Jil Sander – “Responsabila” Pentru Introducerea Conceptelor de “Empowering Silhouette” si „Onion-Look”

Brand

Jil Sander – “Responsabila” Pentru Introducerea Conceptelor de “Empowering Silhouette” si „Onion-Look”

21

Numele ei real este Heidemarie Jiline Sander si s-a nascut pe data de 27 noiembrie 1943 in Wesselburen/ Dithmarschen din nordul Germaniei si este cunoscuta pentru designul minimalist si linia de parfumuri. Tatal ei a luptat in armata germana pe frontul din Rusia, iar mama sa a fugit de bombardamentele din Hamburg. A absolvit ca inginer textilist in 1963 la School of Textiles din Krefeld, pentru ca in perioada 1963-1964 sa studieze in Los Angeles; devine jurnalista de moda al revistei McCalls din SUA si mai tarziu in cadrul revistei germane pentru femei, Petra.

In 1968 deschide primul boutique in Hamburg unde comercializeaza articole vestimentare marca Thierry Mugler, Sonia Rykiel si ulterior, cateva din propriile creatii; in aceeasi perioada, concepe o colectie pentru compania chimica Hoechst folosind tesaturile specifice Trevira.

Prima colectie sub semnatura proprie este lansata in 1973 si este asemanata cu arhitectura Bauhus din anii ’20, caracterizata prin linii simple, curate, tesaturile folosite fiind dintre cele mai delicate. A fost comparata cu Coco Channel in credinta lor ca practicul si comfortul pot merge impreuna cu frumosul. Prezentarea colectiei sale la Paris in 1975 a fost un esec total, deoarece lumea modei era indragostita de opulenta, culoarea si luxul stilului Claude Montana, liniile vestimentare Jill Sander situandu-se tocmai la polul opus si fiind respins de catwalk-ul parizian. Se poate spune ca nu a fost momentul propice pentru creatoare, stilul acesteia fiind abordat intr-o maniera mai eleganta de Armani si Calvin Klein la inceputul anilor ’90 si care s-a bucurat de un real succes pe plan international, Sander devenind din acel moment un nume de referinta in industria modei.
Introduce conceptul de ‚empowering silhouette’, stil adoptat ulterior de femeile de succes care au ajuns profesional in pozitii greu accesibile, stil caracterizat de un pantalon comod, zvelt, o bluza atent croita si o haina stransa pe corp, toate realizate din tesaturi de lux subevaluate la acel moment, cu o paleta de culori discreta: bej, albastru, gri, negru, alb; se poate spune ca luxul abordat de creatoare este unul discret. Este ‚responsabila’ de asemenea de introducerea conceptului ‚onion-look’, caracterizat de concentrarea mai multor accesorii, piese vestimentare, suprapunerea lor, pentru a forma un tot unitar, o singura vestimentatie.
Succesul creatoarei germane continua sa creasca la mijlocul anilor ’90 cand lanseaza linia vestimentara masculina; este foarte apreciata de critici pentru ca isi concentreaza atentia mai mult pe creativitate si design, in detrimentul construirii unui imperiu in industria fashion. Jil Sander este implicata total in propria afacere, controleaza aproape totul de la procesul de proiectare, la alegerea tesaturilor si pana la analiza produselor finite; ea insasi a realizat designul magazinelor proprii pana in cel mai mic detaliu, a impus reguli stricte in comportamentul personalului si a mers pana la pozitionare exacta a fiecarui vanzator din propriile boutique-uri.

In 1999, Prada cumpara 75% din companie si in noua configuratie, Sander ramane designer de creatie si presedinte; dupa 6 luni, Jil paraseste compania in urma unor conflicte cu Patrizio Bertelli – CEO la Prada. Exemplul i-a fost urmat de personalul de proiectare si productie, compania inregistrand pentru prima oara pierderi.

Cu putina experienta in aceasta industrie si un stagiu de surta durata facut la Gucci, Milan Vukmirovic este numit head designer in cadrul Casei Sander; din pacate pentru traditia acestei case de moda, acestuia i-au lipsit viziunea si spiritul care au ridicat acest imperiu. Drept consecinta, prezentarea liniei de sport primavara/vara 2003 de la Milano din septembrie 2002, dar si prezentarea colectiei de lux din martie 2003 din cadrul Milan Fashion Week, au reprezentat esecuri. Prada a injectat in 2003 sume considerabile pentru revigorarea companiei, dar succesul mult asteptat a intarziat sa apara; au fost numeroase speculatii, multe legate de cumpararea Casei Sander de catre Hugo Boss, pentru ca in luna mai, Jill sa revina in calitate de designer, dar si ca membru al consiliului de administratie.
In noiembrie 2004 Jill Sander paraseste definitiv compania, tot din cauza diferentelor cu Prada; de la 1 iulie 2005 Simons Raf devine directorul de creatie in cadrul departamentelor de imbracaminte masculina si feminina a casei de moda, prima colectie fiind lansata in sezonul toamna/iarna 2006 in Milano. Cu toate ca nu avea o experienta in vestimentatia feminina, designerul belgian reuseste sa se apropie cat de cat de stilul Jil Sander si sa lanseze colectii care si-au castigat aprecierea publicului si a criticilor.

Anul 2012 aduce rasturnari spectaculoase de situatie dupa ce la prezentarea toamna/iarna 2012 din cadrul Milan Fashion Week s-a anuntat ca aceasta e ultima prezenare a lui Raf; designerul belgian a fost numit ca succesor al lui John Galliano la mai prestigioasa Christian Dior, pentru ca in februarie 2012, Jil Sander sa se intoarca la casa pe care ea insasi a fondat-o.
Merita mentionate cateva dintre parfumurile marca inregistrata Sander: Jil Sander Woman lansat in 1980, Jil Sander Woman Pure si Jil Sander Man Pure in 1981, Jil in 1997, Jil Sander Sun Body Fragrance in 1998, Jil Sander Pure in 2003, Jil Sander Sport in 2004; printre personalitatile care imbraca Jil Sander putem enumera: Nicole Kidman, Ashley Olsen, Ellen DeGeneres, Winona Ryder, Uma Thurman, Sharon Stone, Jude Law, Kiera Knightley, Martha Stewart, Sigourney Weaver, Ellen Barkin, Linda Evangelista.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *