Simona Simionescu Dinu despre #Romaniafrumoasa

Simona Simionescu Dinu, invitata noastra, are toate motivele sa fie o reprezentanta de succes a frumusetii, atat prin prezenta ei, cat si prin activitatile in care se dedica trup si suflet.

Simona Simionescu Dinu, invitata noastra, are toate motivele sa fie o reprezentanta de succes a frumusetii, atat prin prezenta ei, cat si prin activitatile in care se dedica trup si suflet, si care pun numele Romaniei in cea mai frumoasa lumina. Astfel, a luat nastere proiectul #Romaniafrumoasa, care prin conceptul sau, prin intermediul principiilor sanatoase si transparente care il definesc, a reusit intr-un timp scurt sa performeze la standarde de invidiat.
Despre frumusete, modelling, moda si multe alte lucruri interesante si frumoase, veti afla in continuare de la insasi Simona Simionescu Dinu, care, prin intermediul urmatorului dialog, ne va dezvalui filosofia proiectului #Romaniafrumoasa si ce reprezinta el, care sunt preocuparile celei din spatele acestuia si care sunt planurile de viitor.

Buna si bine ai venit in paginile revistei Famost! Spune-ne pentru inceput, despre tine si despre bogata ta activitate.
Ma recomand ca Brand Manager, mai mult decat ca jurnalist. Am urmat in cadrul Facultatii de Jurnalistica sectia de “Relatii publice” a Universitatii de stat “Lucian Blaga” din Sibiu. Si am lucrat ca Jurnalist, PR locatii, Account Manager in presa scrisa “Tir Magazin”, “Investigatorul”, Director de Marketing in agentie de moda. Ulterior, am urmat Management – Administrarea Afacerilor (master) si am lucrat, in marea majoritate a timpului, din 2008 pe constructie de brand in mass-media pentru televiziuni tematice, cu acoperire nationala, turism si folclor, dar si constructie de imagine in proiecte politice. Ca traseu profesional – cam asa arata parcursul, nu am sarit etape. Desigur, am cochetat cu moda, am pozat pentru publicatii locale in Bacau, am participat la concursuri de “Miss” in orasul natal, de unde am plecat in 2008, dorind sa ma realizez profesional in Capitala. Bacaul era prea mic pentru mine. Ma sufocam. Aici au urmat in paralel formarile in coaching, consiliere vocationala, dezvoltare personala nonformala. Activitati de consultanta financiara in cadrul ING sau consultanta de business: diagnostic organizational. Am lucrat si ca Consilier vocational in unitati private de invatamant.

