Mancare adecvata pentru un creier ager

Avem nevoie de un creier ager, mai ales ca el munceste non stop in fiecare zi, in fiecare minut, astfel ca are nevoie de mai multa atentie, avand in vedere importanta pastrarii sanatatii sale.

Avem nevoie de un creier ager, mai ales ca el munceste non stop in fiecare zi, in fiecare minut, astfel ca are nevoie de mai multa atentie, avand in vedere importanta pastrarii sanatatii sale. Majoritatea cunoastem importanta alimentatiei pentru sanatatea noastra generala si cu toate acestea, de cele mai multe ori, nu facem mare lucru in aceasta privinta. Neglijam importanta anumitor nutrienti care sunt esentiali unui creier ager si sanatos, vitaminele B6, E, C, acidul folic si seleniul, fiind doar cateva. Iar a consuma o varietate de fructe, legume, diverse boabe, cereale integrale, nuci, seminte, proteine slabe, alimente neprelucrate, te vor ajuta sa ii asiguri creierului o aprovizionare buna si constanta a acestor neuro-nutrienti.

Iar acest mod sanatos de a manca este specific alimentatiei mediteraneene, despre care se stie ca este una dintre cele mai sanatoase si in mod specific, iti ajuta creierul sa performeze mai bine si sa scada riscul bolii Alzheimer. Si acest lucru poate fi o consecinta a faptului ca multe fructe si legume proaspete au multi antioxidanti care ajuta la scaderea inflamatiei, ceea ce in plus, protejeaza celulele creierului, implicit, te poti bucura de un creier ager.

Si cum 60 de procente din creier este grasime, este important sa incluzi in alimentatie grasimi sanatoase monosaturate si polinesaturate, in special acizi grasi omega-3, care pot fi gasiti in pesti uleiosi, seminte de in, dovleac, seminte si nuci.

Daca iti doresti cresterea puterii creierului,

trebuie sa stii ca el functioneaza cel mai bine cand este hidratat corespunzator. Indicata este apa, dar daca iti doresti extrabeneficii, ceaiul de menta poate fi un plus, datorita faptului ca contine luteolina, un antioxidant flavonoid care protejeaza creierul. Ginkgo biloba este o alta planta minune, un remediu traditional impotriva uitarii, un studiu recent aratand ca a lua aceasta planta, imbunatateste memoria. Se crede ca acest lucru se intampla fie din cauza cresterii debitului de sange, fie ca Ginkgo biloba contine un antioxidant neuroprotector. Alte vesti bune vin din partea consumului de cacao, despre care s-a constatat ca ajuta la cresterea fluxului de sange pana la creier, asa ca, ajuta-ti creierul consumand ciocolata calda! Cercetatorii italieni au aratat ca adultii sanatosi in varsta de 50-69 de ani care au consumat o data pe zi timp de trei luni cacao, au aratat imbunatatiri impotriva scaderii de memorie. Iar pentru cele mai bune rezultate, calitatea primeaza, astfel ca, continutul de cacao trebuind sa fie cat mai mare.

Pentru reintinerire si protectie,

este necesara adaugarea in consumul zilnic a frunzelor verzi, un studiu apartinand Universitatii Rush din Chicago, aratand ca o portie zilnica de consum de frunze timp de 4,7 ani imbunatateste varsta creierului cu aproximativ 10 ani.

Imbunatatirea creierului are legatura se pare cu vitamina K, luteina, azotatul, fosfatul, folatul, vitamina B6, gasite in frunze verzi; in plus, folatul ajuta corpul sa scape de homocisteina, un aminoacid ce are legatura cu cresterea bolii Alzheimer.

Legumele verzi ca broccoli, kale, spanac (in mod deosebit cele bogate in folat), sunt deosebite pentru creier si pentru a-l ajuta sa sfideze varsta. In plus, poti consuma cereale integrale, nuci, lapte, oua, carne, ficat, fructe, iar daca consideri ca ai deficiente, poti incerca suplimente ale complexului de vitamina B. Mai mult decat atat, cercetarile au aratat ca persoanele cu niveluri sanguine mai ridicate de vitamina B6 si folat, pot avea un nivel scazut de declin cognitiv, in timp ce vitaminele C si E, la fel ca seleniul, protejeaza impotriva daunelor oxidative, un factor cheie in dezvoltarea declinului cognitiv.

Esentiale pentru un creier ager

  • Legumele verzi inchise precum kale sunt hranitoare si contin o varietate larga de nutrienti, benefici sanatatii creierului.
  • Uleiul de peste gasit in macrou, somon, hering sau sardine si consumat saptamanal, te ajuta sa iti completezi nivelurile de omega-3.
  • Afinele si murele si in mod deosebit cele de culoare inchisa, sunt foarte bune pentru sanatatea creierului.
  • Turmericul contine curcumina, un antioxidant puternic care ajuta la prevenirea degenerescentei cerebrale, aducand beneficii si in ceea ce priveste imbunatatirea memoriei.
  • Uleiul de masline extravirgin sau mai bine spus, grasimile continute de acesta, ajuta la prevenirea asimilarii toxinelor in creier.
  • Legumele „crocante” ca telina, morcovul, tulpina de telina sau o felie de ardei rosu, reprezinta o buna modalitate de a obtine mai multa protectie cu ajutorul luteolinei.
  • Nucile ajuta creierul sa functioneze corect, in mod special cu ajutorul uleiurilor bogate in omega-3.