Motivatie si fitness

Sanatate

Motivatie si fitness

50

De multe ori cautam motivatia pentru a incepe ceva pentru a face ceva – chiar si fitness, doar ca e cam dificil de gasit si de multe ori, este o lupta pierduta. Partea buna e ca, in randurile urmatoare, poti gasi informatii care sa te motiveze, ceea ce iti face sarcina mult mai usoara decat ti-ai inchipui!


Toti avem astfel de zile: in ciuda celor mai bune intentii de a renunta la cateva gustari (nesanatoase) si a incepe exercitii fizice, din diverse motive – majoritatea nejustificate – nu o poti face pur si simplu; si asta fara vreun motiv anume.
Stim de asemenea sau am auzit ca fiecare avem nevoie de acel moment de repornire/ reinitializare a motivatiei. In primul rand, trebuie sa gandesti pozitiv, sa vizualizezi faptul ca deja ai terminat o serie de exercitii destul de solicitante (si functioneaza conform stiintei!), sau sa te mituesti – faci pedichiura dupa efortul fizic. Trebuie pur si simplu sa gasesti acea dorinta pentru a te dezvolta, sa gasesti acele exercitii despre care sa simti ca trebuie sa le faci si chiar sa le faci. Iar acest lucru trebuie sa se intample mereu, nu conteaza cum. Si de fapt, acest mod de gandire poate fi un mod de depasire al unui obstacol pentru crearea unor obiceiuri constante, pe termen lung.
Iar aceasta dificultate de a face in anumite zile exercitii fizice, se regaseste chiar si la performerii din domeniu; cateodata sunt zile bune, cateodata nu, si este absolut normal. Pana la urma urmei, chiar si dimineata, poate nu ai chef tot timpul sa te speli pe dinti, sau nu in fiecare zi te trezesti cu cheful de a ajunge la munca, dar le faci.

La fel ca energia si atentia, motivatia nu este o resursa nelimitata, iar cea mai mare greseala a noastra este aceea ca lasam sentimentele sa ne comande obiceiurile si nu invers. Daca tu astepti sa vina acel sentiment sau chef pentru a face exercitii fizice, e posibil ca acel impuls sa nu vina niciodata. Exercitiile fizice, miscarea in general, nu reprezinta ceva electiv, ci stalpi esentiali ai sanatatii generale, exact ca periatul dintilor; cu toate acestea, exercitiile fizice regulate au anumite reguli (intensitate, serii, legatura exercitiu – muschi). Iar daca ai facut sport de mic, exista probabil anumite exercitii fizice fata de care poate ai repulsie, antrenorul tau facand uz de ele pentru a te pedepsi intr-un anumit mod. Mai adaugam si anumite diete stricte sau poate dificil de urmat care ar trebui sa contribuie la atingerea scopului pentru care sunt facute aceste exercitii si iata ca avem aparent, o multitudine de lucruri care parca ne franeaza.

Avem acele sentimente de groaza sau acel “trebuie sa” pe care trebuie sa ne concentram pentru a produce schimbarea de care avem nevoie. Dimineata trebuie sa ajungi la locul de munca chiar daca nu ai chef: te trezesti, iei micul dejun, cafeaua si pleci; realizezi sau nu, locul tau de munca este conectat la valorile tale elementare (a avea grija de familie, a-ti indeplini scopurile). Motivatia este durabila atunci cand face parte din tine, cand este parte a identitatii tale.
Daca esti o persoana competitiva, poate ti se potrivesc exercitiile in echipa, daca esti o persoana careia ii place sa fie activa social, clasele de spinning pot fi exact ce iti trebuie. Plimbarile de seara in familie sau cu prietenii poate fi deconectarea de la viata stresanta de zi cu zi si indiferent cum esti conectat cu ceea ce cunoastem ca a fi fitness, atunci cand este parte integranta a ta, devine ca o datorie, ceva ce trebuie sa faci, indiferent ca astazi ai chef mai putin.

Daca nu ti-ai gasit inca motivatia pentru a face din miscarea zilnica, parte integranta a ta, incearca urmatoarele 5 metode:

  1. Schimba strategia! Cand te simti epuizat mental si nu esti in starea cea mai buna, acesta nu reprezinta vreun semn ca organismul tau este obosit. Daca nu esti gata pentru cei 5 km de alergat pe care ti i-ai propus, atunci schimba si alearga 2 minute; iar daca de la 2 minute, iti ridici stafeta la 5 minute, poti realiza la ce nivel te situezi si unde ai ajuns daca ai pastrat acelasi traseu. Fara sa iti dai seama, deja te-ai obisnuit cu miscarea si daca te ambitionezi putin, de la 2 minute, poti ajunge la 5 km!
  2. Fa-ti un plan! In general, unul dintre motivele importante pentru care nu mergem la sala, este faptul ca nu avem vreun plan specific si nici nu suntem in starea necesara de a face unul. O solutie ar fi sa iei cu tine o hartie cu notite – sau chiar si telefonul, unde sa scrii exercitiile favorite sau exercitiile pe care ti le amintesti ca le-ai facut intr-o zi la sala. Astfel, vei fi scutita de efortul mental.
  3. Nu exersa singur! Clasele de cardio au implementat solutii de a face antrenamentele mai placute, unul dintre acestea fiind faptul ca implica multe persoane. Iar sansele de a renunta cand ai mai multi in jurul tau sunt mult mai scazute comparativ cu situatia cand esti singur. Nici nu trebuie sa ajungi la sala daca aceasta metoda iti este mai apropiata; poti merge pe jos cu un prieten cel putin 15 minute, dupa o zi obositoare de munca, chiar si putinele minute de exercitii fizice sau o intensitate scazuta a acestora, fiind benefice.
  4. Vizualizeaza-ti scopul! Cand te gandesti la exercitiile fizice, ar trebui sa te gandesti nu prin ceea ce treci sau la efortul depus, ci scopul final si unde ai sa ajungi. Aminteste-ti ce bine te-ai simtit dupa ultima sedinta de exercitii fizice, iar zambetul care ti-a aparut acum, ar trebui sa fie un punct de motivatie solid! Si acest lucru este aplicabil, mai ales cand scopurile noastre nu sunt cele pe termen lung (pierdere in greutate, definire muschi), ci mai reale, mai apropiate (stare mentala buna, crestere a energiei).
  5. Sunt o necesitate! Gandeste-te la exercitiile zilnice ca la alimentatia zilnica: mananci in fiecare zi, dar nu in fiecare zi aceeasi mancare sau aceeasi cantitate; si avem nevoie de aceasta mentalitate! Nu ai ajuns astazi la sala? Fa o serie de exercitii acasa seara sau 10 minute de yoga inainte de a te baga in pat, o alternativa perfect acceptabila. Introducand exercitiile in rutina zilnica, poate fi un important pas pentru a le face pentru o lunga perioada de timp.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *