Sanatate

HomeSanatateFitness in timpul sarcinii
Fitness in timpul sarcinii

Fitness in timpul sarcinii

Ca in multe situatii, si miscarea, fitness-ul din timpul sarcinii este un subiect polemizat, iar gasirea unui echilibru va poate oferi o experienta placuta timp de 9 luni. Daca esti o femeie activa si iti place sa faci miscare, exercitiile fizice moderate te pot ajuta sa fii plina de energie si in forma maxima pe toata durata sarcinii. Iar in cazul in care nu te simti ok sa faci asta,  nu trebuie sa te simti in niciun fel presata; poti fi activa si in urma mersului pe jos din timpul zilei!

Cu toate astea, exista destul beneficii ale exercitiilor fizice pe timpul sarcinii, prevenirea durerilor de spate, un somn mai bun, o stare de spirit pozitiva, energie ridicata, prevenirea excesului de greutate, reducerea riscului de depresie pre si post natala, reducerea constipatiei.

Dar, cel mai important in afara exercitiilor specifice, este sa te asculti pe tine sau mai bine zis, sa-ti asculti corpul! Daca simti ca nu mai ai aer sau nu te simti pur si simplu bine, opreste-te din orice fel de miscare! Nu te forta, nu face exces de zel! Pentru multe dintre noi, intr-adevar, e foarte important sa fim sanatoase si sa aratam si bine in timpul sarcinii, multe din femeile insarcinate suferind in ceea ce priveste propria imagine. Iar acest lucru este perfect natural si normal, iar pentru a va simti bine, incercati sa faceti tot ce credeti ca va ajuta, de la un masaj pana la manichiura.

  1. Exista tendinta ca atunci cand vezi modificari ale corpului, dramatice pentru unele dintre noi, sa iti schimbi la 180 de grade modul in care faci exercitiile fizice. Cel mai indicat este sa continui exact asa cum erai obisnuita inainte de a ramane insarcinata! Daca inainte de acest moment mergeai la sala in mod regulat, fa-o si acum, dar daca te simti obosita, slabeste ritmul; iar daca nu mergeai la sala inainte, nu o face acum cu scopul de a da kilogramele jos! Evita in acelasi timp, sporturile de impact mai mare, cum ar fi calaria, drumetiile, patinajul pe gheata, ciclismul (doar cel indoor!). Orice ai face, trebuie sa o faci simtindu-te confortabil, hidratata si trebuie sa te opresti atunci cand te simti ca nu stai bine cu respiratia.
  2. Daca erai obisnuita cu antrenamentele de mare intensitate – altfel nu era un antrenament bun, daca nu plecai transpirata, ar fi cazul sa o lasi putin mai usor acum, mai ales ca, sarcina nu dureaza o viata! Poti inlocui astfel de antrenamente cu cele de yoga, foarte indicate de altfel femeilor insarcinate. Yoga iti ofera posibilitatea sa te conectezi profund cu corpul tau, o modalitate foarte buna de a gasi timp pentru a vedea cum te simti; starea mentala este de asemenea imbunatatita. Cand practici yoga pe timpul sarcinii, o practici cu bebelusul in centrul corpului tau si acesta este un memento ca de acum incolo, copilul va fi centrul vietii tale.

 

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»