Brand

HomeBrandMartin Margiela – Cel Mai Influent Designer Avangardist, Maestrul Constructiei si Deconstructiei
Martin Margiela – Cel Mai Influent Designer Avangardist, Maestrul Constructiei si Deconstructiei

Martin Margiela – Cel Mai Influent Designer Avangardist, Maestrul Constructiei si Deconstructiei

Martin Margiela s-a nascut pe 9 aprilie 1957 in Genk – Belgia si este considerat unul dintre cei mai influenti designeri avangardisti, un maestru al constructiei si deconstructiei, facandu-se remarcat si prin faptul ca nu s-a lasat fotografiat niciodata, interviurile sunt acordate prin fax, iar la cadrul prezentarilor sale ramane in spatele scenei.
Margiela absolveste Royal Academy of Fine Arts din Antwerp in 1979, actualmente el este considerat membru de onoare al ‘Antwerp Six’ – un grup de designeri de moda care s-a facut remarcat in academie la inceputul anilor ’80 si a inclus nume ca Ann Demeulemeester, Dries Van Noten, Walter Van Beirendonck, cu o influenta deosebita in tendintele fashion si cu o prezenta mereu apreciata pe scenele din Paris, Londra, Milano, NewYork.

In 1984 Margiela se muta in Paris unde incepe sa lucreze ca asistent al lui Jean Paul Gaultier, care a afirmat ulterior: ‘Stiam ca este bun, dar nu stiam in ce masura’. Incheie colaborarea cu galtier patru ani mai tarziu si isi lanseaza propria colectei, care straneste admiratia si interesul crticilor: ‘A fost un adevarat soc pentru toti cand am vazut primele vestimentatii Margiela. Realizai cat de avansat este comparativ cu ceilalti’ – Bob Verhelst – director artistic si scenograf.
Castiga prima bursa ANDAM in 1989, bursa care a mai fost castigata de Viktor&Rolf, Richard Nicoll, Giles Deacon. In 1996 lanseaza ‚Photoprint Collection’, colectie care cuprindea haine cu imprimeuri de blana si pulovere grele.

In 1997 in urma unor discutii cu directorul Hermes – Jean-Louis Dumas, a fost angajat ca designer ready to wear pentru femei in cadrul casei de moda demonstrand ca poate desena si altfel chiar daca ramane fidel stilului avangardist, un an mai tarziu lanseaza prima colectie de imbracaminte pentru barbati cunoscuta sub numele de linia 10. Nu si-a pus numele pe etichetele creatiilor sale, fiecare gama de produse avand cate un numar de la 0 la 23, nu este o ordine cronologica, poate doar simbolica: bijuterii (12), incaltaminte (22), parfumuri (3), ochelari (8), obiecte (13).
In 2002 Casa Margiela este achizitionata de Diesel Group, un an mai tarziu pleaca de la Hermes si este inlocuit de mentorul sau, Jean Paul Gaultier.

In luna mai 2006 Chambre Syndicale invita Maison Martin Margiela sa prezinte prima colectie haute couture in Paris ca parte a programului oficial ca o recunoastere a excelentei si maiestriei in design, doi ani mai tarziu in 2008 cu ocazia aniversarii a 20 de ani de activitate Margiela se organizeaza o retrospectiva la Fashion Museum Province din Antwerp.
In toamna anului 2009 au existat zvonuri conform carora Martin Margiela ar reveni ca director de creatie in cadrul casei de moda, dar in final nu s-a concretizat nimic.
In iulie 2011 colectivul Casei Margiela intra pe segmentul de design interior, iar pe data de 12 iunie 2012 este anuntata o colaborare de anvergura cu H&M, lucru care se concretizeaza pe 15 noiembrie in acelasi an; anuntul a fost unul tipic, sub forma unui CV  anonim insotit de doua filmulete.

Creatiile Martin Margiela dezvaluie o tehnica puternica si o imaginatie aparte: strica o rochie pentru a face o jacheta, foloseste ciorapi vechi pentru a crea un pulover, iar produsul final este de departe original, socant si incantator.  Foloseste forme vechi, manechine si umerase pentru a-si prezenta vestimentatiile, dar dincolo de aceste excentricitati, exista un designer modern, vizionar care transforma imaginatia in practica : ‘oricine este constient ce este viata in aceasta lume contemporana, este influentat de Margiela’ – Marc Jacobs.

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»