Brand

HomeBrandHugo Boss – De La Uniformele Pentru Nazisti, La Brand-ul de Lux de Astazi
Hugo Boss – De La Uniformele Pentru Nazisti, La Brand-ul de Lux de Astazi

Hugo Boss – De La Uniformele Pentru Nazisti, La Brand-ul de Lux de Astazi

Hugo Ferdinand Boss (8 Iulie 1885 – 9 August 1948) a inceput sa creeze haine prin infiintarea unei fabrici in 1923 in oraselul Metzingen situat la sud de Stuttgart. Initial a inceput sa fabrice haine pentru muncitori, impermeabile, imbracaminte de protectie, de cele mai multe ori fara a le da un nume.
Datorira conditiilor economice precare, fabrica a dat faliment in 1930, dar in 1931 Hugo Boss incepe o noua afacere in domeniu si devine membru al partidului nazist „pentru a salva compania„, dar cercetarile ulterioare demonstreaza ca el a fost un nazist loial. Fabrica incepe sa prospere, din 1933 incepand sa produca haine pentru unitatile paramilitare SS si SA. Documentele arata ca 140 de lucratori rapiti de Gestapo au fost obligati sa munceasca pentru companie, 40 de prizonieri de razboi francezi au lucrat in productia uniformelor pentru fortele armate Wehrmacht, din aprilie 1940 compania a folosit forta de munca fortata, in special femei.

Recent, compania a anuntat pe site-ul propriu ca isi exprima regretul profund pentru cei care au suferit prejudicii sau dificultati la fabrica condusa de Hugo Ferdinant Boss, sub regulile national socialistilor.
Dupa razboi, Hugo Boss a fost etichetat ca ‘Oportunist al Celui De-al Treilea Reich’ (in apartamentul sau gasindu-se chiar o fotografie personala cu Adolf Hitler) si a fost amendat cu peste 80.000 de marci. Compania a reusit sa supravietuiasca, si a inceput in perioada anilor ’60 – ’70 sa fabrice costume pentru barbati, elegante si de buna calitate.

Casa de Moda Hugo Boss este specializata in imbracamintea pentru barbati si este astazi parte a Marzotto Group – grup italian de lux controlat de familia Marzotto; niciun membru al familie Boss nu este parte a firmei.
La 70 de ani de la infiintarea societatii, Hugo Boss a creat o divizie de parfum – parte care a devenit foarte importanta pentru companie si a lansat primul parfum. In 1999 este lansata linia Boss Orange – imbracaminte casual si sportiva pentru barbati. Un an mai tarziu, presedintele companiei Werner Baldessarini (care a renuntat in 2002) lanseaza o linie de imbracaminte pentru femei care a avut un foarte mare succes. Boss Green este de asemenea o linie care produce articole sportive si imbracaminte cu aspect sportiv.
Compania s-a extins si a lansat si linii de camasi, tuxedos, cravate, pantofi, sacouri din piele, lenjerie, ochelari de soare, parfumuri pentru femei si barbati (astazi toate parfumurile sunt detinute de Procter&Gamble).

Este cunoscuta implicarea brandului in cultura, incepand cu 1995 compania sprijina activ reteaua de muzee de arta moderna Guggenheim din mari orase (New York Venetia, Berlin, Bilbao, Abu Dhabi) Iubitorii Formulei 1, a tenisului, a golfului cunosc implicarea Hugo Boss in aceste sporturi, nume mare ca Miko Hakkinen, David Coulthard, Stefan Edberg, Thomas Muster, Phil Miholsen bucurandu-se de calitatea si eleganta etichetei Hugo Boss.

Materialele folosite in confectionarea hainelor sunt de cea mai buna calitate si importate de la fabrici de textile cu traditie in domeniu (Cherruti, Torella Viera, Piotsensa, Solbiatti), culorile folosite sunt solide, eleganta, rafinamentul, inovatia si creativitatea definesc acest label, Hugo Boss regasindu-se in garderoba unor celebritati ca Antonio Banderas, John Travolta, Brad Pitt.

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»