De unde aceasta pasiune pentru modelling si cum ai reusit sa te implici in astfel de proiecte importante pentru Romania?
Lucrurile s-au legat. Nimic in viata nu e intamplator si mi-am urmat pasiunea, am muncit cu responsabilitate pentru toate proiectele si motivatia financiara nu a primat in aceste alegeri. Au fost proiecte care m-au ales si altele in care m-am implicat eu din placere. Am fost si platita, desigur! Am dorit mereu sa acumulez noi skilluri, dar si sa fac lucrurile care imi plac. Cumva am fost in flow, sunt o fire ambitioasa, perfectionista, pasionata si orientata catre oameni. Mi-am urmat vocatia, aceea de comunicator si am facut cam tot in aceasta arie; public speaking, educatie financiara, atestari si activitati in management HR, vanzare de training si cursuri de vanzare in general, acestea din urma mai ales in scoala ING-ului, caci am lucrat in vanzari de grup, produse financiar-bancare. Aceste proiecte s-au legat de managementul de televiziune si mai ales de productiile pentru televiziune pe care le-am coordonat atunci cand ma ocupam de rebrandingul unei statii tv. Mereu m-a atras frumosul si am creat identitati, concepte frumoase in zona de evenimente speciale, ca PR in trecut sau formate tv-programe, continut. Am fost si producator, am facut si strategie media, chiar si moderator de emisiune “Romania bunastarii”, “Ora de regenerare” – formate de dezoltare personala. Nevoia unui entertainment de calitate, a unor programe pentru publicul tanar, m-a pus in fata unor provocari, oportunitati sau sincronicitati, le-as numi. Pentru ca aveam pregatirea, datele, din trecut. In liceu eram “Miss Sanitar”, dar asta nu m-a abatut de la traictoria constructiei mele ca profesionist … ca om de comunicare polivalent. In televiziune m-am implicat pe realizarea unor evenimente sub licenta internationala, care nu le detineam eu, dar de a caror productie m-am ocupat, de la organizare la vanzarea si promovarea evenimentului, precum si realizarea filmarii, post-productie, difuzare, aici in Romania. Au venit invitatii impreuna cu televiziunea la “saptamani ale modei”, proiecte #juniormodels la inceput … Si uite asa am ajuns in vizorul owner-ilor internationali care m-au ales sa le reprezint practic brandul in Romania in sistem franciza pe baza unor indicatori de performanta privind activitatea de management. Si asa, ca prima etapa a beauty-business-ului global in frumusete, selectam “Miss Romania” pentru mai multe concursuri internationale. Si nu doar “Miss Romania”, ci si “junior talent” – cei mai frumosi si talentati copii din Romania, “pepiniera de talente autentice romanesti”. Dar repet, aceste evenimente luxury, reunite in conceptul #Romaniafrumoasa, sunt doar prima parte a procesului de reprezentare externa. In fapt, facem politica externa, promovam brandul de tara prin frumusete, ambasadori pertinenti, valori nationale si de patrimoniu. Activitatea mea nu e doar de organizator evenimente speciale, ci si manager national, sef de delegatie si jurat international.Multe concursuri, multe implicari, multe premii castigate pentru Simona Simionescu Dinu.

Multe concursuri, multe implicari, multe premii castigate pentru Simona Simionescu Dinu. Cum reusesti sa faci fata acestor frumoase activitati si sa gasesti energia pentru a continua?
Trebuie sa le faci daca ai intrat in joc. Incerc sa prioritizez si sa fac cat mai bine lucrurile. Sa imi ponderez emotionalitatea, sa controlez si sa manageriez riscul si timpul sau stresul cat mai bine. Am o gandire de manager SMART, practic principiile de leadership si cred ca am talent in interactiunea cu oamenii. Sunt pozitiva si optimista … Mereu in solutie, nu in problema. Dumnezeu lucreaza prin oameni. Am invatat sa practic in timp analiza critica, sa adopt gandirea laterala cand situatia o cere, am notiuni de psihologie organizationala si am invatat sa ma apar de manipularea subliminala si de mastile sociale a celor din lumea aceasta, a show-bizzului si sa vad dincolo de aparente. Cred ca sunt un lider pregatit si nu sunt mana de fier, ci prieten cu cei din echipa mea. Dar ii am alaturi pe cei mai buni si autentici. Asta e filosofia #romaniafrumoasa in fapt. Nu prea dorm sau aici e nevoia principala si nu imi ajung cele 24 de ore. Sunt si mama de baieti, deci timpul nu imi apartine. Ma ajuta distributivitatea si rapiditatea in gandire si actiune … altfel nu se poate si inveti asta cand esti mama de gemeni! Iata cum viata personala se intrepatrunde cu munca ta de profesionist. Nu reusesti mereu sa planifici judicios, dar traim timpuri alerte si doar cei pregatiti rezista. Iar daca ai dragoste pentru ceea ce faci, e parte din tine, din misiunea ta de viata as zice si reusesti. Nu te gandesti ce castigi, stii ca trebuie sa faci. Vin si satisfactiile, mereu am stiut asta. Sunt spontana asadar, dar foarte lucida si selectiva in alegerile mele. Si nu fac compromisuri.

