Despre stretching

Sanatate

Despre stretching

12

Stretching-ul nu este bun doar post antrenament, facandu-l inainte de antrenamentul propriu zis, iti incalzeste muschii, reduce riscul accidentarilor si creste capacitatea de efort!

  • Partea de sus a spatelui. Ridica mainile in sus si tine-le incrucisate, apoi apleaca-te usor spre partea dreapta in timp ce iti intinzi partea stanga a spatelui; fa acelasi lucru in partea opusa! Apoi, prinde-ti mainile in spatele gatului si incepe sa misti pieptul in spate, in timp ce trimiti coatele in spate.
  • Partea superioara a picioarelor. Stai cu picioarele departate in dreptul soldurilor! Intinde mainile in sus pentru a avea lungimea maxima a corpului. Incepe sa te indoi inainte de la solduri, in timp ce iti intinzi mainile in fata. In acelasi timp, inclina pelvisul inapoi si incearca sa atingi cu degetele mainilor podeaua sau degetele picioarelor.
  • Piept si umeri. Intinde-te cu fata in jos pe burta si intinde mainile in exterior pentru a face forma ‘T’. Tinand bratele pe podea, intoarce usor mana dreapta, in timp ce ridici piciorul stang cat poti de mult. Fa acelasi lucru in partea opusa!

Catararile pot calma si stimula bunastarea mentala!

Cercetatorii de la Universitatea din Arizona (SUA) si cei de la Universitatea din Erlangen – Nuremberg au gasit in urma studiilor, faptul ca cei care sufereau de depresie, li s-au redus simptomele dupa ce au practicat catarari doar 3 ore pe saptamana, timp de 8 saptamani. Ei sustin ca s-au concentrat pe activitatea mainilor si impreuna cu actiunea propriu zisa, au fost reduse nivelurile de ingrijorare. Iar daca nu e la indemana ta sau nu te atrage o astfel de actrivitate (care intr-adevar necesita ceva eforturi si aptitudini), practicarea oricarui sport care te face sa transpiri, e foarte indicat.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *