Dries Van Noten – Traditie de 3 Generatii si Succes Comercial Remarcabil

Brand

Dries Van Noten – Traditie de 3 Generatii si Succes Comercial Remarcabil

5

Dries Van Noten s-a nascut pe 12 mai 1958 la Antwerp in Belgia si face parte din a treia generatie a unei familii de croitori. Bunicul sau a fost un croitor care si-a desfasurat activitatea intre cele doua razboaie mondiale reconditionand in mod special costume SH, iar tatal sau a avut un magazin de imbracaminte pentru barbati, deschis in 1970. Chiar si mama sa – Cassandra, lucra in cadrul unui magazin care comercializa lenjerii si broderii rare.
De cand era mic, pentru tanarul Van Noten nu s-a pus niciodata problema sa imbratiseze alta cariera, de foarte multe ori el insotindu-si tatal in calatoriile sale la Milan, Düsseldorf, Paris, timp in care a invatat partea comerciala si practica a afacerilor in moda.
In timp ce studiaza la Royal Academy of Fine Arts din Antwerp, incepe sa lucreze ca freelancer pentru un manufacturier belgian, experienta care ii va fi de mare ajutor mai tarziu. Dupa absolvirea studiilor in 1980, lanseaza prima colectie de imbracaminte pentru barbati in 1986, lucru care ii aduce mici comenzi de la Pauw din Amsterdam, Barney din New York, Whistles din Londra.
Primul magazin ‘Het Modepaleis’ din Antwerp il deschide in 1989, un magazin pe trei nivele din 1831 in care se gasesc colectiile sale de imbracaminte pentru barbati, femei, accesorii; la scurt timp dupa aceasta, deschide un alt magazin in Milano.
Are un mare succes in 1991 la Paris cu prezentarea colectiei ready to wear pentru barbati; doi ani mai tarziu deschide un magazin la Paris. In 1997 deschide doua magazine, unul in februarie in Tokyo si altul in septembrie in Hong Kong.
Dries Van Noten este unul dintre cei cu un mare succes comercial si face parte din grupul ‘Antwerp 6’, alaturi de alte mari nume ca Walter van Bierendonck, Ann Demeulemeester. Astazi este unul dintre cei mai accesibili designeri belgieni.

S-a facut remarcat prin imprimarea digitala a tesaturilor cu flori, in special galbenele, irisi si plante tropicale, dand o nota originala si contrastanta produsului final. S-a remarcat iarasi prin camasile albe – recent folosind si diverse printuri, dar si prin intermediul bluzelor tuxedo. Van Noten reuseste sa dea o nota individuala fiecarei persoane care ii imbraca piesele vestimentare, datorita tehnicii de a le crea bucata cu bucata.
In ianuarie 2007 deschide un magazin in centrul Parisului, pentru ca 10 luni mai tarziu sa deschida un alt magazin in Singapore; un an mai tarziu, este premiat cu International Award din partea CFDA.
In martie 2009 deschide un nou butic in Tokyo, iar in septembrie 2010 deschide in Paris un magazin mult asteptat de imbracaminte pentru barbati; chiar daca locuieste actualmente in Antwerp, majoritatea clientilor sunt parizieni. Tot in 2010, este invitat sa prezideze ‘Festival International de Mode et de Photographie’ din Hyres – Franta.

Guvernul francez il numeste in 2009 ‘Chevalier de l’ordre des arts et de lettres’, este inclus de catre ‘Flemish Chambre of Commerce’ in ‘Galerie des Eminents’, iar ‘Couture Council of the Museum of Art’ din New York ii ofera distinctia ‘Couture Council Award for Artistry of Fashion’.
Dries Van Noten este astazi unul dintre cei mai respectati si de succes designeri din industria fashion cu peste 400 de buticuri in lume. Creatiile sale se adreseaza maselor, el afirmand in cadrul unui interviu ca nu-i place sa faca imbracaminte care nu se vinde.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *