Brand

Sinestezic

21

Ambitie, pasiune, talent, dorinta, frumos, visator, colorat, unic, gratios, feminin, sentimental, profesionist … si am mai putea continua caracterizarea brand-ului Sinestezic, la originea caruia se afla doi tineri ambitiosi – Madalina si Andrei, care au avut amabilitatea sa ne raspunda intrebarilor si curiozitatilor despre lucrurile frumoase pe care le-au realizat pana in momentul de fata.

Plecata de la pasiunea pentru pictat, aceasta frumoasa poveste s-a scris aparent repede, depasind granitele tarii, frumosul, ambitia si entuziasmul, cantarind greu in aceasta evolutie. Si cu siguranta nu a fost usor, dar dorinta de autodepasire, ii face pe cei din spatele Sinestezic sa priveasca doar in viitor si la lucrurile bune care vor veni; se completeaza reciproc, fac tot posibilul sa fie pe aceeasi lungime de unda, au aceleasi dorinte si se pare ca au gasit reteta propriului succes.
De la punctul zero, pana la cele mai frumoase realizari, dorinte si planuri de viitor, ne vor vorbi in continuare Madalina si Andrei, prin intermediul unui interviu foarte deschis si frumos, ne vor face sa intelegem ce inseamna un astfel de proces de creatie de la A la Z si ne vor incanta ochii cu frumoasele rochii prin intermediul fotografiilor prezente.


In primul rand, bine ati venit, Madalina si Andrei, in paginile revistei noastre. Ce a fost mai intai: moda sau pictura?
Andrei: Bine v-am gasit! Mai intai va multumim pentru invitatia de a ne expune povestea in publicatia voastra. Cat despre ce a fost mai intai, moda sau pictura, va pot spune ca Madalina este pasionata de pictura inca de cand era copil, iar moda a venit mai tarziu, ca o completare a entuziasmului ei pentru artele plastice.
De unde aceasta dragoste pentru pictura si acuarela? Dar pentru moda?
Madalina: Asa cum puncta Andrei, am avut inclinatie spre pictura inca de cand eram copil. Ulterior, am studiat la Liceul de Arta “Stefan Luchian” din Botosani, dupa care am urmat cursurile Universitatii de Arta si Design din Cluj-Napoca. In cele din urma, am ales sa ma profilez in domeniul modei pentru ca acesta include toate celelalte sfere ale artei. Mai mult, consider ca, in moda, inspiratiile si modurile de lucru sunt nelimitate.
In momentul in care luam o decizie importanta, aceasta ia nastere in urma unui anumit “clic”, a unui moment “aha”… cand s-a produs pentru voi acest “clic”? Ce l-a declansat?
Andrei: In situatia noastra, acel “clic” a fost in momentul in care ne-am dat seama ca, pe piata este cerere pentru rochii de ocazie pictate, chiar personalizate. Practic, noi am debutat cu o colectie business-casual, dar, surprinzator, am descoperit faptul ca cererea era mai mare pentru tinutele de eveniment. Pe masura ce timpul trecea, desi nu faceam niciun fel de promovare in ceea ce priveste rochiile de ocazie create de Sinestezic, cerintele in aceasta directie continuau constant sa apara. In cele din urma, ne-am hotarat sa facem aceasta schimbare si anume, sa ne axam doar pe crearea rochiilor de ocazie.
Regretati ca ati inceput aceasta afacere sau dimpotriva – e una dintre cele mai buna alegeri?
Andrei: Categoric, este una din cele mai bune alegeri pe care le-am facut. Mai ales din perspectiva faptului ca unul dintre avantajele acestui business este ca petrecem foarte mult timp impreuna. Una peste alta, ne place foarte mult ceea ce facem in acest moment si nu regretam absolut nimic. Suntem recunoscatori ca ne avem unul pe celalalt si ne putem completa atat de bine nu doar in viata personala, ci si in afacerea care creste in jurul brandului Sinestezic.

