uita ca viata ta reala este cea care exista dincolo de aceste aplicatii!