Cum a venit aceasta dorinta de a promova valorile autothtone? Care au fost imboldurile?
Am raspuns cumva anterior, tine de profilul meu, de educatia primita, sunt romanca adevarata, fiica de militar, valori bine articulate. Generatia mea, cei care am fost si pioneri, avem respect fata de inaintasi, de radacini, avem identitate si simtire patriotica. Am facut asta si in presa, caci presa e “cainele de paza al democratiei” si principiile de acolo sunt in scopul apararii cetatii si al adevarului, al libertatii cuvantului. M-am implicat putin politic, dar mai mult ca analist al fenomenului (ca Director de imagine a unui om politic) si am crezut ca se pot schimba lucruri asa … dar nu … intai masele trebuie educate si hranite cu informatie si emotie pozitiva. Asadar, prin televiziune poti face cate ceva daca ai integritate, poti scoate romanul din cutie … sau poti sa faci anumite implanturi, bune sau mai putin bune, depinde de interese … Revenind la munca de Ambasador al frumusetii, ai posibilitatea sa faci imagine Romaniei afara prin aceasta resursa ce tine de gena poporului roman -frumusetea si sa duci informatie, input, despre cine suntem noi ca popor: valori, traditii, oameni de stiinta, cercetare, relief, resurse. Guvernele altor tari investesc in asemenea proiecte, constienti fiind de misiunea diplomatica pe care o pot dezvolta cu statele lumii prin aceste manifestari. De aceea, modelele noastre trebuie sa aiba o anumita tinuta. Conceptul de frumusete se continua in interior si e un concept integrat. Nu promovam carcase goale.

Toate aceste proiecte in care este implicata Simona Simionescu Dinu, au un anumit specific. Care este scopul acestora si cum ii ajuta pe cei care reusesc sa se afirme?Toate aceste proiecte in care este implicata Simona Simionescu Dinu, au un anumit specific. Care este scopul acestora si cum ii ajuta pe cei care reusesc sa se afirme?
Intra in atentia presei, gusta din succesul international, devin modele globale, contracte de imagine, sunt concursuri care acorda premii in bani. Oricum nu e distractie, e ca in sport, munca de performer. Trebuie sa ai o buna pregatire psihica care sa te faca sa rezisti ritmului si sa fii mereu surazatoare, fresh, sa pari odihnita, sa nu cedezi tensiunii. Campusul e foarte strict, sunt activitati mereu, un desfasurator strict, coregrafii, sedinte foto, masuratori, vizite diplomatice.

Ce reprezinta proiectul #Romaniafrumoasa? Povesteste-ne despre el … cum a luat nastere, care este scopul sau, ce inseamna el pentru Romania?Simona Simionescu Dinu are multe oameni valorosi implicati in proiectele sale.
Nu voi lungi. A inceput in televiziune, in 2017, odata cu rebrandul teleiziunii de folclor ce o manageriam. Ca concept de evenimente speciale, baza de pornire fiind “pepiniera de talente autentice romanesti” si emisiunile de tineret, “Top Vlog” erau emisiuni din noua grila, si asa am avut primele participante de la Miss Romania – selectia “Miss Universe” invitate in platou. S-a definit ideea si proiectul, cand am decis sa intru in acest “global beauty business”, un circuit practic, oferta primita de la proprietarii de licente internationale, care presupunea  formarea unei comunitati, a unui nucleu sanatos si frumos de Romanie, care rezoneaza cu autenticitatea, frumusetea, emotia pozitiva. Asa am gandit designul. Si i-am chemat alaturi pe acesti oameni frumosi, in juriul de specialisti sau ca invitati VIP. Sunt oameni din spatiul public pe care ii cunosteam si care impartaseau aceleasi valori, si care isi fac profesionist treaba, dincolo de “can-can”, scandal, circ, care sunt modele reale. Am colaborat la tv cu multi oameni talentati, profesionisti, unii mi-au fost invitati in emisiuni; sunt muzicieni, actori, oameni de stiinta sau sponsori-parteneri, agenti comerciali, profesori sau media partenere. Deci iata ingredientele … plus dorinta de a construi valoare prin entertainment de calitate, ce inseamna si componenta educatie pe langa frumusete, talente, fashion. Un concept de evenimente luxury.
Simona Simionescu Dinu are multe oameni valorosi implicati in proiectele sale. Cum reusesti sa-i atragi si cat de mult te ajuta prezenta si implicarea lor?

Continuarea interviului – revista Famost editia martie 2020 AICI!