Care este etimologia numelui Sinestezic? Exprima ceva anume sau doar ati dorit un nume electrizant, care sa atraga atentia?
Madalina: Sinestezia reprezinta uniunea simturilor. Intr-un astfel de context, ne dorim sa dezvoltam brandul atat de mult, incat experienta clientilor – in momentul in care vor avea contact cu brandul nostru – sa le susciteze toate simturile si sa le uneasca sub un singur nume: Sinestezic.
Care este rolul fiecaruia in tot ceea ce intreprindeti? Sunteti ajutati si de altcineva sau faceti voi totul?
Andrei: Am inceput prin a face noi totul, dar odata cu numarul ridicat de comenzi, a crescut volumul de lucru si, in consecinta, am fost nevoiti sa crestem echipa Sinestezic. In prezent, avem colegi noi atat in atelier, cat si in birou.
Sunteti pe aceeasi lungime de unda in ceea ce priveste finalitatea unei creatii vestimentare?
Madalina: Intotdeauna eu si Andrei ne sfatuim cu tot ceea ce inseamna brandul Sinestezic, chiar si cand vine vorba de realizarea unei tinute. Si, chiar daca, uneori, avem puncte de vedere diferite, incercam sa gasim mereu solutia cea mai buna.
Probabil, una din intrebarile sau unul din gandurile ce vin in mintea unei potentiale cliente, este “aceste picturi/imprimeuri nu ies in contact cu apa?”. Exista vreo modalitate specifica de intretinere pentru creatiile vestimentare sau aceasta se face in mod obisnuit, in functie de material?
Madalina: Materialele rochiilor Sinestezic sunt imprimate cu ajutorul unor prese, la temperatura de 200 de grade Celsius. In acest context, fibra materialului se dilata, lasand vopseaua sa intre in ea, in stare gazoasa. Potrivit procesului, la racirea materialului, fibra se contracta, fixand vopseaua in ea. Practic, vopseaua s-ar putea duce la spalat doar daca am folosi aceeasi temperatura, adica 200 de grade. In principiu, rochiile imprimate se pot spala si calca la temperaturi medii, dar asta depinde insa foarte mult si de materialele folosite.

Cum sunt realizate imprimeurile?
Madalina: Imprimeurile pe care le folosim pentru rochiile Sinestezic sunt realizate, in prealabil, pe hartie, dupa care se scaneaza si se redimensioneaza pentru suprafata de material. Apoi, se imprima pe o hartie speciala dupa care, cu ajutorul presei, se face trecerea imprimeului de pe hartia respectiva pe material, cu ajutorul tehnologiei mentionate mai sus.
Cum arata procesul de creatie de la idee pana la rochita finala? Care sunt etapele?
Andrei: La Sinestezic, incepem cu o idee. Urmeaza schitele, alegerea materialelor, realizarea imprimeurilor (picturilor pe hartie), croitul materialelor, imprimarea pe fiecare bucata de material in parte. Ultima etapa presupune coaserea bucatilor de material imprimate.
Ce elemente nu lipsesc niciodata dintr-o piesa vestimentara Sinestezic, elemente care reprezinta cartea voastra de vizita sau esenta conceptului?
Madalina: Categoric, imprimeul este semnatura noastra, a brandului Sinestezic, si ne dorim sa nu lipseasca din nicio tinuta. Dar unele cliente aleg si rochii fara astfel de imprimeuri. In toate cazurile, insa, credem ca tinutele Sinestezic sunt caracterizate indeosebi de feminitate si romantism.
Au existat situatii in care, datorita dorintei clientei, a trebuit sa va incalcati principiile si filosofia brandului pe care il reprezentati? Incercati cu fiecare clienta sa adaugati elementele specifice Sinestezic sau respectati dorinta si viziunea acesteia?
Andrei: Au existat astfel de situatii, mai exact in primul an al business-ului nostru, cand clientele nu stiau exact ce putem face si nu aveau incredere in imprimeurile propuse de noi. Ce-i drept, se mai intampla si acum, din cand in cand. Dar, per total, din creatiile noastre sunt nelipsite doua elemente care ne evidentiaza in permanenta: romantismul si feminitatea. In cele din urma, clientele apeleaza la noi pentru ca apreciaza stilul si produsele noastre exclusiviste, iar noi facem tot posibilul ca ele sa fie multumite.
Cum stati la raportul munca-costuri-satisfactie client si cum reusiti sa creati un echilibru?
Andrei: Fiind, totusi, la inceput de business, volumul de munca este ridicat, iar costurile sunt, in consecinta, destul de mari pentru ca nu avem cantitati mari la productie. Totusi, indiferent de conditii, incercam sa inclinam balanta spre satisfactia clientelor. Nu credem ca este un echilibru, deocamdata, dar muncim foarte mult in aceasta directie…
Unde va situati ca preturi si ce anume le dicteaza?
Andrei: Cand vine vorba de Sinestezic, preturile sunt dictate, in principiu, de costurile de productie, dar si de design, de complexitatea acestuia. Ca preturi, as putea spune ca ne situam in zona medie spre premium. In fond, ne place sa credem ca produsele Sinestezic sunt veritabile piese de arta, care pot fi purtate de doamne si domnisoare.

