Excesul de sare

Sanatate

Excesul de sare

Consumul sarii a scazut cu aproximativ 11 procente, o scadere a unei treimi din consumul total, ar salva peste 8000 de decese premature.
86

Excesul de sare in alimentatie joaca un rol determinant in sanatatea noastra. Prea multa, poate creste riscul unei tensiuni arteriale ridicate, care, la randul sau, poate creste riscul bolilor de inima si a accidentelor vasculare generale.

Exista si vesti bune, conform cercetarilor – consumul sarii a scazut cu aproximativ 11 procente, o scadere a unei treimi din consumul total, ar salva peste 8000 de decese premature. In pofida sfaturilor profesionale care indeamna oamenii sa nu consume mai mult de 6 g sare zilnic – adica o lingurita, aproape 90% din populatie nu cunosc acest lucru, ceea ce se materializeaza intr-un exces zilnic.
Din pacate, excesul de sare duce la cresterea tensiunii arteriale – hipertensiune, cea mai responsabila cu aparitia bolilor de inima si a accidentelor vasculare cerebrale. Tensiunea arteriala ridicata este numita si “ucigasul tacut”, deoarece, de cele mai multe ori, nu are simptome vizibile; nici macar nu stii ca o ai, dar una din patru persoane este afectata de acest lucru. Cea mai buna metoda de a reduce tensiunea arteriala, este evident, reducerea consumului de sare, indiferent ca este sare de masa, de mare sau roz din Himalaya. Daca simti nevoia neaparat necesara a consumului de sare, incearca LoSalt, o alternativa ‘redusa’ de sodiu.

Modalitati de reducere a consumului de sare

  1. Incearca sa reduci consumul alimentelor procesate – sosuri, supe, deoarece, majoritatea consumului de sare zilnic, provine de la acestea.
  2. Pastreaza carnea procesata la minimum, carnatii, sunca si alte astfel de produse avand un continut ridicat de sare!
  3. Nu te lasa pacalit sa crezi ca alte feluri de sare (de mare sau cea grunjoasa) sunt mai bune sau sanatoase!
  4. Cel mai bun mod de a controla cantitatea de sare atunci cand gatesti, este sa o iei de la zero cu cantitatea adaugata! Iar pentru diverse arome, adauga mirodenii, ierburi, suc de lamaie.
  5. Atentie de asemenea si la alimentele congelate, pentru ca si ele pot avea adaos de sare. Cauta-le pe cele care nu au sare sau zahar si atunci cand este posibil, nu ezita sa le speli inainte de a le consuma!

Comments are off this post!