Punctul de reper al greutatii

Sanatate

Punctul de reper al greutatii

Ce ar trebui sa stii si ce anume inseamna din diverse perspective!
199

Ce ar trebui sa stii despre punctul de reper al greutatii tale ideale si ce anume inseamna din diverse perspective!

Conform matematicii si unei ‘conventii’ comune, pierderea a catorva kilograme e o treaba destul de simpla: mananci mai putin, arzi mai multe calorii decat consumi si urmaresti numerele in scadere de pe cantar. Dar cine s-a luptat cu adevarat cu kilogramele, stie ca este un proces anevoios si destul de dificil din foarte multe puncte de vedere. Povestea veche cu caloriile care intra, apoi ies, este doar o mica mica parte dintr-un mare puzzle. In plus fata de dieta si exercitii fizice, o combinatie de factori de lucru lucreaza sa echilibreze greutatea corporala, pastrand-o la un numar care din punct de vedere biologic este ideal si conform cu genetica, fiziologia si mediul inconjurator. Acest lucru este stiut ca un punct de referinta in teoria greutatii.

Acest punct de reper al greutatii este descris ca fiind greutatea de care nu ai fi ingrijorata atunci cand stai in bikini in fata oglinzii si nu ai senzatia acuta de foame. Punctul de reper al greutatii este o notiune teoretica, ce trebuie demonstrata stiintific, multi experti admitand faptul ca standardul de greutate al unei persoane, este determinat de o combinatie dintre genetica, fiziologie si mediul inconjurator. Mediul inconjurator contine factori ca planurile de scadere a greutatii, alimentatia zilnica, obiceiurile, metabolismul, stilul de viata, hormonii si tendinta genetica a femeilor de a transporta mai multa grasime comparativ cu barbatii. Genetica pe de alta parte, poate fi usor inteleasa, analizand genetica stramosilor din viata de zi cu zi: aveau ierni lungi si mancare rara? Cei cu capacitata mai mare de depozitare a grasimilor au avut cele mai mari sanse probabil sa supravietuiasca si sa transmita mai departe genele.

In privinta punctului de reper propriu, trebuie luat in considerare ca avand genele asa cum le-am primit, fiziologia poate fi schimbata sau se poate interveni asupra ei. Pubertatea, sarcina, perimenopauza, menopauza, pot provoca schimbari, in general, cresterea greutatii; anumite medicamente pot crea premizele unor asimiliari de grasimi pe termen lung. Astazi, acest lucru se intampla in mod deosebit, acolo unde exista un nivel ridicat al stresului, antidepresivele fiind ingerate de foarte multi ani. Medicamentele pot face ca celulele grase sa fie mult mai stabile, o schimbare a mediului inconjurator care duce la o schimbare fiziologica.

Chirugia bariatrica, care elimina o parte din stomac sau creeaza un bypass, modifica mediul hormonal al organismului prin eliminarea receptorilor care creeaza hormonii de foame. In consecinta, cei care au parte de o astfel de interventie, vad scaderi de greutate considerabile in primii doi ani; aici se creeaza o schimbare in punctul de reper, dar fara o monitorizare consistenta si intretinere, pot exista probleme. Corpul vede pierderea in greutate ca o boala, asa ca va cauta sa creeze hormoni de foame prin alte mijloace, iar in timp, greutatea se poate intoarce.
Daca punctul tau de reper are o crestere, inseamna ca acesta este, dar, poti scadea in greutate prin dieta si exercitii fizice. De retinut ca, unui punct de referinta ii este mult mai usor sa creasca decat sa scada; corpului nu-i place scaderea in greutate, ci dimpotriva – cresterea.
Daca de exemplu am incerca sa stimulam metabolismul, ar putea scadea punctul de reper al greutatii? Metabolismul si punctul de referinta al greutatii sunt doua concepte distincte; in timp ce punctul de reper se refera la greutatea standardizata a corpului, metabolismul reprezinta cantitatea de energie folosita pentru mentinerea greutatii si este impartita in cateva categorii.

  • Rata metabolismului bazal care este suma energiei pe care organismul o cere pentru sustinerea functiilor de baza: gandirea, bataile inimii, respiratia.
  • Termogeneza merge dincolo de functiile de baza pentru a include toate activitatile neplanificate, mersul pe jos pana la masina, curatenia in casa, fiind cateva exemplificari.

Cand pierdem greutate fizica, rata metabolismului bazal scade si ea. Pentru a mentine greutatea cat mai scazuta, trebuie facauta acea schimbare in metabolism facand ceva, in general, crescand activitatea fizica. Poti creste metabolismul pentru mentinerea unei noi greutati, dar asta nu inseamna si schimbarea unui punct de referinta; iar daca revenim la vechiul stil de viata, la fel si corpul va reveni la starea intiala.

Daca punctul tau de reper al greutatii nu coincide cu telul tau in aceasta privinta, nu inseamna ca lupta este pierduta, pentru ca a scapa de kilograme si a-ti pastra greutatea acolo unde ti-o doresti este un lucru realizabil! Si cel mai probabil ca trebuie sa dai dovada de un efort continuu si sa fii o persoana constiincioasa pentru a creste consumul de energie, prin intermediul exercitiilor moderate spre riguroase si consumul unei mancari sanatoase si bine gandite.
Pentru o schimbare de durata, incepe prin ridicarea nivelului activitatii fizice! Daca institutii ca Centers for Disease Control and Prevention recomanda 150 de minute saptamanal in mod moderat, tu ar trebui sa ridici stafeta la 250 de minute de la moderat spre intens. Si nu ignora intensitatea antrenamentului, pentru ca acesta iti poate imbunatati fizicul si schimba compozitia corpului in bine, chiar daca nu este modificata foarte mult greutatea.
Organismul este mult mai activ metabolic, daca arzi grasimile si cresti masa musculara. Arzi calorii mult mai eficient, chiar daca greutatea nu s-a schimbat si acest lucru este o consecinta a faptului ca acum ai musculatura, in loc de grasime. In mod teoretic, daca iei musculatura si pierzi grasime, organismul tau poate fi satisfacut cu pucntul tau de referinta si te poate ajuta mai mult sa il tii in control.
Daca planificarea meselor este o sursa de confuzie, este indicat (de ce nu?) sa te consulti cu un dietetician care iti poate oferi – in urma concluziilor si a unui consult – recomandari pentru aportul caloric zilnic. Exista multe cazuri in care, cei ce pierd in greutate, mananca mai putin decat le este recomandat, corpul le este intr-o confuzie, rata metabolica scade si apoi nu se va mai pierde greutate. Ei trebuie sa manance in conformitate cu rata metabolica si ce trebuie retinut, este faptul ca greutatea este una din componentele masurabile. Trebuie sa iei in calcul circumferinta taliei, cum ti se aseaza hainele, cum arati si cum te simti, pentru ca si acestea iti vor arata cu acuratete nivelul tau de fitness.