Care este filosofia a tot ceea ce faceti, de la prima idee, la procesul de creatie propriu zisa si pana la promovare? Aveti principii bine definite, un motto pe care il respectati?
Andrei: In ceea ce priveste “filosofia” Sinestezic, credem foarte mult in “You are unique” si vrem sa inspiram mai departe cu acest motto. Pentru ca ne dorim ca toate femeile care poarta tinutele Sinestezic sa fie ele, sa se simta cu adevarat unice. Intr-un context ideal, ne imaginam o lume in care frumusetea este definita de individualitate, incredere in sine, fericire, onestitate, eleganta si liniste interioara. In lumea Sinestezic, varsta si circumferinta taliei sau a soldurilor nu sunt decat forme care definesc o mica parte din ceea ce suntem noi, ca persoane. Dorinta noastra este sa scoatem in evidenta individualitatea femeilor si sa le inspiram, astfel incat sa-si depaseasca limitele si sa se simta bine in pielea lor, indiferent de forme.
Cum functioneaza la voi inspiratia: o aveti pe moment si o puneti imediat in practica sau adunati informatii, faceti brainstorming, trageti concluzii si apoi concretizati?
Madalina: Din experienta pe care am acumulat-o pana acum, tot ce pot sa spun e ca ne-am folosit de ambele situatii. Da, uneori inspiratia necesara crearii tinutelor Sinestezic apare pe moment si o putem pune imediat in practica. Iar rezultatele sunt exceptionale. Alteori, avem nevoie de o perioada mult mai indelungata pentru a concretiza creatiile. Iar finalul este la fel de spectaculos.
Ce inseamna moda pentru Sinestezic? Aveti vreo casa de moda sau vreun designer pe care il admirati in mod deosebit?
Madalina: Bineinteles, avem foarte multi designeri si case de moda pe care ii admiram pentru tot ceea ce ofera in acest domeniu si as putea sa va dau cateva nume: Isabel Sanchis Costura, Paolo Sebastian, Dior, Alberta Feretti, Zac Posen, Mary Katrantzou, Ioana Ciolacu.
Exista in creatiile Sinestezic o culoare dominanta?
Madalina: Daca ar fi sa rasfiram colectiile, de la un sezon la altul, exista culori care domina in fiecare. Depinde de foarte multi factori, de la tendinte la preferinte.
Prima colectie a voastra de rochii de ocazie se numeste “Garden of Dreams”. Care este povestea ei si ce ati vrut sa exprimati?
Madalina: In prima noastra colectie de rochii de ocazie, pe care am numit-o sugestiv “Garden of Dreams”, am vrut sa ne axam pe visurile femeilor. In traducere, e vorba de “Gradina visurilor”, un loc in care femeile Sinestezic sunt indemnate sa viseze la lumea creata de ele. In acel loc, fricile si stereotipurile nu exista, iar femeile se pot desfasura, astfel incat sa-si atinga telul final: sa se simta unice.
Cand sa ne asteptam la urmatoarea?
Andrei: Noi ne-am propus ca in fiecare an sa lansam cate o colectie spectaculoasa, asa ca … in curand.
Care sunt materialele folosite sau cele pe care le recomandati clientelor?
Madalina: Pentru creatiile Sinestezic, folosim indeosebi tafta, organza, triplu voal, tul si crep. Sunt materialele care se pliaza perfect stilului nostru.
Cum arata femeia Sinestezic?
Madalina: Femeia Sinestezic este, in primul rand romantica. Bineinteles, este definita si de feminitate. Are incredere in sine sau este in cautarea ei.
Cum vedeti mediul concurential din Romania? Va afecteaza, va ambitioneaza sa va autodepasiti?

Continuarea interviului o gasiti in revista Famost-editia August 2018! Descarca GRATUIT AICI!

 

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *