Prezentarile de moda au parte de cateva sezoane de numeroase schimbari, pandemia schimband dinamica si modul in care ne imbracam; astfel, putem avea parte de diverse consecinte intr-un viitor nu prea indepartat si ale carei semnale isi fac simtita prezenta.
Tendintele si presiunile tot mai mari pentru o industrie a modei cat mai durabile, poate duce in viitor la disparitia garderobei sezoniere. Specialistii din domeniu afirma ca ceea ce cunoastem acum ca un calendar de moda sezonier, poate deveni depasit in curand, iar trecerea la un calendar de moda fara sezon poate fi urmatorul pas in evolutia modei. In acelasi timp, din diverse perspective, poate fi si un lucru bun si incurajator pentru producatorii locali de haine. Iar succesul lor va depinde in primul rand de o buna comunicare intre furnizorii de haine si cumparatori.
Faptul ca oamenii calatoresc mai mult, ca vremea este parca din ce in ce mai imprevizibila, existenta unei pandemii sau a altor situatii neobisnuite, schimbarea gusturilor la haine, lasa multe haine neachizitionate si o intreaga munca si consum de resurse in spate, un motiv destul de intemeiat pentru ca prezentarile de moda sa fie reduse. Doar ca, pe viitor, brandurile pot satisface anumite cerinte pentru ca durabilitatea hainelor sa fie in centrul preocuparilor, la fel ca gasirea unor solutii practice in situatia schimbarilor de temperatura.
In plus, pandemia a aratat ca mai bine de jumatate din persoanele sub 24 de ani au cumparat in aceasta perioada haine SH, eliminand nevoia hainelor sezoniere. Se cauta alternative in privinta modei rapide, acuzata de multe ori de impactul nociv asupra mediului; in plus, aproximativ o treime din aceasta masa de cumparatori, doreste sa stie care sunt pasii facuti de branduri pentru abordarea problemelor de durabilitate.
Este un lucru clar faptul ca incet incet, consumatorii au renuntat la a fi preocupati de ultimele tendinte, preocupandu-se de moda care “merge” tot timpul anului, atat din punct de vedere al esteticii cat si a altor preferinte personale. Iar aici, marile branduri sunt foarte avantajate, peste 50% dintre consumatori cumparand de la ei, in timp ce un procent mult mai mic, cumpara de la producatori independenti, conform unor studii.
Faptul ca prezentarile de moda ar putea fi reduse datorita trecerea la un calendar fara sezoane, poate aduce lucruri bune pentru toata lumea: mai multa dependenta de hainele atemporale, ceea ce inseamna mai putini bani cheltuiti pe haine, timpi de livrare mai scurti. In acelasi timp si brandurile sunt protejate cumva bine impotriva unor situatii neobisnuite, cum ar fi perioada ultimului an …
Mai mult decat atat, relatiile cumparatori-furnizori trebuiesc privite pe termen lung, ca parteneriate in care baza nu este pretul si astfel, cu siguranta moda atemporala poate castiga teren.