Mici sfaturi sarbatori de iarna by Oncescu Razvan

Blog splendida

Mici sfaturi sarbatori de iarna by Oncescu Razvan

19

[trendmag_dropcap class=”kopa-dropcap style-2″]I[/trendmag_dropcap]n perioada sarbatorilor suntem in concediu si, involuntar, incercam sa iesim din tiparele vietii de zi cu zi. Astfel, nu mai avem un program de masa, iar mesele sunt de multe ori la rude sau prieteni, nu mai mergem la sala, activitatea fizica fiind neglijata, intram parca intr-o stare de relaxare totala, care atrage dupa sine, o lentoare a metabolismului si, cu toate astea, mesele sunt din ce in ce mai copioase si mai bogate caloric.

Nu putem renunta nici la sarmalele cu smantana, nici la friptura si carnatii de porc, si nici la tortul demential facut de mama. Incercam sa ne justificam inventand zeci de motive si in final, doar o data-i Craciunul pe an, asa ca ne promitem ca din ianuarie, ne apucam de dieta si sala!

Ce efecte pot avea asupra sanatatii noastre, mesele grele din perioada sarbatorilor?

  • Excesele in alimentele hiperproteice, pot produce atacuri de guta la persoanele cu modificari in metabolismul acidului uric, dar pot de asemenea, creste riscul aparitiei colicilor renale la pacientii cu litiaza renala.
  • Excesele in alimente bogate in grasimi, pot produce colici biliare sau agrava disfunctiile biliare mergand pana la colecistita acuta sau pancreatita acuta. La fel se intampla in cazul meselor bogate stropite din belsug cu bauturi alcoolice – risc mare de pancreatita acuta. Desigur ca, pentru toti pacientii care sufera de boli metabolice-dislipidemici, diabetici, aceste excese – desi poate nu s-au resimtit in mod automat, ar putea sa le creeze probleme in perioada urmatoare, daca nu revin la o conduita alimentara corespunzatoare.
  • Intreg tubul digestiv, cat si anexele sale (ficat, pancreas), au fost supuse unor supraeforturi care au produs daune celulare care pot deveni ireversibile in conditiile continuarii agresionarii lor.

Infometarea

Infometarea nu este o solutie! Daca vei alege aceasta metoda radicala pentru a slabi rapid, efectele nu vor fi nici pe departe cele pe care le astepti! Metabolismul isi va incetini procesul, pentru ca organismul sa inmagazineze cat mai multa energie, in asa fel incat, sa poata supravietui si, prin urmare, nu vei slabi! In plus, te poti alege cu deficiente de minerale. Alege, in schimb, o alimentatie bazata pe alimente sanatoase, cum sunt fibrele naturale, care confera rapid senzatia de satietate sau pe legume si fructe, care contin un numar mic de calorii.

sfaturi-alimentatie-sarbatori-de-iarna

Renunti la cina

Nutritionistii spun ca nu e tocmai bine sa renunti la ultima masa din zi, deoarece senzatia de foame se intensifica si s-ar putea sa cedezi tentatiei si sa mananci foarte tarziu. Eu fiind doar tehnician nutritionist, spun ca ultima masa trebuie sa fie in functie de ora care se merge la somn, adica sa avem in jur de 3h intre ultima masa si somn.

Nu va taiati drastic caloriile, nu aceasta este solutia!

Daca dupa belsugul de Craciun si Revelion va retezati portiile cu 80%, organismul va fi complet bulversat si veti avea numai probleme. De fapt, asa se si nasc tulburarile grave de alimentatie – de la diete dure care efectiv tortureaza corpul! Mancati trei mese si una sau doua gustari.

Nu renuntati la alimentele dupa care striga bietul organism!

Si ma refer aici la legume, fructe, nuci, migdale – produse care ii fac bine si care il mentin la capacitate optima. Daca veti imbratisa o dieta disociata sau una numai cu proteine, veti strica echilibrul nutritional si veti suporta consecintele. Vorba “Orice, dar cu moderatie” este foarte potrivita!

alimentatie-iarna-legume-si-fructe

Nu uita de micul dejun!

Multe studii si cercetari, arata ca, a manca micul dejun, este o forma de a mentine o greutate potrivita. Un mic dejun sanatos, reprezinta o parte importanta dintr-o dieta echilibrata, si ofera o parte din vitaminele si mineralele de care avem nevoie pentru o stare echilibrata. Cereale integrale peste care se adauga bucati de fructe, reprezinta un mic dejun sanatos si plin de nutrienti.

Hidratarea

Este adevarat ca apa te ajuta sa slabesti, dar acesta nu este singurul motiv pentru care este bine sa te hidratezi corect. Sanatatea ta si aspectul pielii tale, depind de consumul de apa. Daca esti o persoana foarte ocupata, asigura-te ca ai tot timpul langa tine o sticla de apa si fa-ti un obicei de a bea cate o gura din cand in cand. Lipsa unei hidratari corespunzatoare, poate avea efecte grave asupra organismului. Lipsa apei din dieta ta zilnica poate duce la: infectii urinare, gura uscata, stare de oboseala, sete extrema, dureri de cap si chiar confuzie si ameteli.

Fii activ!

O alimentatie echilibrata joaca un rol important in mentinerea unei greutati optime, care contribuie la o stare generala buna. Activitatile fizice, te pot ajuta sa iti mentii greutatea sau sa ajungi la cea potrivita pentru organismul tau.
A fi activ nu inseamna neaparat sa petreci ore in sir la sala de sport. Spre exemplu, incearca sa cobori din autobuz mai devreme si sa parcurgi cateva statii pe jos. Miscarea poate reduce riscul aparitiei anumitor boli, precum cele cardiace.

fii-activ-in-sarbatorile-de-iarna

Sport

Este o greseala sa credeti ca puteti la infinit sa slabiti repede si armonios fara el. Si in plus, de ce sunteti dispusi sa renuntati atat de usor la toate beneficiile medicale cu care vine la pachet? Poate ca ceea ce mancam, are un cuvant mai greu de spus in privinta kilogramelor pierdute, dar sportul, este cel care dicteaza tonifierea. Ar fi pacat sa lipseasca!

Articol realizat de Razvan Oncescu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *