Ghid sanatate familie

Sanatate

Ghid sanatate familie

7

A avea grija de sanatatea familiei si de dezvoltarea unor obiceiuri sanatoase, este o munca destul de dificila, care necesita mult timp si o atentie sporita in permanenta. Iar cand timpul este inamicul nostru numarul unu, aceasta sarcina devine destul de dificila. Ce putem face?

Eliminati zaharul !
Se pare ca acesta este cel mai bun pas pentru ca o familie ocupata sa isi imbunatateasca sanatatea per total, iar daca nu il puteti elimina complet, cel putin, incepeti sa micsorati cantitatea! Reduceti cantitatea de sucuri, un pahar mic, continand aproximativ 25 grame zahar; inlocuiti-l cu ceai de mere, afine, hibiscus. Mare atentie de asemenea, la zaharul ascuns in untul de arahide, ketchup, lapte; incercati sa gasiti versiuni neindulcite.
Cand cumparati gustari ambalate, uitati-va la eticheta pentru a vedea continutul de zahar si inlocuiti-le cu altele care au mai putin de 10 g per servire! Daca doriti si un desert, mergeti pe ciocolata neagra, fructe de padure cu frisca, inghetata cu un continut redus de zahar; daca va veti invata astfel, in timp, gustul dulce al acestora vi se va parea cat se poate de normal!

Gatiti incet !
Aparatele de gatit lent, reprezinta cea mai rapida metoda de a avea o masa gatita in casa. In timp ce iti faci dimineata cafeaua si te pregatesti pentru serviciu, pune la fiert carnea, fasolea sau ce ti-ai propus sa gatesti, adauga putina sare si mirodenii, iar cand vii acasa, nu mai ai altceva de facut, decat sa arunci cateva legume inghetate si masa este gata!
Puteti gati in cantitate mai mare, pentru ca apoi, sa le puneti la inghetat si veti avea astfel, sarcini si mai usoare pentru viitoarele mese.

Cuptorul cu microunde !
Cand gatitul incet nu prea merge cu stilul de viata, trebuie sa va bazati pe cuptorul cu microunde! Sariti peste alimentele ambalate cu grasimi multe sau cu un continut mare de sare si cautati produse alimentare congelate cu mai putin de 450 mg de sare, 300 pana la 500 de calorii, 10 – 20 grame proteine si mai putin de 4 grame de grasimi saturate; sau faceti-va propriile mese rapide! Mergeti pe un amestec de legume tocate cu oua si branza – pentru o omleta foarte foarte rapida, combinati afine, banana pasata, ovaz, ou si puneti-le in cuptorul cu microunde pentru o face o briosa rapida si calda.

Transformati minutele de privit la televizor in minute de fitness !
Este de inteles ca in timp ce sunteti atenti la un film sau orice altceva ce va capteaza atentia, trebuie sa fiti concentrati, dar, exista si reclame in timpul difuzarii acestora! Faceti abdomene, sarituri, genuflexiuni, jogging in timpul reclamelor sau de ce nu – in timp ce faceti cate o calatorie printre canalele TV. Tineti in mana ceva greutati cand faceti exercitii, indiferent ca vorbim de gantere sau un cos de rufe; stati pe spate, puneti o patura mai consistenta sau doua pe picioare, si faceti ridicari, folositi-va de canapea pentru diverse pozititii care au nevoie de sprijin. Daca iubiti spiritul competitional, faceti un concurs, in care cel mai performant, preia controlul telecomenzii!

Faceti un mic dejun usor !
Aceasta masa este esentiala pentru sanatatea noastra, dar, din pacate, cea mai neglijata si cea mai uitata, pentru multe persoane – micul dejun rezumandu-se doar la tigara si cafea! Din pacate, copii care sar peste micul dejun au peformante academice scazute, un risc mai mare de a fi supraponderali si/sau un nivel scazut de fitness. Trebuie neaparat sa alocati timp mesei de dimineata, cel putin pentru un smoothie, fructe, cereale, sau faceti-va de seara niste oua fierte, fructe, pachetele – pentru o zi care se anunta a fi aglomerata si in care totul trebuie facut in viteza.
Ca parinti, trebuie sa le oferiti copiilor si adolescentilor multivitamine si minerale necesare, pentru a umple orice deficiente nutritionale; grasimile omega 3 sunt foarte importante, asa ca, daca pestele nu face parte din alimentatia obisnuita, mergeti pe suplimente. Vitamina D este iarasi esentiala, in mod deosebit daca nu se prea sta afara si nu se ia contact cu soarele.
Pastrati-va familia sanatoasa !
Familiile ocupate nu au timp sa se imbolnaveasca! Aveti grija de copii si santatatea lor, cu ajutorul suplimentelor care intaresc imunitatea, iar pentru o intretinere zilnica, folositi probioticele! Foarte multe studii au demonstrat abilitatea lor de a reduce simptomele alergice, imbunatatirea sistemului imunitar, scaderea inflamatiei. Daca membrii familiei au probleme, sunt infectati intr-un anumit fel, incercati boabe de soc, echinaceea; trebuiesc capsule sau tincturi fara alcool pentru toti. Spalati copii nazal cu xilitol si aveti grija sa va spalati mainile in mod curent, 30 de secunde a acestui ‘ritual’, putandu-va salva de multe boli, raceli sau infectii.

Somnul – o prioritate !
Este destul de usor sa nu aveti parte de somn atunci cand viata va este ocupata, indiferent ca folositi acest lucru ca o scuza, sau chiar nu aveti timp pentru asa ceva. Dar, lipsa somnului, poate avea un impact asupra dezvoltarii creierului, functiei imune, starii de spirit, greutatii. Din pacate, copii care nu dorm indeajuns, au sanse crescute sa devina obezi in stadiul de adult.
Iar pentru a avea parte de o noapte linistita, inchideti electronicele cu cel putin 30 de minute inainte de somn, lasati tot ce inseamna sunete sau lumini la minim. Pentru cei mici, trebuie creat un anumit ritual: spalat pe dinti, cititul unei povesti, cantatul unei melodii; iar daca ei se lupta in continuare cu somnul, mergeti pe ceaiuri din plante ca floarea pasiunii sau musetel, singure sau combinate, in capsule sau in tincturi fara alcool.
Reduceti stresul !
De multe ori va puteti gandi la copii ca la niste privilegiati: nu au probleme, nu sunt stresati, dar realitatea este alta! Studiile au aratat ca cei mici au un nivel ridicat de tensiune cronica si anxietate; daca vrei sa va ajutati copilul stresat, luati in calcul in primul rand, nutritia si orele de somn suficiente. Nu le dati programul peste cap, pastrati in casa o atmosfera calma si pasnica, pentru ca orice etapa a copilariei, a adolescentei, este critica si determinanta in modul de a fi si in dezvoltarea adultului de mai tarziu. La fel de important este si ce exemplu le dati copiilor prin modul vostru de a fi ca parinti; in zadar le spuneti sau incercati sa-i invatati ceva anume, daca intra in contradictie cu modul vostru de a fi (Exemplu: ii explicati copilului efectele nocive ale fumatului, iar voi ca parinti, sunteti fumatori).

Udati florile !
Fiti siguri ca in casa voastra este consumata o cantitate suficienta de apa, deoarece, deshidratarea poate duce la dureri de cap, crampe musculare, chiar si schimbari ale starii de spirit. Incurajati hidratarea prin pastrarea apei la vedere. Incercati sa cumparati cate o sticla personalizata fiecarui membru al familiei si reamintiti-le sa isi ia apa cu ei si cand ies pe usa afara. Daca vreti sa scapati de ‘monotonia’ data de apa, mergeti pe feliute de portocala de lamaie, sau chiar si menta pentru arome extra, lucru care ii incanta foarte mult pe cei mici.
Pe timpul calduros – in mod deosebit, folositi cuburi de gheata din suc de fructe diluat, pentru a adauga ceva nou si deosebit apei pe care o consumati.

 

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *