Sanatate pentru intestine

Sanatate

Sanatate pentru intestine

20

De la sanatate la fericire, pastrandu-ti intestinele in forma este foarte important, stresul, pielea, fibrele solubile, toate fiind in stransa legatura. Daca iti neglijezi intestinele, acest lucru poate duce la probleme de sanatate de la dureri de cap, la balonare, probleme ale pielii, depresie.


Unul dintre cele mai importante lucruri de facut recomandate de specialisti atunci cand intestinul are putine de facut cu mancarea pe o consumi, are legatura mai mult cu modul cum te simti. Stresul poate fi extrem de daunator intestinului si poate persista saptamani. Cercetarile stiintifice au demonstrat ca bacteriile intestinelor raspund emotiilor negative si ne streseaza organismul, prin producerea bacteriilor negative in intestin. Prin gasirea tehnicilor de eliminare a stresului, cum ar fi yoga, plimbari, petrecerea timpului in natura, meditatie sau orice altceva functioneaza pentru tine, este crescuta sanatatea intestinului.

Din moment ce se presupune ca stresul este sub control, este timpul sa avem grija si de piele, mai bine zis – de sanatatea ei. Pielea este una dintre cele mai importante organe din corp si trebuie sa o ingrijim foarte bine, iar unul dintre cele mai bune si eficiente lucruri in acest sens, este perierea pielii usor, zi de zi. Este o tehnica usoara si calmanta, care stimuleaza sistemul limfatic, hraneste ficatul, glandele suprarenale si ajuta celelalte organe la detoxifiere. Si chiar daca periajul zilnic se face la exterior si nu ‘atinge’ intestinul, el ajuta la absorbtia nutrientilor, detoxifiere, imbunatatirea sistemului imun si stimularea circulatiei. Si tot ce ai nevoie acum, este o perie de baie cu un maner lung si fire naturale.

Inainte de a merge la dus sau a intra in cada, scoate peria si incepe procesul. Foloseste miscari largi si circulare catre inima; incepe cu talpile picioarelor si continua periajul in sus pe ambele parti ale picioarelor, mergi apoi in spate, apoi rasuceste-ti abdomenul pentru a-ti putea continua miscarile, pastrand linia dreapta a coloanei vertebrale. Dupa ce te-ai terminat de periat pe uscat, mergi la dus si bucura-te apoi de intestine sanatoase si piele stralucitoare!

Sanatatea intestinelor se face si din interior, fibrele consumate fiind de o importanta extraordinara, pentru ca atunci cand le consumi, acest lucru iti ajuta foarte mult digestia. Exista doua tipuri de fibre pe care le poti ingera. Primul tip de fibre sunt cele insolubile care accelereaza trecerea mancarii si nu se dizolva in apa, ele incluzand boabe, nuci, seminte, fasole, fructe, legume. Fibrele insolubile ajuta corpul sa dea afara excesul de fibre, care irita intestinul. Al doilea tip de fibre sunt cele solubile, care se dizolva in apa si ajuta la formarea unui anumit gel in organism, si include ovaz, fructe padure, linte, fructe, legume. Fibrele solubile din alimentele integrale, fermenteaza fibrele, actionand in final ca prebiotice si hranesc corpul. Aceasta ajuta la vindecarea si ‘sigilarea’ captuselii intestinului, imbunatatind digestia si crescand absorbtia de nutrienti si minerale.

Probioticele, chiar daca sunt in trend in ultimul timp, au fost folosite de secole pentru tratarea unor afectiuni intestinale foarte variate, cum ar fi sindromul intestinului iritabil.
Probioticele ajuta la crearea echilibrului si la cresterea microflorei in intestin, care duce la stimularea energiei si la producerea nutrientilor esentiali; introdu in alimentatie: varza, kefir, diferite iarturi! In timp ce probioticele pot face minuni pentru intestinul nostru, anumite persoane pot avea parte de efecte secundare daca le consuma in cantitati mari, de aceea este nevoie de o anumita moderatie, cel putin la inceput, cand trebuie sa incepi sa le consumi incet incet si sa cresti cantitatea gradual. Daca tu personal sau stii pe cineva care are intoleranta la histamina, alimentele fermentate pot agrava aceasta stare, de aceea trebuiesc evitate.

Prebioticele sunt cele care ajuta la hranirea probioticelor din sistemul nostru digestiv. Prebioticele sunt tipuri de carbohidrati care ajung in intestinul gros relativ neschimbate, astfel ca, ele, incurajeaza bacteriile bune in intestin. Fara ajutorul prebioticelor, probioticele nu prea au sanse de supravietuire. Cele mai bune alimente bogate in prebiotice sunt papadia verde, avocado, bananele, prazul si ceapa. Odata ce ai ajuns sa ai intestinul sanatos, consumul prebioticelor este o modalitate eficienta de a-l mentine in acest mod.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *