Sfaturi

Dormi bine

16

Somnul de calitate ajuta creierul sa fie concentrat, asa ca, incearca sa faci tot posibilul sa dormi bine cu ajutorul urmatoarelor sfaturi!

Conform ultimelor cercetari, sanatatea creierului este una dintre principalele preocupari ale oamenilor, avand varsta de peste 40 de ani, iar somnul nu este esential pentru odihna fizicului cat este de necesar pentru creier. In timpul somnului, sunt eliberate toxinele din celulele creierului, ceea ce este vital pentru sanatatea cognitiva pe termen lung. In acelasi timp, trebuie sa fim constienti de faptul ca declinul creierului este inevitabil; in timp ce genetica joaca un rol decent, poti incetini procesul de imbatranire al creirului, adoptand un stil de viata sanatos, avand un somn de calitate de 6-8 ore.

Dormi pe partea stanga!

Sistemul limfatic al organismului indeparteaza toxinele celulare in timp ce dormi, ajutand la prevenirea bolilor, iar recent, s-a descoperit faptul ca creierul nostru are propriul sau sistem separat pentru a face aceasta, numit calea glifatica. Cand nu mai exista toxine, creierul este eliberat si astfel sunt consolidate amintirile zilei, ceea ce face ca atunci cand te trezesti, sa fii mult mai limpede si mai concentrat pe sarcinile din timpul zilei. Dormind pe partea stanga, acest lucru este optimizat, datorita fluxului de fluid cerebral – conform Universitatii din Rochester – New York.

Pastreaza-te rece!

Temperatura corpului scade semnificativ in timpului somnului profund din timpul noptii, ceea ce ajuta creierul sa se refaca, astfel ca, este esential sa incurajam acest proces de racire. Anumite studii au demonstrat faptul ca a dormi dezbracat ajuta mult in acest sens, iar daca faci un dus sau o baie fierbinte seara, incearca sa le faci cu cel putin trei ore inainte de culcare, pentru a permite corpului sa se raceasca in timpul somnului.

Ajuta-ti hormonii!

Creierul tau are nevoie de somn profund pentru a echilibra hormonii. Cortizolul scade cand dormi profund, in timp ce cresterea hormonilor este pe o panta ascendenta. Iar acest lucru este unul bun, deoarece cortizolul ramane scazut, mentinand insulina la un nivel tot scazut, ceea ce ajuta la formarea memoriei. Si ai nevoie de cresterea hormonilor pentru repararea celulelor creierului si imbunatatirea atentiei. Un alt hormon eliberat in timpul somnului profund este prolactina, care ajuta la eliberararea dopaminei – o substanta chimica cheie pentru transmiterea semnalelor intre neuroni.

Gandeste pozitiv!

Un recent studiu a aratat ca sunetul cunoscut ca ‘pink noise’ poate imbunatati un somn de calitate si oamenii se descurca mult mai bine in testele de memorie dupa ascultarea acestuia. Sunetul ‘pink noise’ este o combinatie intre sunetul unui televizor fara semnal si ploaie, existand aplicatii gratuite pe iTunes si Android.

Incearca uleiuri esentiale!

Mirosul este unul dintre cele mai puternice simturi, mai ales atunci cand dormim, deoarece, exista mai putine distrageri. Pune cateva picaturi de ulei esential de salvie pe perna si te vei bucura de o imbunatatire/crestere a memoriei, conform unui studiu efectuat de Universities of Newcastle and Northumbria.

Timpul corect

Ora la care te culci, este la fel de importanta ca si durata somnului. Este indicat sa astepti pana cand iti este somn cu adevarat si daca se poate, sa te culci la aproximativ aceeasi ora in fiecare seara. O rutina bine conturata, iti ajuta creierul sa-si refaca functiile cognitive mult mai usor. Iar in cazul in care ai o noapte cu un somn de o proasta calitate, incearca sa nu iti iesi din ritm si sa te culci mai devreme in seara urmatoare, deoarece, acest lucru ‘supara’ hormonii. Evita cafeina dupa orele 14!

Adauga Omega-3!

Creierul tau face majoritatea operatiunilor de reparatie in timpul noptii si are nevoie de Omega-3 pentru eficienta. Cu toate astea, mai bine de 60% dintre femei nu au o cantitate suficienta de Omega-3, de aceea, daca nu esti consumatoare de peste, nuci sau alimente care sa iti ofere o cantitate suficienta, mergi pe suplimente care sa stimuleze abilitatea creierului de a repara.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *