Mananci tarziu. Reprezinta aceasta o problema?

Sanatate

Mananci tarziu. Reprezinta aceasta o problema?

65

Daca ai astfel de obiceiuri – sa mananci tarziu, poate ca ar fi indicat sa citesti urmatorul articol … Fie ca ajungi acasa tarziu dupa ce ai pasit in sala de gimnastica sau ai venit de la serviciu, cateodata, cina trebuie sa mai astepte. Atunci cand ai o astfel de situatie, incearca sa pastrezi cina la un nivel minim!

Un studiu apartinand Universitatii din Pennsylvania a analizat modul in care timpul din zi la care mananci, afecteaza metabolismul pentru o perioada destul de mare de timp. Timp de 8 saptamani, cercetatorii au instruit un grup de adulti sa manance zilnic trei mese si doua gustari intre ore 8 si 19. Aceeasi voluntari, au mancat mese identice si gustari pentru inca opt saptamani, dar mult mai tarziu, intre pranz si orele 23. Tot acest test a ramas identic in privinta tipului de alimentatie, a exercitiilor, a timpului de odihna, doar orele de mese s-au schimbat. Rezultatul? Cand voluntarii au urmat rutina de a manca la ore tarzii, le-a crescut greutatea, nivelul de colesterol, trigliceridele (creste riscul bolilor de inima) si s-a inregistrat si o crestere a glucozei (un marker al riscului de diabet). Studiul a aratat si faptul ca grelina (hormonul foamei) si leptina (hormonul satietatii) au atins apogeul mai tarziu, ceea ce demonstreaza ca mesele mancate mai devreme te fac sa te simti mai plin pentru o perioada mai indelungata de timp.

Din nefericire, nu exista o idee clara a cauzelor acestor diferente, cercetarile aducand in fata mai multe teorii. Amanarea fazei de mancare a dus la o schimbare a modului in care voluntarii au consumat energia: mai putin grasimi si mai multe glucide; in plus, mananci tarziu, fapt ce duce la o calitate slaba a somnului, care are legatura cu cresterea in greutate.

Avand insa o privire realista asupra situatiei, ne dam seama ca mancatul dimineata nu este pentru oricine, in schimb, poti face schimbul unei mese mai consistente la pranz. Un studiu publicat in International Journal of Obesity a aratat faptul ca cei care tin o dieta si mananca la pranz masa principala/ consistenta, pierd mai mult in greutate daca mananca dupa orele 15-16 masa principala.

Comments are off this post!