Totul despre minerale

Sanatate

Totul despre minerale

Mineralele din alimentatie se impart in macrominerale si microminerale.
329

Toti vorbim de vitamine si cele mai importante mineralele au pe departe roluri esentiale in sanatatea umana. Mineralele sunt extrem de importante cand vorbim de capacitatea organismului de a efectua operatii complexe, dependente de enzime si chiar accesul la vitaminele importante.

Fierul de exemplu … daca in trecut existau multe femei care sufereau de anemie, iata ca in ultimul timp, a crescut ingrijorator si numarul barbatilor. Si se pare ca, molibdenul are un rol mult mai mare comparativ cu fierul, datorita faptului ca primul, depoziteaza fierul in ficat. Fara acest lucru, ficatul nu elibereaza fierul in mod eficient si te poti ‘trezi’ avand anemie datorata deficitului de fier.

Mineralele din alimentatie se impart in macrominerale (calciu si magneziu) si microminerale (fier, cupru, zinc). Macromineralele sunt cele de care tu ai nevoie cel mai mult, micromineralele sunt esentiale, dar in cantitati mici. Pierderea acestor minerale din corp, duce dezvoltarea unor probleme de sanatate. Nu toate mineralele au nevoie sa fie suplimentate, cu toate ca micromineralele ar trebui sa existe in corp, ele fiind cele mai neglijate de obicei.
Nu trebuie confundata importanta mineralelor cu valoarea lor ca supliment. Unele microminerale, inclusiv sodiul si clorura, sunt atat de esentiale existentei tale, incat ai muri fara ele, dar nu sunt luate aproape niciodata cu suplimente. Alte macrominerale – calciul si magneziul – sunt printre cele mai populare suplimente din aproape toata lumea.

Iata in continuare ce ar trebui sa stii despre minerale!

MACROMINERALE

  • Magneziul este ‘cerut’ de mai bine de 300 de operatii metabolice, dar aproape niciuna nu primeste cantitatea suficienta. Magneziul scade stresul, presiunea sangelui si glicemia. Ca si potasiul, magneziul se gaseste in legume, seminte si alte alimente vegetale, fiind unul dintre cele mai importante minerale per ansamblu.
  • Sodiul si clorura. Sodiul si moleculele de clorura sunt deseori combinate (sub forma de sare) si reprezinta cei mai importanti electroliti din organism, esentiali pentru echilibrul fluidelor. Aproape nimeni nu are nevoie de suplimente cu sodiu.
  • Potasiul. Potasiul este unul din acele minerale vitale pentru inima si are o relatie simbiotica cu sodiul. Ai nevoie de mii de miligrame de potasiu zilnic si este aproape imposibil sa obtii acea cantitate de suplimente. Practic, fiecare vegetala consumata are potasiu, astfel ca, ai parte de cantitati suficiente.
  • Calciul. Ceea ce cunoastem in mod traditional despre calciu, este adevarat doar partial. Ai nevoie de calciu pentru oase sanatoase, dar ai nevoie de aceste ‘depozite’ inainte de a implini 25 de ani. Nu este sigur ca suplimetele cu calciu la varsta mijlocie – in combinatie cu micromineralul siliciu si vitaminele D, K2, magneziu – sunt foarte eficiente in prevenirea fracturilor sau osteoporozei.
  • Fosforul. Fosforul se gaseste in oase si dinti in proportie de 85% din intreaga cantitate din organism, ajutand la eliminarea deseurilor in rinichi, ajutand la sintetizarea si absorbirea vitaminelor din alimente. Aproape nimeni nu ar avea nevoie de suplimente de fosfor si il putem gasi in seminte de floarea soarelui, lapte crud, ton, oua, fasole alba, broccoli.
  • Sulful. Sulful apare in mod natural in izvoare fierbinti si cratere vulcanice, ajuta la ameliorarea artritei si a durerilor musculare. O baie in apa bogata in sulf, face minuni pentru organism, ceapa, usturoiul, prazul, legumele crucifere continand cantitati suficiente de sulf, unul din cele mai usoare minerale de gasit in alimentatie.

