Respira usor pentru o viata sanatoasa

Sfaturi

Respira usor pentru o viata sanatoasa

Modalitati simple si naturale
151

Modalitati simple si naturale pentru a elimina congestia, iritantii si a putea respira usor.

Stim cu totii ca putem trai zile, saptamani, fara mancare si apa, dar fara aer – doar cateva minute. Cu toate astea, nu dam importanta si uitam cat de important este aerul si respiratia; infectiile respiratorii, problemele de sinus, alergiile, poluarea, astmul, dar si stresul si tensiunea, pot crea probleme in privinta respiratiei. Daca ai ceva probleme in a respira usor sau vrei sa o imbunatatesti, ar fi indicat sa citesti urmatoarele recomandari!

Hidratare si umiditate

Aerul rece si incalzirea interioara, pot usca tesuturile respiratorii delicate, accentuand bolile specifice respiratorii si astmul, si crescand riscul problemelor de sinus sau infectii ale tractului respirator superior. Daca locuiesti intr-un climat uscat sau in lunile de iarna, foloseste un umidificator – aerul cald si umed ajuta la eliminarea excesului de mucus din plamani si sinus, reducand iritarea sistemului tractului respirator. Vaporizatoarele cu aburi sunt ieftine si usor de intretinut, si pot fi folosite cu uleiuri esentiale. Adauga cateva picaturi de ulei de eucalipt, menta, pin si infuzeaza-ti camera sau biroul cu arome vindecatoare.
Pentru prevenirea cresterii bacteriilor si mucegaiului, fii sigura ca ai curatat umidificatorul cu simt de raspundere, folosind parti egale de otet si apa, iar reziduurile pot fi curatate cu o perie usoara. Mare grija sa nu fie supra umidificat, pentru ca acest lucru incurajeaza cresterea mucegaiului. Fii bine hidratata pentru a mentine tractul respirator umed; daca nu te simti bine de la apa, incearca sa adaugi felii de lamaie sau castravete, sau tablete cu electroliti sau saruri de rehidratare.

Folosirea ierburilor vindecatoare

O varietate de ierburi si suplimente pot usura congestia, combate alergiile, lupta impotriva infectiilor respiratorii, totul pentru a respira usor. Butterbur este o planta care creste in Europa si America de Nord si a fost folosita de sute de ani in medicina traditionala, pentru a trata tusea, astmul si dificultatile respiratorii. Studiile au aratat ca usureaza rinita alergica si alte probleme respiratorii.
Cauta tincturi si capsule standardizate pentru petasin si isopetasin si alege o formala certificata care nu contine alcaloizi de pirolizidina – care pot afecta ficatul. In plus, ciupercile medicinale pot ajuta la functionarea sanatoasa a respiratiei si a plamanilor. Eucaliptul contine myrtol si cineole, compusi care au fost supusi studiilor si au tratat sinuzita si bronsita; mergi in combinatie cu alte plante benefice: ghimbir, menta, coaja de cires salbatic, grindelia, dong quai. Exista si variana “acasa”, in care poti combina ienupar, lemn dulce, isop, facand un ceai si sorbindu-l usor.

Da afara!

Irigarea nazala, un tratament ayurvedic traditional, a fost folosit de mii de ani pentru a trata congestia si problemele de sinusuri, prin eliminarea mucusului si resturilor din cavitatea nazala. Poti gasi o varietate de dispozitive de irigatii nazale la farmacii sau in magazinele de produse naturale. Foloseste un vas neti – un vas micut din ceramica; umple cu apa calduta si sare de mare. Este indicat – daca e posibil – sa cunosti si nivelurile de bacterii si protozoare care raman in pasajele nazale si care, din pacate, pot provoca infectii grave anumitor persoane.
In timpul zilei, pastreaza cavitatile nazale curate, folosind un spray special pentru hidratarea si calmarea sinusurilor; mergi pe o formula care sa contina xilitol, un alcool dulce derivat din fructe si legume, care s-a dovedit a reduce riscul infectiilor sinusurilor.

Misca-te!

Exercitiile fizice nu par prea atragatoare cand vine vorba de greutatea in respiratie, dar facand miscare, se poate imbunatati functionarea si capacitatea plamanilor. Poti incepe usor, facand pasi marunti si inceti sau poti merge usor pe bicicleta. Un antrenor eliptic sau o banda rulanta este tot ce ai nevoie cand esti in interior, datorita vremii nefavorabile.
Dupa o perioada – si este indicat sa ceri sfatul unui specialist, poti trece la exercitii mai complexe si solicitante, jogging, dans, ski. Exercitiile aerobice cresc rata respiratiei si pun la munca inima si plamanii, imbunatatindu-le rezistenta si ajutand organismul sa foloseasca oxigenul mai eficient si care, in timp, imbunatateste respiratia. Alergand sau practicand alte exercitii aerobice, este imbunatatit tonul diafragmei si muschii intercostali, ceea ce duce la imbunatatirea respiratiei.

Mananca pentru a respira!

Despre dieta mediteraneana bogata in fructe, legume, cereale integrale, seminte, dar si cantitati moderate de lapte, produse din carne, pasari de curte, s-a scris si demonstrat ca este foarte buna pentru protejarea impotriva bolilor respiratorii alergice. Alimentatia bogata in fructe si vegetale este foarte buna pentru reducerea simptomelor de astm. Alte elemente care stimuleza sanatatea respiratorie, sunt:

  • Acizi grasi omega 3 – pe care ii gasim in peste, nuci, canepa; sunt asociati cu functia pulmonara si reducerea simptomelor de astm.
  • Quercetin este un antioxidant care reduce inflamatia si ajuta la prevenirea problemelor de sinus. Se gaseste in mere, ceapa, citrice, ceai.
  • Licopenul se gaseste in rosii si este un antioxidant care ajuta la reducerea simptomelor de astm si imbunatateste functia pulmonara.
  • Usturoiul, ceapa, ghimbirul, piperul cayenne descompun congestia, subtiaza mucusul si elimina excesul de mucus.
Incepe sa practici exercitii de respiratie!

Una dintre cele mai rapide si usoare cai de a respira mai bine intr-un mod care creste capacitatea plamanilor si imbunatateste functia respiratorie, este aceea de a invata corpul sa respire in alt mod. Incearca acest simplu exercitiu: stai jos intr-o pozitie confortabila si pune-ti mainile pe partea superioara si inferioara a burticii; apoi, respira usor cu ajutorul nasului pana numeri la 5, lasand burtica sa se intinda la maxim pe masura ce inspiri. Expira usor, lasandu-ti burtica sa se dilateze si tot aerul sa iasa. Fa acest lucru de 10 ori intr-un ciclu complet si lucreaza pana la 5 minute, atat seara cat si dimineata.
A sta intr-o pozitie confortabila pentru acest exercitiu este ideal, dar poti face acest exercitiu si cand stai la birou sau chiar cand stai la coada in magazine – cu conditia sa fie un aer bun. Cel mai important este sa-ti faci un obicei din aceasta respiratie, pentru a-ti intra in reflex si a respira in acest mod, oricat poti de mult.