Pitti 100-un numar iconic

Pitti 100 - numarul iconic - declinat intr-o suta de moduri diferite - va fi tema targurilor de vara Pitti Immagine.

Pitti 100 – numarul iconic – declinat intr-o suta de moduri diferite – va fi tema targurilor de vara Pitti Immagine. O grafica multiforma, semnata de designerul Francesco Dondina, va colora Fortezza da Basso, implicand comunitatea modei intr-un exercitiu de creativitate. Obiectiv si repornind impreuna, intr-un singur mesaj.

„Pitti 100” este laitmotivul editiilor de vara ale saloanelor Pitti Immagine. Ideea s-a nascut si s-a dezvoltat in jurul Pitti Uomo, acum la cea de-a 100-a editie, si apoi extinsa la Pitti Filati si Pitti Bimbo, declinata in formatele de expozitie „100% Filati” si „100% Bambino”.

Pentru a semna sigla si grafica, care vor caracteriza setarea in configurarea si campania publicitara Fortezza, exista Francesco Dondina, designer vizual, profesor si curator, autor al unor proiecte importante in sectoarele modei, designului, artei si culturii.

Logo-ul celor trei evenimente se bazeaza pe un element fix: inscriptia PITTI, impartita in doua linii. „I” -ul final, prin eliminarea unei mici sectiuni, devine numarul „1” din 100.

Zerourile, usor suprapuse intr-o imbratisare care simbolizeaza intersectia dintre targul fizic si digitalul Pitti Connect, constituie in schimb elementul dinamic: interpretate grafic intr-o suta de moduri diferite, devin iconice intr-un sistem de combinatii care, ca intr-un kit creativ, se schimba adaptandu-se la diferitele nevoi de comunicare.

100 este un numar puternic, semnificativ, rotund si promitator. Este cu siguranta o piatra de hotar, dar – daca este citita inapoi, 001 – devine simbolul unui nou inceput. Inca de la inceput ni s-a parut o oportunitate extraordinara de a exprima starea de spirit cu care ne pregatim sa proiectam si sa organizam saloanele de vara, in sfarsit din nou. Pitti Uomo 100 nu va fi o simpla sarbatoare cu intentie retrospectiva, ci va fi mai degraba un eveniment care va relansa modul nostru de a face brandurile si designerii sa vorbeasca, in timp ce privim mereu spre viitor. Designul grafic de Francesco Dondina, cu cele sute de moduri diferite de a scrie 100, reprezinta bine sufletul lui Pitti: creativ si multi fatetic, deloc surprinzator,

Agostino Poletto, director general Pitti Immagine.

M-am indragostit imediat de aceasta meserie pentru ca am vazut o atitudine jucausa si deschisa. 100 este un numar expresiv si pozitiv, ne invita sa privim cu nerabdare. L-am acoperit cu forme grafice cu tonuri calde, insorite si vesele si l-am facut un sistem dinamic, fluid, niciodata repetitiv, dar in acelasi timp capabil sa-si pastreze propria identitate in schimbare. Interpretand grafic cele doua zerouri intr-o suta de moduri diferite si creand cele trei declinari Uomo, Bimbo si Filati, mi-am imaginat ca ofer o viziune disponibila si adaptabila mutatiilor pe care ne invita sa le urmarim epoca istorica in care traim.

Francesco Dondina, grafician.

Instalarile temei Pitti Uomo 100 si ale protocolului SafewithPitti sunt realizate cu contributia speciala a Camerei de Comert din Florenta

Info&foto : pittimmagine.com