Dormit bun, dar nu acasa!

Sanatate

Dormit bun, dar nu acasa!

44

Nu odata ne-am confruntat cu situatia in care nu am dormit bine din cauza ca nu eram in patul nostru de acasa si este greu sa fii productiv sau sa te bucuri de viata in general, cand esti epuizat. Cum sa dormi mai bine intr-o camera de hotel, in urmatoarele randuri…


  • Daca este posibil, ia-ti o camera la etaj si undeva pe la mijlocul holului! Locatia astfel aleasa, este cea mai buna alegere departe de zonele galagioase: intrare, lift, tonomate, asta in cazul in care nu ai langa camera ta, persoane galagioase sau vreo petrecere.
  • La fel de bine ai putea cere o camera care are nuante inchise; majoritatea hotelurilor sau locurilor de cazare au, doar ca nu sunt toate asa. Iar daca vrei sa mergi la sigur, adu cu tine masca de dormit!
  • Din pacate – si multi am experimentat asta, a dormi dupa amiaza duce la un somn nu foarte bun pe timpul noptii, mai ales intr-o locatie straina. Cel mai bine este sa eviti! De retinut este faptul ca fiecare dintre noi avem stiluri de viata diferite, la unii se poate aplica, la altii nu.
  • Evita sa mergi la culcare cu burta plina, deoarece sistemul digestiv al unui stomac plin, va fi activ exact in timp ce tu incerci sa te odihnesti. Cel mai bine este sa mananci cu cel putin doua-trei ore inainte de a merge la somn.
  • Nu e bine nici cu burtica plina inaine de culcare, dar nu este indicat nici alcoolul, cel putin in exces. Alcoolul creste productia de adenozina, un produs chimic, care, in mod normal se disipeaza rapid, ceea ce duce la … trezire.
  • Cel mai bine e sa ai un program bine stabilit, rutina fiind de dorit cand esti in vacanta si daca odihna se afla printre prioritati. Somnul suficient te tine in forma, iar distractiile vacantei sunt imprevizibile; iti poti iesi din ritm foarte mult daca de exemplu te culci la 5 dimineata si apoi la 10 seara. Incearca o anumita constanta in privinta orei de culcare!
  • Mergi pe o temperatura constanta in camera si lasa aerul conditionat sa iti ofere temperaturi mai scazute, undeva intre 18 si 20 de grade Celsius. Cand dormim, temperatura corpului scade, iar acest lucru ne ofera un somn de calitate.
  • Incearca sa te debarasezi de orice provoaca sunete, mai ales daca acestea vin de exemplu de la aerul conditionat, iar tu ai somnul sensibil. Foloseste o pereche de casti de urechi din silicon, acesta avand proprietatea de a se incalzi la aceeasi temperatura cu corpul, se potriveste foarte bine si reduce decibelii. Nu vrei casti? Atunci asculta zgomotul alb pe telefon!
  • Majoritatea celor care se gandesc la respiratie, se gandesc ca ar trebui sa o faca profund, incet, sa tina abdomenul; in adevar, orice forma de respiratie care te solicita si te supune efortului, arata ca nu dormi. Este recomandat sa te “antrenezi” pentru o respiratie mai silentioasa, ceea ce este mai usor, nesolicitandu-ti muschii.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *