Stil de viata

HomeStil de viataParfumurile si memoria
Parfumurile si memoria

Parfumurile si memoria

Parfumurile ne transporta in timp, in locurile speciale sau ne amintesc de anumite persoane si asta, doar printr-o simpla inspiratie. Cum am putea folosi acest lucru intr-un mod strategic pentru a ne accentua cele mai placute amintiri?

Afla cum, in randurile urmatoare!

Cum incepe? Intai inspiram respectivul miros, acesta calatoreste repede de la receptorii din nas catre sistemul limbic al creierului, unde sunt pastrate amintirile; inspirind, brusc faci asocieri din trecut…
Toti am experimentat aceasta senzatie; o simpla adiere, mirosul marii sau o floare, pot face sa fim cuprinsi de un val de emotie care ne duce inapoi in timp. Care este explicatia biologica? Bulbul olfactiv – locul unde mirosul este procesat, este legat direct de hipocampus – partea creierului unde sunt stocate amintirile si amigdala – unde sunt inregistrate emotiile. Trebuie retinut ca niciunul din celelalte simturi nu are o conexiune atat de rapida si unica in structurile creierului. Cand vedem sau auzim ceva, acest lucru trebuie procesat de alta parte a creierului si apoi, evaluat emotional. Cu mirosul, este exact opusul: primul lucru care ne apare este raspunsul emotional si al memoriei si apoi realizam de unde a venit.

Intrebarea care se pune acum: putem folosi parfumurile pentru a crea amintiri noi, pentru a scoate in evidenta clipele frumoase (ziua nuntii, o vacanta anume)?

Expertii raspund afirmativ. Sectorul de afaceri tine cont de acest lucru: lanturile de hoteluri sunt cunoscute ca folosesc mirosuri specifice in speranta de a-ti crea – in timp ce stai la ei – ceea ce mai tarziu se va transforma in memorii placute in momentul in care te vei intalni cu mirosul si mai mult, vei reveni. Magazinele, reprezentantele auto, bancile, folosesc aceste “mirosuri de marketing” pentru a te ademeni si a te face sa te atasezi de brandul lor.

Cum realizam un moment magic cu ajutorul mirosului?

Alege un miros unic!

Mirosurile care atrag memorii indepartate sunt de obicei personalizate si nu ceva cu care te intersectezi in fiecare zi. Iti poate place de exemplu mirosul de menta, dar acesta este unul pe care il intalnesti destul de des. Trebuie ales un miros pe care-l gasesti placut, dar fii sigur ca nu iti aminteste de cineva sau de vreo situatie anume.

Ghideaza-ti emotiile!

Gandeste-te la modul in care vrei sa te simti cand iti reamintesti un loc sau un timp, apoi alege parfumul care va ‘imprima’ starea respectiva. Tine cont si de urmatoarele: s-a dovedit ca notele citrice imbunatatesc starea de spirit; cele lemnoase si de mosc ofera un sentiment de confort, iar cele verzi, de muschi, te fac sa te simti energic!

Nu abuza!

Pulverizeaza cu acel parfum pentru evenimentul pe care vrei sa ti-l amintesti, apoi ‘ascunde’ parfumul pentru o perioada! Ceea ce trebuie sa faci, este sa-l tii acolo timp de cateva saptamani cel putin, indicat ar fi cat mai mult. Daca iti doresti sa-ti amintesti de ziua nuntii, ideal ar fi o data pe an sau cel mult sase luni, pentru emotii puternice!

Pulverizeaza acolo unde vei remarca!

Daca vrei ca parfumul tau sa ramana pentru timp indelungat, aplica in locurile clasice: gat, incheieturi maini, zonele calde amplificand parfumul. Mai mult, poti sa-i dai parfumului mai multa longevitate, prin aplicarea unui strat de lotiune sau ulei fara miros; parfumul nu persista mult pe pielea uscata.

Bucura-te si de lucrurile mici!

Poti folosi parfumurile pentru a te simti vesel si mai putin stresat cand faci lucruri de zi cu zi sau sa-ti consolidezi un obicei bun. S-a demonstrat ca daca, de exemplu, asociezi un parfum cu o activitate de relaxare cum ar fi yoga, meditatie sau masaj, mirosindu-l mai tarziu, acesta are efect de calmare. Pe de alta parte, daca pulverizezi ceva provocator, acesta poate sa te motiveze in sala de exercitii fizice.

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»