Brand

Parlor

fotografiile de campanie exprima cel mai fidel filosofia brandului.
225

Moda pentru invitata noastra – Veronica Zaharia – Parlor, se pare ca face parte din ADN-ul ei, avand in vedere ca aceasta profesie se practica in familie de trei generatii. Tocmai de aceea, naturaletea creatiilor vestimentare apartinand PARLOR, le fac sa se detaseze usor de restul creatiilor aflate pe piata, iar succesul – la fel ca filosofia brandului, vine tot in mod natural. Aici este locul unde se intalnesc o lume de vis cu pragmatismul vremurilor pe care le traim, transpuse in piesele vestimentare PARLOR.
Vorbim in continuare cu Veronica Zaharia – cea care este sufletul PARLOR, despre moda, despre viziunea si filosofia ei, despre brand-ul pe care il reprezinta, despre proiectele de viitor. Un dialog frumos, deschis si bine ancorat in realitate, pe care va invitam sa-l parcurgeti in urmatoarele randuri!


Buna Veronica si bine ai venit in paginile revistei Famost! Spune-ne pentru inceput, care este etimologia Parlor? Ce se doreste a se exprima prin acest cuvant, avand in vedere ca multi designeri vestimentari prefera sa isi foloseasca numele?
Etimologia cuvantului are originea in limba Latina si inseamna “a vorbi”, preluat si folosit de britanici pentru a defini spatiul de discutii sau relaxare al unei case. Defineste perfect demersul meu, de a crea tinute relaxate dar in aceasi timp rafinate, care lasa personalitatea femeii sa se defineasca si sa se exprime.
Nu ne putem imagina ca nu exista pasiune in ceea ce faci … de unde pasiunea pentru moda?
Asa cum moda in general este o mica parte din istorie, la mine se pare ca face parte chiar din istoria familiei, iar cand am mai fost intrebata, am raspuns mereu ca sunt la a treia generatie de croitori.
Tatal mamei mele a fost chiar unul celebru la vremea lui, fiind proprietarul unei case de moda in centrul Bucurestiului, pe strada Brezoianu. Imi povestea cand eram mica si il priveam croind in atelierul lui ascuns de ochii regimului comunist, despre clientela burgheza a vremurilor din Bucuresti.
Mama, ar fi cea de-a doua generatie. Desi ea facea haine doar din nevoia de a diversifica garderoba surorilor mele mai mari, hainele facute de ea erau foarte teatrale si complexe. De vina erau probabil si anii 80, dar mama mereu mai exagera putin pe la umerii deja exagerati, putin pe la maneci sau pe la guler si hainele prindeau o personalitate aparte. Celalalt bunic, a fost arhitect si unul chiar foarte cunoscut, fiind proiectantul celor mai importante cladiri construite in Iasi in perioada anilor 60-70. De la el am invatat ca fiecare obiect are viata si o poveste aparte, de aceea lucrurile ar trebui privite cu rabdare pentru a intelege mesajul lor dincolo de utilitate.
Au existat influente, asta ai simtit, ai vrut sa faci ceva in viata si ulterior a inceput sa-ti placa?
De cand ma stiu am vrut sa fac moda, am trait intr-o familie care m-a incurajat sa imi folosesc creativitatea si care m-a stimulat in directia asta. Am copilarit intre oameni creativi care mi-au cultivat simtul estetic si dragostea pentru arta.
De la 12-13 ani imi faceam singura haine, influentata si inspirata de costumele descrise in cartile pe care le citeam si ma mandream pentru ca erau piese unicat care erau admirate de catre toate colegele si prietenele mele.

Fiecare dintre noi avem propriile hobby-uri. Ce te-a determinat sa intri in aceasta lume? Ce a declansat acel ‘clic’ care ne face sa luam decizii?
In primul rand, este important sa spun ca pentru mine moda nu este nu hobby, este o profesie. Nu sunt fashionista, asta se reflecta atat in stilul meu vestimentar, cat si in munca mea, care nu tine cont de trenduri. Colectiile Parlor au repere estetice foarte clare, inspirate din anii 20 si finalul de secol 19, piesele create de mine in 2010, pot fi purtate la fel de bine si in 2018, cum de altfel se si intampla.
Care a fost prima piesa vestimentara creata si daca o mai ai?
Este o bluza din vascoza imprimata cu flori de vara, mansete late cu nasturi metalici aurii, pe care mi-am facut-o in clasa a 6-a la masina de cusut a mamei, din resturi de tesaturi gasite prin casa. Nu o mai am, dar ideea ei o repet aproape in fiecare colectie.
Cum arata femeia Parlor?
Este magnetica prin naturaletea pe care o transmite.
Cum functioneaza inspiratia? Ai nevoie de o muza, un anumit mediu, te retragi undeva, e o combinatie intre cunostintele asimilate, experienta si tehnica, sau cand ai un moment de inspiratie – schitezi imediat?
E o combinatie intre toate aceste elemente. Cand lucrez direct pentru o clienta tinute custom, evident ca ii ascult dorintele, ii urmaresc miscarile, ii analizez stilul, ii studiez corpul si tin cont de toate cand creez ceva special pentru ea.
Cand lucrez pentru colectie, folosesc toate elementele de identitate de design Parlor, pentru a crea o poveste integrata pentru personajul pe care mi-l imaginez in acel moment.
De cand urmaresti moda, ce element sau ce moment din aceasta fascinanta industrie ti-a atras atentia in mod deosebit?
Sunt zeci de momente. Dar pot sa amintesc cateva: complexitatea si fantezia creatiilor Christian Lacroix in opozitie cu demersul miscarii Antwerp Six din anii 80, prima colectie Tom Ford pentru Gucci, Martin Margiela pentru Hermes sau John Galliano pentru Dior.
Care ar trebuie sa fie – din punctul tau de vedere – capitala modei din lume? Ce argumente aduci?
Londra. Londra da ora exacta de multi ani si nu putem uita nici ca parintele haute couture Charles Worth, fondatorul casei Worth, este tot britanic.
Ai designeri, case de moda pe care le admiri in mod deosebit sau cu care consideri ca te intersectezi ca stil?
Galliano, Laura Kim si Fernando Garcia, Pierpaolo Piccioli.
Cum ai caracteriza stilul Parlor? Exprima ceea ce vedem in fotografiile de colectie, exact filosofia brandului?
Da, fotografiile de campanie exprima cel mai fidel filosofia brandului. De patru ani lucrez cu aceeasi echipa creativa coordonata de fotograful Andreea Macri, singurul fotograf roman care lucreaza pentru Vogue Franta si care are in spate multa experienta de succes in acest domeniu.

Care este elementul cheie al creatiilor Parlor care ar trebui sa se regaseasca in orice piesa vestimentara?

….

Interviul integral il gasiti in revista FAMOST – decembrie 2018 GRATUITA AICI!

Comments are off this post!