Nina Ricci – Eleganta in Design, Feminitate In Creatii, Romantism si Rafinament

Brand

Nina Ricci – Eleganta in Design, Feminitate In Creatii, Romantism si Rafinament

54

De origine italiana, Maria Nielli (numita mai tarziu Nina) s-a nascut pe data de 14 ianuarie 1883 in localitatea Turin (Italia), s-a mutat impreuna cu familia in Florenta, pentru ca in anul 1895 la varsta de 12 ani sa se mute in Monte Carlo – Franta; tatal sau – cizmar de profesie, a murit la scurt timp dupa ce au ajuns in Franta, lasandu-si familia fara niciun ban.
La varsta de 13 ani, Maria incepe ucenicia in croitorie si schiteaza in prima faza, palarii; la varsta de 14 ani impreuna cu sora mai mare si mama sa, incep sa lucreze in cadrul unui magazin de galanterii, iar seara studiaza croitoria sub aproape toate aspectele ei, inclusiv folosirea aparatelor si masinilor din acest domeniu. Ulterior, a inceput sa lucreze ca modista in cadrul unei case de moda, iar la varsta de 18 ani ajunge numarul 1 in cadrul acestei si incepe sa angajeze croitorese pentru realizarea propriilor schite. Intr-o zi cand autobuzul cu care calatorea s-a oprit, Maria a vazut o florareasa – Lousi Ricci, moment in care Maria Nielli a devenit Nina Ricci.
In anul 1904 se casatoreste cu bijutierul italian Luigi Ricci cu care are un baiat – Robert, in 1908 se alatura casei Raffin ca designer unde lucreaza timp de 20 de ani si cu care dezvolta in timp un parteneriat.
In anul 1932 Nina Ricci deschide in Paris – House of Nina Ricci, brand la a carui reputatie a contribuit mai tarziu fiul Robert, un tanar cu abilitati manageriale deosebite. Creatiile designerului se lucrau direct pe manechine pentru siguranta perfectiunii creatiilor, geniul ei neconstand in a crea ceva exuberant sau revolutionar, ci fiind acela de a da mai multa feminitate vestimentatiilor, adjudecandu-si titlul de ‘dress architect’.
In 1945, dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial, designerii incercau sa revigoreze industria modei. La insistentele lui Robert Ricci pe langa Lucien Lelong – presedintele Camerei de Comert din Franta, s-a organizat o prezentare de moda la Louvre cu peste 150 de manechine la care au contribuit cele mai importante patru case de moda, printre care si Balenciaga si Madame Gres. Succesul a fost remarcabil, drept urmare, show-ul a avut continuitate in Europa si SUA.
Vrand sa diversifice activitatea Casei Ricci, Robert Ricci lanseaza in 1946 primul parfum – ‘Coeur-Joie’ – un buchet de flori cu aroma dulce, inchis intr-o sticluta de cristal inghetat creat de Marc Lalique si ilustrat de Christian Bernard. Doi ani mai tarziu, acelasi Robert lanseaza ‘L’air du Temps’ – un parfum magic, care se inscrie pe linia celor mai bune parfumuri clasice frantuzesti , fiind unul dintre cele mai bine vandute produse marca Ricci pana astazi (se spune ca o data la cinci secunde, cineva cumpara acest parfum).
Inceptul anilor ’50 marcheaza o usoara retragere a Ninei Ricci din activitate, insa ea continue sa supravegheze activitatea pe partea de creatie vestimentara.
In 1954 Robert Ricci angajeza ca head-designer pe belgianul Jules-Francois Crahay, prezentarea acestuia din 1959 avand un succes extraordinar; Casa Ricci isi consolideaza pozitia cinci ani mai tarziu prin preluarea de catre Gerard Pipart a segmentului haute coutoure in 1964. Pentru a profita de faptul ca sunt in plina ascensiune, Casa Ricci introduce in cele mai importante magazine de profil din SUA si Japonia parfumul ‘L’air du Temps’, acest brand fiind unul dintre liderii exportatori de parfumuri din Franta ai anilor ’70.
Pe data de 30 noiembrie 1970 Nina Ricci inceteaza din viata la varsta de 87 de ani.
In 1974 se lanseaza parfumul ‘Farouche’, consecinta a extinderii Casei Ricci prin dezvoltarea Ury Perfume Production Centre, care a combinat tehnologiile noi cu metodele traditionale pe segmentul parfumuri si care a asigurat o productie la nivel international. In 1979 Nina Ricci se muta de pe Rue des Capucines (locul unde si-a inceput activitatea) intr-unul din cele mai prestigioase cartiere din Paris – Avenue Montaigne, activitatea birourilor centrale desfasurandu-se pe 5 etaje, cu birouri pentru design, saloane, showroom-uri, menita se dezvolte si sa continue traditia Ricci pe segmentele vestimentatie ready to wear, produse din piele si accesorii fashion (esarfe, bijuterii, ochelari).
In 1988 inceteaza din viata Robert Ricci, locul sau fiind luat de Gilles Fuchs.
10 ani mai tarziu, o familie foarte bogata din Barcelona (Puigs) care detinea de asemenea Paco Rabane, achizitioneaza Nina Ricci.
Anul 1989 aduce lansarea apei de toalete masculine ‘Ricci – Club’, urmata de lansarea liniei ‘Nina Ricci Monsieur’, pentru ca in anul 1992 sa lanseze prima linie de cosmetice ‘Le Teint Ricci’ – dezvoltat cu ajutorul Research Laboratories. Ambalajul a fost conceput de Garoust si Bonetti, aceasta linie de cosmetice oferind o noua abordare a frumusetii, plasata sub semnul inovatiei si a senzatiilor placute. Parfumul ‘Deci Dela’ este lansat in 1994, iar in 1996 se lanseaza ‘Les Belles de Ricci’ – o apa de toaleta ‘impertinenta’ destinata varstei cuprinse intre 15 – 20 de ani.
Intre timp este angajat Christian Astuguevieille pe segmentul produselor din piele, in 1998 sunt aniversati 50 de ani de la lansarea ’L’Air du Temps’, in 1999 sub conducerea Natalie Gervais (angajata in 1998 o data cu Massimo Giussani ca directori de creatie in sectiunea ready-to-wear) sunt lansate ’Liberte Acidulee’, ’Amour d’Amandier’, ’Delices d’Epices’ care contureaza un nou inceput, un nou stil marca Ricci, apogeul fiind atins in 2001 prin lansarea ’Premier Jour’. Succesul ’Premier Jour’ este urmat de lansarea parfumului masculin ’Memoir D’Homme’, pentru ca zece ani mai tarziu sa fie lansata o noua gama de machiaj si produse de ingrijire a pielii ’Beauty and Pret a Porter de Peau’.
Gervais paraseste Nina Ricci dupa prezentarea colectiei de toamna 2001, un an mai tarziu pleaca si Massimo Giussani si este angajat in luna mai 2002 americanul James Aguiar ca director de creatie ready-to-wear si accesorii pentru femei; acesta pleaca dupa doi ani, Lars Nilson fiind angajat in aprilie 2002 pe postul de director de creatie.
Materialele folosite in vestimentatie, eleganta designului, feminitatea creatiilor incununate de romantism si rafinament, au facut din Nina Ricci unul dintre cei mai famosi designeri, in zilele de astazi brandul comercializand de la imbracaminte, bunuri din piele, accesorii, lenjerii, pana la parfumuri, produse cosmetice. Printre celebritatile care au purtat elegantele creatii Nina Ricci se pot remarca Reese Witherspoon, Kate Beckinsale, Clare Danes, Nicole Kidman, Michelle Obama.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *