Viitorul in cumparaturi

Shopping

Viitorul in cumparaturi

4

Nu exista niciun dubiu ca internetul ne-a schimbat modul de a face cumparaturi, multi dintre noi preferand sa stea acasa in fotoliu si cu un simplu clic sa acceseze magazinele online. Comoditatea de a cumpara online – cateodata la preturi mult mai bune decat le gasim in magazine, evitatul statului la cozile interminabile, fie ca exista o perioada de reduceri sau e pur si simplu o perioada aglomerata, face ca aceasta optiune sa devina de cele mai multe ori – optiunea numarul 1.

Beneficii exista si pentru companii, care, prin intermediul acelor “cookies” colecteaza informatii despre produsele pe care le-ai cautat, apoi, prin intermediul banerelor publicitare te directioneaza catre produsele de care esti interesat. Astfel, vei avea posibilitatea, daca astazi de exemplu nu cumperi, sa o faci maine, pentru ca ai gasit produsul cautat la pret redus! Acest serviciu stimuleaza vanzarile online, dar in anumite privinte, optiunea cea mai buna pentru consumator sunt magazinele fizice.
Concurenta in randul magazinelor este una foarte mare, multi dezvoltatori cautand solutii pentru imbunatatirea unor tehnologii care sa ii ajute la a imbina cat mai mult magazinul fizic cu cel virtual. Momentan, exista multa solutii pe internet in acest sens si cu toate astea, fizic, nu se intampla mare lucru in magazin.

Sunt in curs de cercetare studii si metode noi pentru imbunatatirea experientei in cumparaturi, asa cum este in Londra – The Dandy Lab in scop experimental. Ce se intampla aici? Exista manechine inteligente care pot trimite informatii clientilor pe telefonul mobil despre hainele pe care le poarta, precum si metode de plata online care sa includa scanarea codului de bare si apoi plata, evitand astfel statul la cozi. Sunt in teste de asemenea aplicatii ca o replica a modului “cookies”, clientul primind un card de fidelitate RFID (radio-frequency identification chip) care il ajuta sa primeasca servicii personalizate. Astfel, exista un cititor RFID la intrare, iar in momentul in care clientul intra in magazin, se primesc toate datele acestuia, astfel ca vanzatorii pot intelege mai bine nevoile acestuia, oferindu-i produse care se bazeaza pe cumparaturile ulterioare.
Aceasta noua tehnologie nu este despre concurenta intre comerciantii de pe internet, ci incearca sa combine virtualul cu fizicul. Multi cumparatori intra intr-un magazin, incearca hainele, le ating, le simt, pentru a vedea daca chiar si le doresc, apoi merg acasa si le cumpara online. Situatia este si inversa, in sensul ca le “descopera” online si daca sunt convinsi, ajung si in magazinul fizic pentru a le achizitiona.

Pe viitor, magazinele pot functiona exact ca niste showroom-uri, care sa aiba produse tester, in care cumparatorii sa intre, sa le incerce si apoi sa le cumpere virtual daca si le doresc. Alternativ, exista posibilitatea in viitor, ca prin intermediul unei casti virtuale sa poti cauta si interactiona cu diverse produse inainte de a da banii.

Imaginati-va posibilitatea de a merge printr-un magazin si a incerca diverse produse fara a iesi din casa, tot mai multe astfel de casti virtuale fiind in teste. Se creeaza anumite oportunitati gen try-before-you-buy, un exemplu elocvent fiind cel in care producatorul de masini Volvo impreuna cu Microsoft Hololens, lucreaza pentru a crea un showroom virtual, in care clientii sa isi urmareasca masinile in actiune.

cumparaturi-in-viitor

De asemenea, compania Visualise creeza oportunitatea ca viitorii clienti ai agentului de voiaj Thomas Cook sa experimenteze o excursie virtuala cu destinatiile de vacanta inainte de a le rezerva.

calatorie-virtuala

Cu totii iubim sa facem afaceri profitabile, mai ales cand suntem la cumparaturi. Exista si sunt in curs de dezvoltare, anumite dispozitive bluetooth care sunt instalate in magazine si care pot interactiona cu trecatorii prin intermediul smartphone-urilor.

  • Deja utilizata in Londra pe Regent Street, aceasta aplicatie va transmite informatii cand sunteti pe langa magazine si va incurajeaza sa intrati si sa profitati de oferte.
  • Pe langa acestea, Philips a mers deja mai departe, existand intr-un supermarket din Franta, un dispozitiv, care va identifica pozitia in magazin si va trimite cele mai bune oferte din apropiere. Aceasta tehnologie este numita Visible Light Communication si foloseste tehnologia LED pentru a emite semnal catre senzorul smartphone-ului vostru.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *