Grijile si gandurile negative

Grijile si gandurile negative sunt o consecinta a problemelor neplacute apar in viata fiecaruia cand nu te astepti sau cateodata ele chiar pot fi anticipate.

Grijile si gandurile negative sunt o consecinta a problemelor neplacute apar in viata fiecaruia cand nu te astepti sau cateodata ele chiar pot fi anticipate, doar ca, de multe ori, mintea ne-o ia inainte, sistemul de aparare al organismului impreuna cu creierul, alimentandu-ne cu scenarii deloc pozitive. Iar acest lucru se intampla de obicei seara sau pe timpul noptii, ceea ce le da si o gravitate mai mare, dupa cum o percepem noi; din fericire, dimineata sau in ziua urmatoare, vedem lucrurile intr-un mod mult mai relaxat. Lucrurile, situatia per ansamblu, parca nu mai este atat de neagra.

Fiecare dintre noi, avem o parte „primitiva” a creierului de unde vin gandurile, multe si neplacute. Iar noi, trebuie sa fim rationali si sa constientizam ca le putem influenta, dar nu putem controla ce vine din afara. Daca e sa luam ca exemplu sanatatea, nu trebuie sa te gandesti ca te imbolnavesti de COVID-19, ci ca poti lua masuri de protectie, fie ca vorbim de masca, igiena, distantare sociala; nimic greu, nimic imposibil.

Gandurile rele care ne vin in minte sunt din reflex, dar, ele poti fi inlocuite cu ratiunea, pas cu pas, pana ne calmam. Specialistii recomanda urmatoarea asociere: gandeste-te la gandurile negative legate de sanatate, finante, etc, ca la niste trenuri de culoare rosie care pleaca din gara, iar gandurile pozitive asociaza-le cu trenurile albastre care vin in gara. Inspira aerul gandindu-te la trenurile albastre si expira-l cand te gandesti la cele rosii. Acest experimente te ajuta sa observi grijile, care, evident vor disparea, in timp ce tu vei ramane doar cu gandurile pozitive.

Grijile si gandurile negative pot provoca o viziune limitata, creativitatea sau gandirea expansiva (outside the box) fiind singurul antidot in aceasta privinta. De exemplu, daca te gandesti sa realizezi ceva practic, de la mancare pana la ceva artistic si ai totul conturat, e posibil in prima faza sa nu reusesti acest lucru. Si aceasta se poate intampla din pricina ca iti lipseste un simplu element. Nu trebuie sa lasi gandurile sa te copleseasca – nu e sfarsitul lumii, in schimb, orienteza-te sa faci altceva cu ceea ce ai. Satisfactia va fi mult mai mare, prin faptul ca ai devenit o persoana inovativa, ai reusit sa realizezi altceva cu alte resurse sau cu resurse mai putine, ai solutionat o problema intr-un timp scurt. Folosindu-ti imaginatia, creativitatea, vei reusi sa te indepartezi de o gandire distructiva spre una constructiva si benefica.

A recunoaste lucrurile asa cum sunt ele, reprezinta cheia pentru gasirea confortului. S-a facut un experiment, in care, li se cerea oamenilor sa scrie in timp ce erau legati la ochi si nu vedeau nimic. Cei care se plangeau mai mult, au „emanat” mai mult stres comparativ cu cei care au acceptat situatia si au incercat sa dea ce este mai bun. Iar daca e sa facem o comparatie cu situatia actuala, criza cu virusul a legat la ochi pe multi dintre noi. E totul ok si rezistam, iar creierul este foarte vigilent, dar daca purtam masti, suntem atenti cu igiena si cu cine intram in contact, intram intr-o stare reactiva si suntem mult mai relaxati.

Toate persoanele sunt predispuse pierderilor chiar si in privinta celor mai mici lucruri, dar, care, afecteaza intr-o oarecare masura. Chiar daca de exemplu nu poti face ceva in perioada acesta, poti gasi altceva ce iti face placere si ai mari sanse sa descoperi multe alte lucruri frumoase si utile.

Cu referire la aceasta perioada dar si in general, intreaba-te ce este cu adevarat important in viata si daca te ajuta grijile si gandurile negative? Ce te multumeste pe tine si ce te implineste? Ce iti ofera confort? Cu ce si cum ai putea inlocui? Dupa ce ai gasit raspunsurile, incearca sa constientizezi ca unul din cele mai importante lucruri cu adevarat este ca esti bine in acest moment. In plus fata de aceasta, poti gandi si lua masuri pentru a fi bine si mai bine pentru viitor; toate gandurile tale trebuie sa fie in prezent – astazi, acum, si ce poti face in viitor. Nu trebuie sa ramai ancorata in trecut, pentru ca acest lucru nu iti rezolva problemele sau situatiile delicate ce pot aparea.