MICROMINERALE

  • Fierul. Fierul face parte din hemoglobina – pe care o gasim in celulele rosii din sange, femeile care sunt la menstruatie, avand nevoie de suplimentarea cantitatii de fier din organism. Putem gasi fierul in carne rosie, somon, ton, sardine, paine integrala, oua, fructe uscate, legume si fructe.
  • Zincul. Acest antioxidant puternic are o implicatie majora in functionarea sistemului imunitar; este unul din acele minerale ce poate fi gasit in peste si carne. Multe din suplimente ofera 15 mg si poti creste cantitatea atunci cand simti ca se apropie o raceala.
  • Iodul. Cand oamenii se intersecteaza cu termenul de iod, pe majoritatea ii duce gandul la glanda tiroida. Nu este recomadat excesul de iod, care iti poate face rau si poate fi gasit in varec si alge; nu il introduce in dieta, decat in momentul in care medicul specialist sau nutritionistul ti-a recomandat acest lucru!
  • Seleniu. Despre seleniu se spune ca daca este luat in cantitati mari, are rolul de a scadea rata cancerului. Se crede despre el ca ajuta la chelarea compusilor toxici, cum ar fi mercurul. Poti lua o cantitate zilnica suficienta de seleniu, prin consumul a doar trei nuci braziliene.
  • Cuprul. Cuprul se regaseste intr-o serie de alimente: nuci, seminte, leguminoase, apa. Avem nevoie de cupru, dar excesul nu este bun; cuprul are o relatie sinergica cu zincul si este indicat in cazul multor probleme de sanatate. Dar pana nu iti este recomdandata suplimentarea cantitatii de cupru de catre un specialsit, trebuie sa il eviti; cantitatile mari sunt mai periculoase decat ne putem imagina.
  • Manganul. Acesta reprezinta o parte importanta a multor enzime, ultimele fiind esentiale mecanismului nostru metabolic si fiind unul dintre cele mai importante minerale. Este usor de asimilat din plantele alimentare, astfel ca majoritatea nu prea avem nevoie sa marim cantitatea; pe de alta parte, suplimentele au cantitati mai mult decat suficiente de mangan.
  • Cromul. Cromul imbunatateste actiunea insulinei, care ajuta zaharul din fluxul sanguin sa ajunga la celule. Ajuta la deschiderea ‘usilor’ celulelor pentru ca insulina si zaharul sa intre, reducand povara cantitatilor de zahar din sange si insulina. Cercetarile in privinta suplimentelor cromului – in mod particular pentru diabetici, nu ne ofera nimic clar, singurul lucru clar fiind acela ca organismul are nevoie. Pentru multe persoane, suplimentarea cantitatilor de crom cu 200 – 1000 mcg zilnic ofera rezultate bune, dar este imposibil in momentul de fata de stiut cantitatea necesara de care avem nevoie sa o luam din alimente.
  • Molibdenul. Acest micromineral este cunoscut ca detoxificator, deoarece, ajuta la curatarea corpului de toxine, acumularea toxinelor care contribuie la aparitia multor probleme de sanatate. Este de asemenea, o parte esentiala a unor enzime foarte importante. Multe persoane nu au nevoie de suplimente de molibden, el fiind gasit in legume, frunze verzi, alimente, doar ca mare atentie: consumul de zahar, duce la epuizarea acestor rezerve de molibden!
  • Siliconul. Acesta ajuta la mentinerea si intretinerea flexibilitatii oaselor si a articulatiilor, facand in acelasi timp si tesuturile mai puternice. Cand se oxideaza (cand se ataseaza o molecula de oxigen), devine silica, cunoscut pe scara larga sub numele de “mineralul frumusetii”, datorita efectelor pozitive pe care el are asupra parului, unghiilor si a elasticitatii pielii. Silica de asemenea, are si efecte pozitive interne, sprijinind imunitatea si sanatatea arteriala.
  • Borul. Integrative Medicine a publicat in urma cu ceva timp un articol interesant despre bor, un mineral neglijat – sa recunoastem, ca ar avea un rol esential pentru oasele puternice, stimularea vitaminei D si echilibrarea hormonilor sexuali. Unul dintre cele mai bune surse de ingerare a borului, sunt stafidele.

Comments are off this post!