Brand

HomeBrandBiografie Tommy Hilfiger. Cine este Thomas Jacob Hilfiger?
Biografie Tommy Hilfiger. Cine este Thomas Jacob Hilfiger?

Biografie Tommy Hilfiger. Cine este Thomas Jacob Hilfiger?

Creatorul de moda american Tommy Hilfiger sau Thomas Jacob Hilfiger cunoscut alaturi de Perry Ellis, Ralph Lauren si Calvin Klein, ca unul din cei „4 mari designeri americani pentru barbati”. S-a nascut pe data de 24 martie 1951 in Elmira – New York si a copilarit intr-o familie cu influente americano-irlandeze. Cu tatal sau Richard care realiza ceasuri in cadrul unei bijuterii locale si mama sa Virgina – asistenta medicala, el a stiut ce vrea sa faca, spiritul sau antreprenorial vazandu-se inca de la o varsta frageda.

Urmeaza cursurile Elmira Free Academy, apoi GST BOCES Bush Campus; a inceput prin a cumpara blue jeansi din New York pe care ii modifica si ii vindea ulterior unui magazin local, Brown’s. La varsta de 18 ani impreuna cu doi prieteni, deschid primul magazin, numit People’s Place. Vanzarile merg bine, astfel ca mai deschid alte magazine in orase diferite, dar din pacate spre sfarsitul anilor ’70 falimenteaza.

In anul 1976 se indragosteste de Susie Carona – o angajata a magazinului sau, cu care se casatoreste mai tarziu si se muta in Manhattan, imediat dupa falimentul People’s Place. S-au angajat ca designeri la Jordache, dar au fost concediati dupa aproximativ un an. Hilfiger si-a castigat reputatia ca designer care munceste mult si i-a fost propus sa lucreze ca asistent designer pentru la Perry Ellis si Calvin Klein pe care i-a refuzat. Tommy stia ce vrea: propriu brand.

“Am vrut sa construiesc un brand de imbracaminte care sa fie apropiat atitudinii mele si stilului meu de viata” Tommy Hilfiger

In 1984 Hilfiger il intalneste pe Mohan Murjani – un antreprenor indian care cauta un head designer pentru o linie de imbracaminte de sport. Tommy doreste sa produca sub numele sau, Murjani este de acord si cei doi parafeaza intelegerea. Cei doi anunta prin campanii publicitare de anvergura lansarea Hilfinger – ca urmatorul lucru important din lumea modei;

Cred ca voi fi unul dintre cei mai mari designeri americani. Urmatorul Ralph Lauren sau Calvin Klein

ar fi spus Tommy unui reporter.

In 1985 lanseaza prima colectie de imbracaminte masculina sub semnatura proprie. A fost aspru criticat, considerandu-se ca a copiat stilul Ralph Lauren, combinand culorile albastru, rosu si alb si la un pret mult mai accesibil, adresat unui segment de populatie mai tanar. Succesul avut in vanzari l-a determinat sa deschida si alte magazine, extinzandu-si actvitatea si introducand linii noi de imbracaminte pentru femei, linii de lenjerie intima, parfumuri, cosmetice, accesorii, decor interior, vanzarile in 1990 atingand cifra de 25 milioane dolari.
Ceea ce multi dintre designerii americani au neglijat, a fost de bun augur pentru Tommy Hilfiger, care si-a indreptat atentia spre stilul vestimentar hip hop la inceputul anilor 1990. Miscarea hip hop a revolutionat stilul muzical al acestei perioade. Intotdeauna a fost interesat de muzica si a vazut potentialul muzicienilor de a da tendintele in moda, acesta fiind unul din motivele pentru care si-a concentrat atentia asupra acestui stil vestimentar.

Chiar daca a avut un succes comercial extraordinar, Tommy nu a fost pe placul criticilor din lumea modei. In anul 1994 a fost principalul favorit pentru titlu de Designer of The Year acordat de CFDA, titlul care i-a fost acordat abia peste un an.
Anul 2000 ii aduce despartirea de sotia sa cu care a fost casatorit timp de 20 de ani si cu care a avut 4 copii (Alexandria, Richard, Elizabeth si Kathleen), dar si o scadere a cifrei de afaceri. Brandul Hilfiger nu a mai fost acel brand cool care a revolutionat stilul vestimentar al anilor ’90, lucru acceptat de Tommy: „Logo-urile mari cu rosu, alb si albastru au devenit omniprezente. S-a ajuns la punctul in care nu se poarta”. In acest sens, el isi reevalueaza situatia, pentru ca in 2007 sa semneze o intelegere de a vinde liniile cele mai bune, exclusiv prin intermediului lantului de magazine Macy’s.
Pe data de 12 decembrie 2008 se casatoreste cu Dee Ocleppo – fosta sotie a unui mare tenisman italian Gianni Ocleppo, cu care are un baiat Sebastian Thomas Hilfiger,  nascut pe data de 4 august 2009.

In 2006 Tommy Hilfiger Corporation a fost vandut catre Alex Partners, semnand un contract pe viata pentru a ramane principalul designer si presedinte al consiliului de strategie si design. El detine actualmente un sfert din companie, cu castiguri anuale de aproximativ 600 milioane dolari.
Tommy Hilfiger nu a fost considerat de catre critici un designer adevarat, dar

„este destul de puternic de a fi un brand. Asta este tot ce isi poate dori un designer, iar Hilfiger intelege diferenta intre designer si brand

ar fi scris USA Today, lucru recunoscut si admis de acesta prin diverse aparitii (Minneapolis Star Tribune).

Multe personalitati, in special din lumea muzicii au fost imbracate de Hilfiger: Snoop Doggy Dogg, Fugees, Mariah Carey, David Bowie, TLC, Leonardo DiCaprio, Quincy Jones, de multe ori folosind numele unor staruri pentru anumite articole vestimentare sau parfumuri. Pasiunea pentru muzica este concretizata in sponsorizarea din 1999 a turneului „No security”  a formatiei Rolling Stones, popularitatea de care se bucura astazi fiind si o consecinta a donatiilor pentru cercetari in medicina pentru tratarea sclerozei multiple, a cancerului de san, donatiilor de bani familiilor sarace.

Tommy a muncit din greu pentru a-si face un nume si a-si face cunoscut brandul, mergand pe drumuri pe care cei multi dintre designeri nu au patruns. A abordat categorii diverse de consumatori si a cheltuit multi bani in publicitate pentru a-si scoate logo-ul si brand-ul in evidenta, acestea depasind in originalitate produsele insasi. Cu toate acestea, Tommy Hilfiger doreste sa fie cunoscut ca un important designer american.

Leave a comment


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Famost, Romania

office@famost.ro

Famost.Ro © Toate drepturile rezervate, in conformitate cu Legea nr. 84/1998, rep. 2010, privind marcile si indicatiile geografice, si Legea 129/1992, rep. 2002, privind protectia desenelor si modelelor industriale (OSIM)
»