Issey Miyake – Cel Mai Cunoscut Designer Japonez, Colectiile – Adevarate Opere De Arta

Brand

Issey Miyake – Cel Mai Cunoscut Designer Japonez, Colectiile – Adevarate Opere De Arta

103

Issey Miyake – cel mai cunoscut designer in moda de origine japoneza, s-a nascut pe 22 aprilie 1938 la Hiroshima si s-a facut remarcat prin imbinarea stilului estic cu cel vestic, majoritatea vestimentatiilor incredibil de frumoase incadrandu-se la opere de arta. La varsta de sapte ani, a fost martor si a supravietuit bombei atomice din 6 august 1945. Nu acelasi lucru se poate spune despre mama sa (profesoara) care moare patru ani mai tarziu in urma unor complicatii.

Chiar daca si-a dorit sa devina un dansator sau artist, in cele din urma s-a indreptat spre moda, fiind fascinat de revistele de moda ale surorii sale. Astfel, in 1959 incepe sa studieze designul grafic in cadrul Tama Art University din Tokyo absolvind in 1964, timp in care aduna piesele vestimentare realizate intr-o colectie intitulata “The Poem of Material and Stone“.

In 1965 merge la Paris, unde studiaza la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne; un an mai tarziu incepe sa lucreze ca asistent designer pentru Guy Laroche. Lucreaza de asemenea cu  Hubert de Givenchy si incepe sa isi dea seama ca haute couture parizian a atins o limita, perioada in care designeri ca Courreges sau Cardin fac un pas inainte si incep sa creeze haine moderne. In 1969 se muta in New York unde este fascinat de viata urbana. Aici colaboreaza cu designerul american Geoffrey Beene (pe care il considera mentorul sau in creatie) si creaza imbracaminte ready to wear. In tot acest timp, ideile despre constructia unei rochii si a modei in general se definesc si capata contur, lucru care il face pe Issey Miyake sa ia totul de la inceput, sub o alta viziune.

In 1970 se intoarce in Tokyo si infiinteaza Miyake Design Studio (MDS), prezinta prima colectie in Tokyo, iar in 1971 prezinta prima colectie in Japan House Gallery din New York. Adevaratul succes vine in schimb, in urma prezentarii din 1973 de la Paris, colectie foarte apreciata, revistele de moda franceze incluzandu-l pe Miyake in mod constant in totpul celor mai buni designeri de moda. O prezentare de succes in Paris are loc in 1979.

In 1976 prezinta o colectie la Osaka vazuta de 15.000 persoane in care isi prezinta vestimentatiile cu ajutorul a 12 fete de culoare din America. Un an mai tarziu, prezinta colectia “Fly with Issey Miyake” in Tokyo – vazuta de peste 22.000 de persoane. In timpul anilor ’80 Miyake experimenteaza o noua metoda de plisat, care ar permite atat flexibilitatea si usurinta de a purta imbracamintea, cat si usurinta de a fi produse si intretinute. Aceasta noua metoda este introdusa oficial in 1993.

In 1984 primeste distinctia Mainichi Fashion Grand Prize, onoare pe care o mai primeste si in 1989 si 1993. In acelasi an, primeste si Council of American Fashion Designers’ International Award.
Folosind si experimentand tehnici noi, tesaturi din fibre naturale, creearea unor vestimentatii accesibile, ii aduc un succes enorm designeriului japonez in timpul anilor ’80. In 1992 el creaza jachetele lotului olimpic lituanian pentru Jocurile Olimpice desfasurate la Barcelona, an in care lanseaza primul sau parfum ‘L’Eau d’Issey’ – curat si proaspat, inspirat din cultura japoneza.
In 1995 se latura unui proiect in care multi designeri ilustreaza personaje din filme, el realizand-o pe Pocohontas – eroina indiana din benzile desenate. In toamna anului 1998 ii este dedicata o expozitie la Paris din partea Foundation Cartier pour l’Art Contemporain, intitulata ‘Making Things’ intr-un spatiu decorat de arhitectul Jean Nouvel. S-au celebrat 30 de ani de activitate in moda, o retrospectiva-spectacol cu dansatori, artisti, fotografi.

In incercarea neobosita de a gasi noi metode de a crea imbracamainte cat mai accesibila, Issey Miyake dezvolta in 1999 un proces revolutionar de realizare a tricourilor si rochiilor facute dintr-o singura bucata de panza si care nu necesita cusut. Acest proces numit A-POC (A Piece Of Clothing), este realizat cu ajutorul computerului si a metodelor traditionale si a fost realizat de Miyake in colaborare cu inginerul de textile Fujiwara. Mai mult, cumparatorii pot participa activ la acest proces, ei avand posibilitatea de a personaliza articolele vestimentare prin taierea manecilor, fustelor, ajustarea decolteurilor. Metoda A-POC a fost folosita cu succes si in realizarea fotoliilor de tip beanbag si a canapelelor.

In anul 2000, designerul japonez anunta ca va lasa imperiul sau pe cel care i-a fost mana dreapta: Naoki Takizawa – nascut in 1960 si care a studiat in cadrul Kuwasawa Design School. In primavara aceluiasi an, Miyake deschide primul magazin A-POC in Londra. In 2007, Takizawa sprijinit de Issey Miyake Group, lanseaza propriul brand si este inlocuit de Dai Fujiwara in functia de director de creatie.

In 2001 Issey Miyake este onorat in Canada la Toronto ca lider international in cadrul unui festival al geniilor creatoare si de Victoria and Albert Museum din Londra in cadrul unei expozitii “What Is Radical Fashion”, in care erau prezentati cei mai inovatori si revolutionari creatori de moda, incluzandu-l aici si pe designerul japonez.

In 2004 lanseaza parfumul L’eau Bleue d’Issey Pour Homme, doi ani mai tarziu lanseaza L’eau Bleue d’Issey Eau Fraiche. In iunie 2007, Miyake lanseza parfumul L’eau d’Issey Pour Homme Intense doar in Statele Unite, pentru ca din luna septembrie a aceluiasi an sa intre si pe piata internationala.

In 2005 primeste distinctia Praemium Imperiale pentru sculptura, in 2006 este onorat cu Arts and Philosophy Kyoto Prize. Miyake are o colaborare de lunga durata cu artista in ceramica Dame Lucie Rie (de origine austriaca). Aceasta i-a lasat mostenire colectia de ceramica, pe care designerul japonez o integreaza in prezentarile sale. Myiake a colaborat de asemenea si cu Steve Jobs.

Recent, designerul japonez a deschis un magazin nou, futurist, in Tokyo in aceeasi cladire in care a fondat compania in 1971; incepand cu 2012 este unul din co-directorii primului muzeu de design din Japonia, 21 21 DESIGN SIGHT.

Comments are off this post!