Stiinta unui somn reusit

Sanatate

Stiinta unui somn reusit

10

Toti ne dorim un somn cat mai bun, cat mai odihnitor si reusit, indiferent ca dormim recomandatele 8 ore sau apucam sa dormim in unele nopti, doar 4 ore! Cercetatorii australieni si brazilieni au ajuns la concluzia – in urma studiilor – ca exercitiile cu limba si gura pot reduce semnificativ sforaitul. Aceste exercitii pot fi facute oricand, in orice moment al zilei si ating eficienta maxima atunci cand sunt facute de cateva ori pe zi, cu o durata cuprinsa intre 5 si 10 minute de fiecare data, timp de trei luni.

Poti avea vise frumoase si un somn linistitor cu urmatoarele exercitii:

  1. Ridica varful limbii in spatele dintilor de sus din fata, apoi misca usor inapoi in spatele gurii!
  2. Ridica-ti intreaga limba in cerul gurii si incearca sa o ‘lipesti’ cat poti de mult de acesta si incearca sa o aplatizezi!
  3. Repeta!

42

este procentul femeilor care prezinta deficienta de vitamina D, chiar si pe timpul verii. Nivelurile scazute de vitamina D au legatura cu durerile de cap, scleroza multipla, diabet, dementa si riscul de fractura. Ia in considerare o vizita la medicul de familie, dar si ceva suplimente!


O veste buna pentru periajul recomandat: cei care respecta acest lucru si isi periaza dantura dimineata si seara – timp de doua minute la fiecare sesiune, previn atat bolile cardiace, cat si cele gingivale. Explicatia? Periajul reduce acumuluarea de bacterii in gura, studiile aratand ca acele bacterii pot ajunge in artere, intarindu-le. Un alt ‘ritual’ care te poate ajuta, este clatirea cu apa de gura si/sau folosirea atei dentare, preferabil chiar inainte de culcare!

Noi studii au scos la iveala faptul ca cei care sufera de osteoartrita, au avut o alimentatie saraca si un stil de viata preponderent sedentar, foarte mult timp crezandu-se ca aceasta boala este o consecinta a imbatranirii. Mai imbucurator este faptul ca – gratie acestui studiu, se poate controla si amana aparitia acestei boli dureroase.
Alimentatia precara si stilul de viata sedentar duc la o ‘reprogramare genetica’, celulele producand o cantitate mai mare de glucoza, care la randu-i se tranforma in acid lactic, declansand inflamatia. Cea mai buna solutie, este combinatia intre o alimentatie corespunzatoare si exercitii fizice regulate.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *