Giambattista Valli – Vestimentatii Elegante si Atemporale, Clasice si Sexy

Brand

Giambattista Valli – Vestimentatii Elegante si Atemporale, Clasice si Sexy

28

Giambattista Valli – de origine franceza – s-a nascut si a copilarit in Roma, educatia primita din partea unei scoli din Vatican fiind destul de conservatoare. Inca de la o varsta frageda a fost atras de moda, amintindu-si ca la varsta de cinci ani urmarind diverse showuri la un televizor alb-negru, incerca sa ghiceasca culorile hainelor prezentatorilor.
In 1980 in timpul studiilor din cadrul unui liceu stiintific din Roma, el face cunostinta cu desene apartinand lui Jean Cocteau, ilustratii din domeniul modei apartinand lui Dior si Yves Saint Laurent; i-au placut foarte mult incat le-a copiat si apoi le-a desenat. In 1986 se inscrie la cursurile scolii de moda Istituto Europeo del Design din Roma, iar in 1987 incepe un curs de ilustratie in Londra la Central Saint Martins School of Art and Design.
Dupa finalizarea studiilor atat din Anglia cat si din Italia, Giambattista Valli incepe sa lucreze in Roma pentru Cecilia Fanfani, iar in 1988 incepe sa lucreze pentru Roberto Capucci, la inceput ca PR pentru ca ulterior sa faca parte din echipa de design: ‚Capucci a reprezentat cea mai buna scoala. Nu vorbesc doar de cunostintele tehnice cum ar fi culoarea si volumul, ci despre normele secrete si frumusetea codurilor de respect dintre atelier si maestru’, a edeclarat la un moment deat cel ce avea sa devina un mare designer.
In 1990, dupa doi ani de stagiu la Capucci, familia Fendi il solicita pentru a supraveghea in calitate de Senior Designer, o linia noua: Fendissime. Calatoreste foarte mult prin diverse locatii, petrece mult timp cu femei, toate constituind surse de inpiratie pentru viitorul ce se prefigura. In 1995 se muta in Milan si este numit Senior Designer la Krizia, segmentul pret a porter pentru femei. Doi ani mai tarziu la Paris, este numit Art Director la Emanuel Ungaro pe segmentul creatiilor pret a porter, dar si a noi linii, Ungaro Fever; in 2004 paraseste compania din cauza unor neintelegeri personale.
Tot in 2004, el semneaza un contract pe cinci ani cu Gilmar – companie italiana, pentru a produce si distribui propriile colectii. Prima aparitie a avut-o la Paris in martie 2005, colectia prezentata fiind apreciata de critici; designul dramatic al rochiilor, volumul si proportiile experimentale combinate cu volane menite sa echilibreze liniile arhitecturale ascutite, atrag multi admiratori din lumea mondena.
In 2007 refuza pozitia de Creative Director oferita de Valentine pentru a se concentra pe propria cariera, astfel ca in anul urmator el adauga sub propria eticheta accesorii, blana si rochii de mireasa. In 2009 expira contractul cu Gilmar si incheie un nou acord cu Mariella Burani Fashion Group pe cinci ani, pe care il reziliaza un an mai tarziu. Tot in 2010, Giambattista Valli deschide in Paris primul sau magazin rue Boissy d’Anglas in cladirea istorica in care a trait marele compozitor francez Jean-Baptiste Lulli in secolul al XVII-lea; este primul magazin pret a porter dedicat in intregime propriului label si se pot gasi haine, blanuri, accesorii, pantofi, genti, bijuterii.
In iulie 2011, Valli isi prezinta prima colectie haute couture in Paris; incheie in acelasi an o colaborare cu Macy’s pentru o colectie limitata; are de asemenea un contract cu producatorii de top Ciwifurs  – pentru propriile colectii de blanuri si cu mai vechiul producator de articole sportive Moncler. Pana in ziua de astazi, brandul se bucura de existenta a peste 250 puncte de vanzare in peste 40 de tari.
Piesele vestimentare sofisticate si pline de farmec, fac din colectiile brandului unele din cele mai adorate de foarte multe personalitati mondene: Charlize Theron, Victoria Beckham, Katie Holmes, Natalia Vodianova, Mary-Kate, Ashley Olsen, Reese Witherspoon, Jessica Biel, Sarah Jessica Parker, Mariah Carey, Penélope Cruz, Natalie Portman, Diane Kruger, Halle Berry, Brooke Shields, Regina Raina a Iordaniei.
Stilul Giambattista Valli se face remarcat printr-o eleganta atemporala, creatiile sale ready to wear fiind asemuite cu modelele couture: ‚el se adreseaza tipului de client care iubeste clasicul, dar vrea sa fie si sexy in acelasi timp’, il caracterizeaza Julie Gilhart in Women’ Wear Daily.

Comments are off this post!