Semintele de dovleac, floarea soarelui, chia … sunt atat de bune?

Sanatate

Semintele de dovleac, floarea soarelui, chia … sunt atat de bune?

22

Nu va luati dupa dimensiunea lor, pentru ca, aceste mici seminte contin un amestec puternic de grasimi, proteine, fibre, vitamine, minerale. Hadeti sa vedem prin ce anume se diferentiaza fiecare in parte!

  • Semintele de in intra la categoria superaliment, deoarece, este plin cu fibre, cu lignani – responsabili cu reducerea nivelului de colesterol, grasimi omega 3. Poate fi consumat cu iaurt si incercati sa-l cumparati cat mai neprocesat, pentru a avea parte de toate substantele nutritive. 1 lingura contine 37 calorii, 3 g grasime, 1 g proteine, 2 g carbohidrati, 2 g fibra.
  • Semintele de dovleac reprezinta o buna sursa de magneziu, o lingura avand la fel de multa ca o intreaga banana, un mineral in care multi oameni nu au indeajuns si care ajuta in mod special la scaderea riscurilor bolilor de inima, accidente vasculare cerebrale, diabet. 1 lingura contine 45 calori, 4 g grasime, 2,5 g proteine, 1 g carbohidrati, 5 g fibre.
  • Semintele de chia contin fibre solubile care se umfla in intestin si iti creeaza senzatia de satietate, tinandu-te la distanta de mancarea nesanatoasa. Ele sunt destul de crocante, apoi, daca sunt folosite cu lichide (iaurt) devin gelatinoase. 1 lingura contine 60 calorii, 4,5 g grasime, 3 g proteine, 5 g carbohidrati, 5 g fibra.
  • Semintele de floarea soarelui reprezinta o foarte buna sursa de vitamina E, o lingura din aceste seminte oferindu-ne o optime din nevoia zilnica. Daca nu sunt prajite, aceste seminte ne pot oferi si mai multe beneficii. 1 lingura are 51 calorii, 4,5 g grasime, 2 g proteine, 2 g carbohidrati, 1 g fibre.
  • Semintele de canepa au gustul asemanator cu cel al nucilor si sunt o bogata sursa de proteine si omega 3. Se consuma in diverse pireuri sau in combinatie cu cereale. 1 lingura: 57 calorii, 4 g grasime, 3 g proteine, 1 g carbohidrati, 1 g fibra.

Comments are off this post!